Announcement

Collapse
No announcement yet.

530DA laatikko häiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuspe
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 30

    530DA laatikko häiriö

    Tulipa taas uusi ongelma vastaan tässä vitsin tuonti bemarissa. Lähdin yksi aamu töihin liikkeelle niin tuli ilmoitus GETRIEB NOT PROGRAM ja ilmeisesti vain suurin vaihde päällä. Tämän jälkeen auton sammutus ja kaikki toimi oikein. Meni varmaan pari kuukautta ilman ongelmia ja nyt on parina aamuna nakannut saman ongelman. Lämpinä auto ei tee, mutta jos kylmänä käynnistää niin on ongelma on tullut nyt pari kertaa. Auton vaihdelaatikon öljyt tarkastettu vuodenvaihteessa merkkihuollossa ja silloin ainakin tuli puhtaat paperit. Mikähän mahtaa olla vikana? Laatikko leviämässä?

    Niin auto on 530DA vm.99. Autolla ajettu 190tkm (mittarin mukaan).
  • pts
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 478
    • nummela

    #2
    minkälainen akku on autossas? omalle kohdalle on tullut pari kertaa semmonen oire startatessa akun jännite laskee liian alas ja se heittää laatikon hätäkäytölle autot eivät tosin olleet bmw vaan mersuja
    bmw e30 823hv/860nm
    1/4mile 8.9/247

    Comment

    • tuspe
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 30

      #3
      Originally posted by pts View Post
      minkälainen akku on autossas? omalle kohdalle on tullut pari kertaa semmonen oire startatessa akun jännite laskee liian alas ja se heittää laatikon hätäkäytölle autot eivät tosin olleet bmw vaan mersuja
      Akku on kyllä ollut vaihtamiskunnossa kun joutu talvella sitä lataileen kun ei lähtenyt käyntiin. Johtusko sitten nimenomaan tuosta, vaihtamalllahan se selviää. Ongelma on nimenomaan tullut heti käynnistyksen jälkeen.

      Comment

      • Keimo
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2032
        • Kekkoslovakia

        #4
        Saattapi olla. Laakkosen huoltomies joskus sanoi, että kun vaihtoautot makaavat heillä pitempään ja akku hiipuu, niin pukkaa nuita virheilmoituksia.

        Comment

        • chorrus
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 565
          • 00100

          #5
          Originally posted by Keimo View Post
          Saattapi olla. Laakkosen huoltomies joskus sanoi, että kun vaihtoautot makaavat heillä pitempään ja akku hiipuu, niin pukkaa nuita virheilmoituksia.
          Mulla kanssa pukkasin E38:siin kaikenmaailman sähkövikaa ym kun akku oli vaihtokunnossa. Lähde vaikka siitä, uusi akku ei ole koskaan huono sijoitus vaikka varsinainen vianaiheuttaja olisikin muualla.

          AUDI TT Roadster 3.2
          PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
          PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

          ex.
          E38 740iA cosmosschwarzmetallic
          E38 740iA bmw schwarz II
          E39 530dAt titansilbermetallic
          E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
          E32 735iA - lachssilbermetallic
          E24 635CSI polarismetallic
          AUDI A6 TDI
          SAAB 'takemenow' 900i
          CITROËN XSARA VTS
          CITROËN JUMPER
          FORD MONDERO
          ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

          + 23 x Peugeot

          Comment

          • Stone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 4074
            • Helsinki

            #6
            Mullakin tulee mitä ihmeellisimpiä vika ilmoja mittaristoon kun akku on vähissä virroissa. Yleisin ilmoitus on tasonsäädön häiriö, mutta on tuo muutakin joskus ilmoitellut. Noista saattaa jäädä myös vikakoodi muistiin. Uutta akkua vain ostamaan niin eiköhän se sillä selviä. Onko ajelu vielä pätkä voittoista..?
            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
            VW Pornstarter (työjuhta)
            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
            Finnmaster T8







            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

            Comment

            • tuspe
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 30

              #7
              Uusi akku laitettiin alle, mutta ongelma ei näyttänyt kadonneen ainakaan näin yhden kylmäkäynnistyksen jälkeen. Tuossa se vielä jotenkin arpoo minkä vaihteen se jättää päälle, joskus on 3 ja joskus 4.
              Last edited by tuspe; 11-04-2007, 08:55.

              Comment

              • emerson
                Newbiemmer
                • Feb 2007
                • 7

                #8
                Itselläni loppui patterista virta tuossa tosikylmillä ja jouduin latailemaan että sain jotain eloa. Vanhaan malliin (lue ennen näitä elektronitingeleitä) latauksessa otettiin aina toinen akunkenkä irti, niin nytkin. Tämä ilmisesti sai Bemun nenän solmuun (530DA -01), esim. infopalkkiin ratin eteen ei tule enää mitään tekstiä viiksen päästä painelemallakaan. Radiokanavan näyttö kyllä toimii. Hantin peilin tilttaus peruutettaessa lakkasi toimimasta jo aiemmin, ei johdu tästä, vaan..?

                Jos haluan vaihtaa akun, pitääkö jotenkin syöttää virtaa esim. tupakansytkärin kautta?

                Comment

                • Tenox
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 1732

                  #9
                  Originally posted by emerson View Post
                  Hantin peilin tilttaus peruutettaessa lakkasi toimimasta jo aiemmin, ei johdu tästä, vaan..?
                  Kai tiedät, että tuon saa pois päältäkin. Eli muistaakseni riippuu siitä, missä asennossa on peilin sähkösäädön nappi. (Eli oikea vai vasen peili valinta.) Ainakin E34:ssä.
                  Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                  Comment

                  • chorrus
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 565
                    • 00100

                    #10
                    Originally posted by Tenox View Post
                    Kai tiedät, että tuon saa pois päältäkin. Eli muistaakseni riippuu siitä, missä asennossa on peilin sähkösäädön nappi. (Eli oikea vai vasen peili valinta.) Ainakin E34:ssä.
                    Näin myös E38/E39, ja varmasti muissakin!

                    AUDI TT Roadster 3.2
                    PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
                    PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

                    ex.
                    E38 740iA cosmosschwarzmetallic
                    E38 740iA bmw schwarz II
                    E39 530dAt titansilbermetallic
                    E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
                    E32 735iA - lachssilbermetallic
                    E24 635CSI polarismetallic
                    AUDI A6 TDI
                    SAAB 'takemenow' 900i
                    CITROËN XSARA VTS
                    CITROËN JUMPER
                    FORD MONDERO
                    ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

                    + 23 x Peugeot

                    Comment

                    • jbu
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 70

                      #11
                      Originally posted by emerson View Post
                      Itselläni loppui patterista virta tuossa tosikylmillä ja jouduin latailemaan että sain jotain eloa. Vanhaan malliin (lue ennen näitä elektronitingeleitä) latauksessa otettiin aina toinen akunkenkä irti, niin nytkin. Tämä ilmisesti sai Bemun nenän solmuun (530DA -01), esim. infopalkkiin ratin eteen ei tule enää mitään tekstiä viiksen päästä painelemallakaan. Radiokanavan näyttö kyllä toimii. Hantin peilin tilttaus peruutettaessa lakkasi toimimasta jo aiemmin, ei johdu tästä, vaan..?

                      Jos haluan vaihtaa akun, pitääkö jotenkin syöttää virtaa esim. tupakansytkärin kautta?
                      Akunvaihdon takia ei tarvitse varavirtaa vaihdon ajaksi. Itselläni on ollut akun piuhat useasti irti muutamasta minuutista tuntiin, eikä mitään ongelmia ole ollut.530DA -02. Ajotietokoneen lukemat nollaantuu ja tuntuu että automaatin toiminta jotenkin nollaantuu ja ekan sadan kilsan ajan se hakee asetuksia. Akkua ei tarvitse irroittaa latauksenkaan ajaksi jos käytät uusia elektronisia latureita. Jos katsastus on edessä lähiaikoina, niin silloin kannattaa olla varavirta vaihdon ajaksi, sillä saattaa OBD2-diagdostiikan tuloksetkin nollaantua. Niiden tuloksien kerääminen ei ihan hetken ajolla tapahdu. Mittausta ei tehdä diiseleille.
                      Kannattaisi ehkä koittaa resetoida vielä kerran autosi. Eli ota akun piuhat irti noin 10 min ajaksi ja laita takaisin.

                      Comment

                      • tuspe
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2007
                        • 30

                        #12
                        Originally posted by jbu View Post
                        Akunvaihdon takia ei tarvitse varavirtaa vaihdon ajaksi. Itselläni on ollut akun piuhat useasti irti muutamasta minuutista tuntiin, eikä mitään ongelmia ole ollut.530DA -02. Ajotietokoneen lukemat nollaantuu ja tuntuu että automaatin toiminta jotenkin nollaantuu ja ekan sadan kilsan ajan se hakee asetuksia. Akkua ei tarvitse irroittaa latauksenkaan ajaksi jos käytät uusia elektronisia latureita. Jos katsastus on edessä lähiaikoina, niin silloin kannattaa olla varavirta vaihdon ajaksi, sillä saattaa OBD2-diagdostiikan tuloksetkin nollaantua. Niiden tuloksien kerääminen ei ihan hetken ajolla tapahdu. Mittausta ei tehdä diiseleille.
                        Kannattaisi ehkä koittaa resetoida vielä kerran autosi. Eli ota akun piuhat irti noin 10 min ajaksi ja laita takaisin.
                        Auttaisikohan resetointi tuohon laatikkohäiriöönkin? Uuden akun vaihdon yhteydessä se kyllä tavallaan jo tehtiin eikä vaikutusta ollut vai kuinka kauan akun pitää olla irti että kaikki varmasti tulee resetoitua? Tuo laatikko-ongelma on todella hämärä koska jos ilman lämpötila on plussan puolella niin ongelmaa ei ole. Palaako muilla auton käynnistyksen jälkeen akun kuva kuinka pitkään?

                        Comment

                        • jbu
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2007
                          • 70

                          #13
                          Originally posted by tuspe View Post
                          Tuo laatikko-ongelma on todella hämärä koska jos ilman lämpötila on plussan puolella niin ongelmaa ei ole. Palaako muilla auton käynnistyksen jälkeen akun kuva kuinka pitkään?
                          Akun kuvake sammuu alle puolen sekunnin. Olisiko jossain laatikon syövereissä vettä, joka alle nollan jäätyy ja aiheuttaa ongelmia, kunnes laatikon lämmetessä sulaa?

                          Comment

                          • tuspe
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2007
                            • 30

                            #14
                            Originally posted by jbu View Post
                            Akun kuvake sammuu alle puolen sekunnin. Olisiko jossain laatikon syövereissä vettä, joka alle nollan jäätyy ja aiheuttaa ongelmia, kunnes laatikon lämmetessä sulaa?
                            Mulla se akun kuvake palaa monesti kauankin käynnistämisen jälkeen (3-5s)..mistähän se kertoo? Voisikohan se jotenkin liittyä tähän ongelmaan? Mistä laatikkoon voi päästä vettä?

                            Comment

                            • tuspe
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2007
                              • 30

                              #15
                              Luettiin vikakoodit carsoftilta. Abs anturivikojen lisäksi tuli pelottavan kuuloinen SG internal fault 1. Onko tämmöisestä vikakoodista kenelläkään mitään hajua? Merkkiliikkeessä vikakoodit luettamalla sais tietenkin todellisen vian selville.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎