Announcement

Collapse
No announcement yet.

S38B36 megasquirt vs. motronic, imusarjan kotelon poistaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoV
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 631
    • Sastamala

    S38B36 megasquirt vs. motronic, imusarjan kotelon poistaminen

    M5 tekniikka menossa muuhun autoon ja mietinnän alla että laittaako alkuun omalla ruiskulla vai korvata esmes megasquirtilla. Jos ohjelmoitava niin kannattako jättää ns. pelkät läppärungot eli heivata ilmamäärämittari ja tää imusarjan 6-1 kotelo, mikä sit onkaan nimeltään (accumulator box). Oma ajatus on että alhaalta saatetaan hävitä jotain mutta yläpäähän saa todennäköisesti lisää vetoa...
    E70 3.0SD -08
    .................................................. ................................
    Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
  • MM-5
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 153
    • Askola

    #2
    Pistetään oma näkemys asiasta kun ei ole muita vastauksia vielä tullut:

    Jos moottori on muuten vakio tai pelkkä teholastu lisänä, niin itse pitäisin alkuperäisen ruiskun resonanssikoteloineen. Antaa näin paremmin alavääntöä, mutta jos korvaat ohjelmoitavalla ruiskulla niin varmasti antaa yläkierrosalueelle lisää vetoa kun hengittää vapaammin imupuolelta. Miksei tietysti ohjelmoitavalla ruiskullakin saa alakierroksillekin muuten toimimaan, mutta jää vaan pois se tehtaalla suunniteltu resonanssiahtaminen mikä omalta osaltaan lisää vääntöä tietyillä kierrosalueilla. Siinähän on se resonanssiläppä resonanssikotelossa ja jos se ei toimi, niin vääntöä puuttuu aikalailla.

    Noi BMW:n moottorithan on aika tarkkoja muutenkin imupuolen muutoksista kun kartiomallinen vapaavirtaussuodatinkin yleensä aina tiputtaa tehoja verrattuna vakiosuodattimeen joka alkuperäisessä kotelossa. Mutta kunnon kilpamoottorit on sitten erikseen ja silloin tuon resonanssikotelon voi korvata paremmin yläkierroksilla toimivilla ratkaisuilla.

    T:Janne
    Last edited by MM-5; 05-04-2007, 12:55.
    Pojat me ollaan hävitty tää peli...

    Comment

    • MikkoV
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 631
      • Sastamala

      #3
      Imukotelolla heitetään tässä vaiheessa vesilintua ja jää pelkät läppärungot, Tatech ohjaamaan moottoria, savut pitäis ottaa ensi viikolla. Tarkemmin pitäisi autolla olla ajamassa jurvassa 1.6 mutta taitaa olla toiveajattelua...
      E70 3.0SD -08
      .................................................. ................................
      Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

      Comment

      • MikkoV
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 631
        • Sastamala

        #4
        Kyllähän tuolla ihan mukavasti lisää hönkää irtosi, siinä dynolappu.



        Eli 357hp/420nm, 30c imuilman lämpötilakorjauksella 371hp.
        E70 3.0SD -08
        .................................................. ................................
        Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

        Comment

        • Mörökölli
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 1735
          • Turku

          #5
          Kun näin autosi ekat projektikuvat konehuoneesta, jossa kuusi suodatintötteröä suoraan läppärungoissa, eikä koteloa ollenkaan, olin melko skeptinen.

          Enää en ole, näyttää rokkaavan..
          www.nenifab.com

          Comment

          • MarttiKK
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 1637

            #6
            MItattiinko tuota ennen muutoksia?

            Comment

            • MikkoV
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 631
              • Sastamala

              #7
              Ei mitattu ennen, kone C Kadetissa.

              E70 3.0SD -08
              .................................................. ................................
              Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

              Comment

              • MarttiKK
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 1637

                #8
                Mitäs muutoksia tähän tehtiin, siis muutakuin kuvasta selviävä läppärunkomuunnos ja tatech? Ihan mielenkiinnosta, koska ihan mukavat lukemat saatu aikaiseksi.

                Comment

                • MikkoV
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2003
                  • 631
                  • Sastamala

                  #9
                  Originally posted by MarttiKK View Post
                  Mitäs muutoksia tähän tehtiin, siis muutakuin kuvasta selviävä läppärunkomuunnos ja tatech? Ihan mielenkiinnosta, koska ihan mukavat lukemat saatu aikaiseksi.
                  Noiden lisäksi ei muuta kuin suora 3" putkisto.
                  E70 3.0SD -08
                  .................................................. ................................
                  Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                  Comment

                  • Maza
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 4319
                    • Kannus/Kokkola

                    #10
                    Originally posted by MikkoV View Post
                    Noiden lisäksi ei muuta kuin suora 3" putkisto.
                    Todella kunnioitusta herättävät lukemat "vakio" koneesta ! Mielellään kattelis/kuuntelis jotain video/ääni pätkää kyseisestä kamppeesta.

                    Comment

                    • MikkoV
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2003
                      • 631
                      • Sastamala

                      #11
                      Kyllä tuosta videopätkää tulee melko pian esille ;-)
                      E70 3.0SD -08
                      .................................................. ................................
                      Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11680
                        • Kouvola

                        #12
                        Vaikka kyse ei olekkaan ihan samasta koneesta, niin esim Toni Gardemeister toteutti ton imupuolen samalla tavalla F-ryhmään rakennetussa E36 M3:ssa. Onhan noita joitain projekteja ollut ympäri maailmaa, joissa pelkästään moottorinohjaus vaihtamalla on saatu 15-20hv lisää tehoa. En sitten tiedä mihin tuo perustuu, vaiko heittääkö dynon tulos sitten. Jokatapauksessa mukavat lukemat otettu tuostakin S38:sta pihalle

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎