Announcement

Collapse
No announcement yet.

Q: Nokka-akselin asentoanturi-vikakoodista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2325
    • Uusimaa

    Q: Nokka-akselin asentoanturi-vikakoodista

    Onko moiseen kukaan törmännyt:
    Auto on E39 540i vm.1998, johon on juuri asennettu uusi Nokka-akselin asentoanturi. Silti auto antaa hetkellisten vikakoodien osastolle ajoittain tämän vikakoodin? Uusi anturi tuskin voi olla viallinen ja autokin toimii ilman käyntihäiriöitä, mutta silti kiinnostaa mikä tämän satunnaisen häiriön lähde voi olla? Onko kukaan perehtynyt tämän anturin toiminnan saloihin?
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • -PT-
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 580
    • Rovaniemi

    #2
    Lukiko siinä anturin mukana tulleessa lapussa mitään DME:n softan päivittämisestä?

    Minun käsityksen mukaan tuo anturi on kuin staattinen kytkin, joka aikaan saa pulsseja, jonka DME tulkitsee sitten datana.
    Last edited by -PT-; 03-04-2007, 16:19.
    Peugeot 407 HDi 136 -04
    Ex: E46 320i -00
    Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2325
      • Uusimaa

      #3
      Ei tietoa paketista, kun vaihtoivat sen Bemussa. Mutta auto on menossa 23.päivä Autosalpaan perän tason korkeuden säätöön, jossa samalla ajavat uudet softat moottorin- ja stepin-ohjausbokseihin. Onko tuo sitten tiedossa oleva ominaisuus, että boksi pitää päivittää uuden anturin yhteydessä?
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • -PT-
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 580
        • Rovaniemi

        #4
        Originally posted by JKK View Post
        Ei tietoa paketista, kun vaihtoivat sen Bemussa. Mutta auto on menossa 23.päivä Autosalpaan perän tason korkeuden säätöön, jossa samalla ajavat uudet softat moottorin- ja stepin-ohjausbokseihin. Onko tuo sitten tiedossa oleva ominaisuus, että boksi pitää päivittää uuden anturin yhteydessä?

        Mie vaihdoin tuohon M52TU mottiin imupuolen nokka-akselin asentoanturin. Sen uuden anturin mukana tuli lappu jossa luki, että vanhemmat kuin xx/98 valmistetut autot pitää käydä DME päivityksessä. Anturiin oli tehty modifikaatio joten sen takia softa päivitys piti tehdä joihinkin pirsseihin.

        Minun tapauksessa ei tarvinnut päivittää tuota DME:tä kun mulla tuo motti oli myöhemmin tehty kuin tuo xx/98. En tosin tiedä, että koskeeko tämä m62 sarjan moottoreita.
        Peugeot 407 HDi 136 -04
        Ex: E46 320i -00
        Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

        Comment

        • 730ia
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 1457
          • pohjois-pohjanmaa, oulu

          #5
          Originally posted by -PT- View Post
          Mie vaihdoin tuohon M52TU mottiin imupuolen nokka-akselin asentoanturin. Sen uuden anturin mukana tuli lappu jossa luki, että vanhemmat kuin xx/98 valmistetut autot pitää käydä DME päivityksessä. Anturiin oli tehty modifikaatio joten sen takia softa päivitys piti tehdä joihinkin pirsseihin.

          Minun tapauksessa ei tarvinnut päivittää tuota DME:tä kun mulla tuo motti oli myöhemmin tehty kuin tuo xx/98. En tosin tiedä, että koskeeko tämä m62 sarjan moottoreita.
          Oliko mielestäs tympiä homma vaihtaa se imupuolen anturi? kattelin vaan että saa siinä ainakin purkaa muutaman osan ennen kuin saa sen anturin vaihdettua..

          Tänään olisi päässyt vaihtamaan ko.anturin mutta olivat sitten Merkkihuollosta antaneet pakopuolen anturin....
          F20 118d Aut.
          ________
          Volvo S40
          MB W204
          e90 320d
          e46 coupe
          e32 730ia

          Comment

          • -PT-
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 580
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by 730ia View Post
            Oliko mielestäs tympiä homma vaihtaa se imupuolen anturi? kattelin vaan että saa siinä ainakin purkaa muutaman osan ennen kuin saa sen anturin vaihdettua..

            Tänään olisi päässyt vaihtamaan ko.anturin mutta olivat sitten Merkkihuollosta antaneet pakopuolen anturin....
            Ei ollu paha homma vaihtaa. Vanoksen solenoidi ja ilmanputsarin kotelo vain pois tieltä. Kannattee myös irrottaa se vanokselle menevä öljyletku niin sitten saa vähän enemmän tilaa kun irrottaa sen vanoksen solenoidiventtiilin. Asennus vaiheessa älä väännä liian tiukkaan sitä imupuolen anturin ruuvia.

            Peugeot 407 HDi 136 -04
            Ex: E46 320i -00
            Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎