Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakoputki pitäis saada irti!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AssE
    Bimmer Rookie
    • Dec 2003
    • 162
    • TRE

    Pakoputki pitäis saada irti!!

    Mitenkäs m20b20 koneesta saa kätevimmin pakoputken irti pakosarjasta? Jollain pultti pyssyllä ala kautta?

    Mitens noi pultit lähtee helpoiten irti? Kone kuumana/ kylmänä? CRC:tä?? Ja kannattaako laittaa uudet pultit ku kasaa?
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    ööh... rälläkällä :lol: :lol: sanoisin että kylmänä, crc ja isot työkalut on poikaa, osta vaan uudet pultit kun ei paljoo maksa, jos edes saat entisiä ehjänä pois
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • 525tds
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2003
      • 489
      • Leppäkoski

      #3
      kuumana voi lähtee ehjänä!
      "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11684
        • Kouvola

        #4
        Originally posted by 525tds
        kuumana voi lähtee ehjänä!
        ja polttaa myös sormensa :lol:

        Comment

        • Murska
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2004
          • 382
          • Savo

          #5
          Lämmitä jollain, esim. hitsipillillä ja voi ruikata jotain crc:tä tai vastaavaa...ja sit sitä kannattaa naputellä (hakata hellästi :lol jollain, paineilma täry ois kuitenkii paras...ja sit eikun ruuvaamaan 8)
          e61 530i touring M-sport LCI -08
          Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
          Ex:e46 330i -01 Sedan
          Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

          Comment

          • Murska
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2004
            • 382
            • Savo

            #6
            Nii, ja pultit kannattaa uusia tai ainakin "avata" jengat kierrepakalla vanhoista jos ei raaski uusiin investoida :P
            e61 530i touring M-sport LCI -08
            Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
            Ex:e46 330i -01 Sedan
            Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

            Comment

            • Sickness
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 1923
              • Helsinki

              #7
              Tai sitten ajat sen johonkin nyrkkipajalle (Helsingissä Tiittanen vai mikä nyt olikaan), jotka velottaa sulta kympin siitä että tekevät homman puolestasi :wink:

              Juurikaan kannata itse hikoilla noiden hommien takia, kun voi ryystää kahvia sillä aikaa kun joku muu tekee. Ja maksaa lähinnä vaivan että ajaa auton pajalle...
              E39 520iA -02

              Comment

              • Murska
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2004
                • 382
                • Savo

                #8
                Originally posted by Sickness
                Tai sitten ajat sen johonkin nyrkkipajalle (Helsingissä Tiittanen vai mikä nyt olikaan), jotka velottaa sulta kympin siitä että tekevät homman puolestasi :wink:

                Juurikaan kannata itse hikoilla noiden hommien takia, kun voi ryystää kahvia sillä aikaa kun joku muu tekee. Ja maksaa lähinnä vaivan että ajaa auton pajalle...
                onhan se niinkin...

                mutta epäilen että kymppi ei riitä, ainakaan jos ovat tiukassa ja ruosteessa niinkun yleensä ovat...

                ja kyllähän se siellä pajalla vielä jotain jatkotöitä teettää (muuta kun perlkän irrotuksen)...ois varmasti aika perseestä lähtee pajalta ilman putkea revittelemään :wink:
                e61 530i touring M-sport LCI -08
                Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                Ex:e46 330i -01 Sedan
                Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                Comment

                • Sickness
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 1923
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Murska
                  Originally posted by Sickness
                  Tai sitten ajat sen johonkin nyrkkipajalle (Helsingissä Tiittanen vai mikä nyt olikaan), jotka velottaa sulta kympin siitä että tekevät homman puolestasi :wink:

                  Juurikaan kannata itse hikoilla noiden hommien takia, kun voi ryystää kahvia sillä aikaa kun joku muu tekee. Ja maksaa lähinnä vaivan että ajaa auton pajalle...
                  onhan se niinkin...

                  mutta epäilen että kymppi ei riitä, ainakaan jos ovat tiukassa ja ruosteessa niinkun yleensä ovat...

                  ja kyllähän se siellä pajalla vielä jotain jatkotöitä teettää (muuta kun perlkän irrotuksen)...ois varmasti aika perseestä lähtee pajalta ilman putkea revittelemään :wink:
                  Mulla oli 520i:n putki keskeltä liitoksesta katki ja takapöntön kiinnike myöskin katkennut ja saman tien hävinnyt. Vein auton tuonne mainitsemalleni pajalle, jossa liitos paikattiin ja takapönttöön tehtiin erilaisista kilkkeistä uusi kiinnike. Hommia kaveri teki mielestäni ihan reilusti ja veloitus oli tasan 20€, joka oli mielestäni lähinnä naurettava. Jos olisi ollut viskileka takakontissa niin olisin heittänyt sen kaupantekijäisiksi :wink:

                  Joskus näissäkin jutuissa yllättyy positiivisesti :!:
                  E39 520iA -02

                  Comment

                  • vpernu
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2003
                    • 522
                    • Kouvola

                    #10
                    tullu availtuu noit ruosteisii pakosarjan pulttei vaikka kuin paljon ni voin sanoo et oikeestaa aina on lähteny ongelmitta irti ku kone on ollu kuuma..eikä oo tarvinu näppei polttaa..

                    Comment

                    • mabo
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2003
                      • 499
                      • Turku

                      #11
                      miksi ihmeessa polttaa päreensä taikka sormensa ku koko putkiston vaihtaa korjaamolla 35?...
                      Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
                      Nyk. E34 525ia
                      Ex. E30 320tic

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #12
                        Originally posted by Esko
                        Originally posted by 525tds
                        kuumana voi lähtee ehjänä!
                        ja polttaa myös sormensa :lol:
                        Lämpöisenähän ne hyvin aukeaa ja hanskatkin on keksitty :wink:
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎