Announcement

Collapse
No announcement yet.

s14b23 sisuskalut m10 koneeseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Msa
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 3

    s14b23 sisuskalut m10 koneeseen

    Muutamia kysymyksiä

    -Meneekö s14b23 runkolaakerit suoraan (m10 laakerit ei tuntunut sopivan...)
    -Vanha kone ollu 80mm iskulla, 135 kangilla ja mäntien puristuskorkeus on ollu 42mm

    Uusi kone
    -isku 84
    -veivit 144mm
    - männät (31)?
    Tarkotus käyttää 2002ti kantta ja mäntien halkaisijana 90.5 ja mallia wiseco
    puristukset tarttis saada 8.5 paikkeille. Mikä sillon olis ok mäntien puristuskorkeus? ja kannattaisko ne ottaa tasalakisena vai montulla

    Jos joku osais heittää hyvät speksit männistä olisin kiitollinen niin sais tilauksen vetämään...
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2067
    • Banshee - Jyväskylä

    #2
    Virtalan Ristohan on nuita tehnyt. Soita ja haastele http://www.virtalaracing.com/

    Ahtokäytössä haluat varmasti riittävän paksun männän laen. Noin matalalla männällä monttupää voi olla aika hilkuilla?
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

    Comment

    • Msa
      Newbiemmer
      • Nov 2006
      • 3

      #3
      Wisecoissa on männänlaki 25-35mm Eli kyllä periaatteessa varaa on...
      Jotenkin tuntuu että menee kankisuhde aika hurjaks, kun on pitkä kanki ja matala puristuskorkeus.
      Mutta kait sen on pakko olla aika hurja jos meinaa koneesta voimaa saada.
      Paljonko pitäis palotilan olla millilitroissa jotta rutut sais 8.5 paikkeille?

      Comment

      • S.Kaulaote
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1579
        • Woikkaalla

        #4
        Noissa raakaWisecoissa on 10mm koneistusvaraa! Mutta sillä puristuskorkeudella ei ole mitään tekemistä kankisuhteen kanssa!!
        Veivin pituus jaettuna iskun pituudella!!
        Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

        -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
        -Mitsubishi "runkkari"

        Comment

        • vexu524tdic
          BTCF Member
          • Jan 2004
          • 776
          • Gallia = Kinnula

          #5
          S14 akseli Wanhaan M10 lohkoon

          Kohtapuoliin pitäis aloittaa kyseinen operaatio:

          S14 84mm akseli M10 -77 lohkoon S14 kangilla ja 91mm Wisecoilla. Laakerit puuttuu vielä sekä öljypumppu, näistä jos jollain kokemuksia niin saa opastaa.

          Jotain muuta huomioitavaa esim. Ketjukoppa?

          M10 L-jet tai wanhalla kannella ja sisäänajoon kaasarilla, myöhemmin ahdettuna ja MS ruutalla...

          Melkein kaikki osat alkaa olla hankittuna.
          e70 X5 3.0sd -08
          f30 320i xdrive -16
          e30 325i Cabriolet -88 M52b28
          e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
          e30 316 -88 2,2TIC M10
          e21 323i -81 ruostekasa...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎