M5 tekniikka menossa muuhun autoon ja mietinnän alla että laittaako alkuun omalla ruiskulla vai korvata esmes megasquirtilla. Jos ohjelmoitava niin kannattako jättää ns. pelkät läppärungot eli heivata ilmamäärämittari ja tää imusarjan 6-1 kotelo, mikä sit onkaan nimeltään (accumulator box). Oma ajatus on että alhaalta saatetaan hävitä jotain mutta yläpäähän saa todennäköisesti lisää vetoa...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
S38B36 megasquirt vs. motronic, imusarjan kotelon poistaminen
Collapse
X
-
Pistetään oma näkemys asiasta kun ei ole muita vastauksia vielä tullut:
Jos moottori on muuten vakio tai pelkkä teholastu lisänä, niin itse pitäisin alkuperäisen ruiskun resonanssikoteloineen. Antaa näin paremmin alavääntöä, mutta jos korvaat ohjelmoitavalla ruiskulla niin varmasti antaa yläkierrosalueelle lisää vetoa kun hengittää vapaammin imupuolelta. Miksei tietysti ohjelmoitavalla ruiskullakin saa alakierroksillekin muuten toimimaan, mutta jää vaan pois se tehtaalla suunniteltu resonanssiahtaminen mikä omalta osaltaan lisää vääntöä tietyillä kierrosalueilla. Siinähän on se resonanssiläppä resonanssikotelossa ja jos se ei toimi, niin vääntöä puuttuu aikalailla.
Noi BMW:n moottorithan on aika tarkkoja muutenkin imupuolen muutoksista kun kartiomallinen vapaavirtaussuodatinkin yleensä aina tiputtaa tehoja verrattuna vakiosuodattimeen joka alkuperäisessä kotelossa. Mutta kunnon kilpamoottorit on sitten erikseen ja silloin tuon resonanssikotelon voi korvata paremmin yläkierroksilla toimivilla ratkaisuilla.
T:JanneLast edited by MM-5; 05-04-2007, 12:55.Pojat me ollaan hävitty tää peli...
-
-
Imukotelolla heitetään tässä vaiheessa vesilintua ja jää pelkät läppärungot, Tatech ohjaamaan moottoria, savut pitäis ottaa ensi viikolla. Tarkemmin pitäisi autolla olla ajamassa jurvassa 1.6 mutta taitaa olla toiveajattelua...E70 3.0SD -08
.................................................. ................................
Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
Comment
-
-
Originally posted by MarttiKK View PostMitäs muutoksia tähän tehtiin, siis muutakuin kuvasta selviävä läppärunkomuunnos ja tatech? Ihan mielenkiinnosta, koska ihan mukavat lukemat saatu aikaiseksi.E70 3.0SD -08
.................................................. ................................
Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
Comment
-
-
Vaikka kyse ei olekkaan ihan samasta koneesta, niin esim Toni Gardemeister toteutti ton imupuolen samalla tavalla F-ryhmään rakennetussa E36 M3:ssa. Onhan noita joitain projekteja ollut ympäri maailmaa, joissa pelkästään moottorinohjaus vaihtamalla on saatu 15-20hv lisää tehoa. En sitten tiedä mihin tuo perustuu, vaiko heittääkö dynon tulos sitten. Jokatapauksessa mukavat lukemat otettu tuostakin S38:sta pihalle
Comment
-
Comment