Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 540 "nypytys"..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarkkil
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 264

    M62 540 "nypytys"..

    Joo eli autona on e39 540 -99. Aikaisemmin olin jo huomannut kiihdyttäessä lievää nykimistä tietyllä kierrosaluella, mutta se ei ole ollut mielestäni paha. Eikä ole johtanut toiminpiteisiin. Muttä nyt eilen huomasin että nykiminen lisäänty oikeen oleellisesti ja paukkujakin olisi lievästi kateissa..:think Ihan alaväännöllä ei ole havaittavissa nykimistä/tehonpuutetta mutta täyskaasulla kiihdytettäessä "nypytys" on todellakin jo huomattava ja persdynon mukaan olisi horseja kateissa.. Onko kellään kokemuksia kyseisestä lievästä pätkimisestä? Vikakoodien lukuhan tässä varmasti on edessä mutta ihan tähän hätään en sinne ehdi.
    Last edited by jarkkil; 10-04-2007, 18:23.
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    #2
    bensa suodatin, tulpat, puolat. siinä kai ne tärkeimmät
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • superb
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2827

      #3
      Lambdakin vois olla yks, tai sitten ne surullisen kuuluisat kammen ja nokan anturit.

      Comment

      • jarkkil
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 264

        #4
        Mitähän toi tekee jos ilmamassamittari on sökö?? Missä se sijaitsee? Jostain aikaisemmasta luin muistaakseni jollain olevan tuo anturi viallinen ja oli napannut johdon pois ja sen jälkeen oli pelittänyt aivan normaalisti. Tämä siis vain ensiavuksi...

        Comment

        • fastandfurious
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1731
          • Tampesteri

          #5
          Originally posted by superb View Post
          Lambdakin vois olla yks, tai sitten ne surullisen kuuluisat kammen ja nokan anturit.
          Nokan antureille ääni täältä. Ainakin oireet on just!
          ---------------------------------------------------
          E91 325d M-Sport
          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

          Comment

          • jarkkil
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 264

            #6
            Lueskelin juuri vanhoja kirjoituksia käyntiongelmista. Miltei kaikissa oli jonkin sortin käynnistyvyys ongelmaa ja KOROSTAN että mulla ainakaan toistaiseksi ole niitä..

            Comment

            • Yapi
              Newbiemmer
              • Jun 2005
              • 16

              #7
              Minulla ainakin oli vastaavia oireita ja alkoi vielä tiputtaa vähän ajan päästä pyttyjä pelistä pois. Syy oli hajonneessa puolassa.

              Comment

              • jarkkil
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 264

                #8
                Originally posted by Yapi View Post
                Minulla ainakin oli vastaavia oireita ja alkoi vielä tiputtaa vähän ajan päästä pyttyjä pelistä pois. Syy oli hajonneessa puolassa.
                Ja tuosta viasta ilmeisesti jäi vikamuistioon jälki? Nimittäin nyt tänää kun kävin ajelemassa tuntui ihan kuin tosiaan pytty/pyttyjä olisi pois pelistä.

                Comment

                • Yapi
                  Newbiemmer
                  • Jun 2005
                  • 16

                  #9
                  Mun 540 on e34 joten ei oo samanlainen vikadiagnostiikka mitä sinulla on. Valittelivat sitä just merkkikorjaamolla kun joutuu paikallistamaan vikaa ja oli pajalla n. 2 viikkoa. Vaihtoivat vielä kaikki 8 puolaa koska uudet puolat heidän mukaan rikkovat vanhat puolat ajan kuluessa. Ja kyllä sen pyttyjen tippumisen kuulee kun se alkaa jännän kuulosesti "räpättämään".

                  Comment

                  • jarkkil
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 264

                    #10
                    Jep jep. Tulin juuri töistä ja rykiminen/nykiminen pahenee vaan. Nyt alkaa tosiaan tuntuu että voimaa on kateissa jo aikas lailla. Ihan alhaalta lähtien tuntus että kaikki on kohdillaan mut heti kun kierroksia on enemmän alkaa noi vaivat.. No se on huomenna vietävä johonkin ensiapuun.

                    Comment

                    • Lanttu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 1643

                      #11
                      Käy katsomassa, olisiko vikakoodeja tallentunut ECU:un.

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1985
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by jarkkil View Post
                        Jep jep. Tulin juuri töistä ja rykiminen/nykiminen pahenee vaan. Nyt alkaa tosiaan tuntuu että voimaa on kateissa jo aikas lailla. Ihan alhaalta lähtien tuntus että kaikki on kohdillaan mut heti kun kierroksia on enemmän alkaa noi vaivat.. No se on huomenna vietävä johonkin ensiapuun.
                        Ootko tarkistanut ettei tulpat ui öljyssä ? eli venttiilikopan tiiviste saattaa vuotaa. Kaiketi tyyppvika näissä E34,E39 V8:issa.

                        Comment

                        • Tenox
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 1732

                          #13
                          Nokan tai kammen asentotunnistinanturi menossa on minunkin veikkaukseni.
                          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                          Comment

                          • Stone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 4074
                            • Helsinki

                            #14
                            Maffissa vika..

                            Ed: Ota maffista johto irti niin käy varaohjelmalla, näin saat ainakin yhden vian suljettua pois. Ilmamäärämittari on siis ilman putsarin jälkeen ilmanotto putken välissä. Siinä on pyöreä liitin, jonka vain pyöräytät irti..
                            Last edited by Stone; 12-04-2007, 09:34.
                            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                            VW Pornstarter (työjuhta)
                            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                            Finnmaster T8







                            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                            Comment

                            • jarkkil
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 264

                              #15
                              Originally posted by Stone View Post
                              Maffissa vika..

                              Ed: Ota maffista johto irti niin käy varaohjelmalla, näin saat ainakin yhden vian suljettua pois. Ilmamäärämittari on siis ilman putsarin jälkeen ilmanotto putken välissä. Siinä on pyöreä liitin, jonka vain pyöräytät irti..
                              JUURI NÄIN Nappasin johdon irti ja horset palutu. Kävin ottaa pikaiset tyypit tolla vehkeellä ja aluksi tuntu täysin normaalilta. Ainoostaan mikä vielä mietityttää kun kone lämpes "vika" tuli tavallaan takas eli pätkiminen/hyytyminen alko uudestaan. Mutta selvää on se että jotenkin tuo MAFFI on laittanut sormensa peliin...:think Mitä mieltä tosta lämpöilmiöstä??

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎