Announcement

Collapse
No announcement yet.

316 -88 Turboksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TomiK
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 125

    316 -88 Turboksi?

    Minulla on -88 316, jossa 1.8 M10 kaasutinmoottori. Olen kysellyt parina vuotena katsastuksen yhteydessä voisiko autoni turbottaa, ja vastaukset ovat olleet kielteisiä. Kuulemma pitäisi olla mielellään vm -86 että ei tule mitään ongelmia. -87 mallit käy kuulemma johonkin asti vuotta. Kävin alkuvuodesta kysymässä mahdollisesta moottorinvaihdosta, ja ilmeisesti on niin että en saa laittaa autooni vanhempaa kuin -88 moottoria. Hassua, mitähän mullistavaa eroa on esim. -87 ja -88 M10:llä? Rekisteriottessa on kaiketi jokin merkintä jos auto on rekisteröity vähäpäästöiseksi, minulla moista merkintää ei löydy. katalysaattoriakaan ei ole.

    Onko minulla teidän mielestänne mitään mahdollisuuksia saada autoani turbotettuna kilpiin ihan laillisesti?
  • Martti.Kaij
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 356
    • Oulu

    #2
    Originally posted by TomiK View Post
    Minulla on -88 316, jossa 1.8 M10 kaasutinmoottori. Olen kysellyt parina vuotena katsastuksen yhteydessä voisiko autoni turbottaa, ja vastaukset ovat olleet kielteisiä. Kuulemma pitäisi olla mielellään vm -86 että ei tule mitään ongelmia. -87 mallit käy kuulemma johonkin asti vuotta. Kävin alkuvuodesta kysymässä mahdollisesta moottorinvaihdosta, ja ilmeisesti on niin että en saa laittaa autooni vanhempaa kuin -88 moottoria. Hassua, mitähän mullistavaa eroa on esim. -87 ja -88 M10:llä? Rekisteriottessa on kaiketi jokin merkintä jos auto on rekisteröity vähäpäästöiseksi, minulla moista merkintää ei löydy. katalysaattoriakaan ei ole.

    Onko minulla teidän mielestänne mitään mahdollisuuksia saada autoani turbotettuna kilpiin ihan laillisesti?
    On. Laitat alustan ja jarrut vastaavaa mallisarjan tehokkainta eli 325i vai oliko 320IS. Auto ei ole vähäpäästöinen. Se mitä itsekkin harmittelin että 87 vuonna valmistettujen ei vähäpäästöisten autojen Hc pitää pysyä alle 600 kun taas ennen 87 valmistettua raja on 1000. Mutta kyllä saat tuon ihan laillisesti turbotettua ja jos tuntuu että päästöt ei pysy kurissa nii laitat race katin nii se vähä hillitsee ja tietenki tyhjäkäyntisäätöjen laitto jos ei muuta. Ja mitä niiden moottorien eroihin tulee nii lohkoissa eikä kansissa ole muistin mukaan mitään eroa, ehkä materiaaleja on voitu päivitellä.

    Ps: ei katastusmiehiltä kannata kysellä yhtään mitää
    E46 328i

    REDLINE OILS
    UUC Motorwerks

    Comment

    • TomiK
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 125

      #3
      Heh, tuosta vastauksesta tuli heti parempi mieli Miten on noiden päästörajojen kanssa -88:n kohdalla, vai tarkoititko että kaikkien -87 jälkeen valmistettujen, ei vähäpäästöisten, pitää alittaa se 600? Väittivät muuten katsastusasemalla että jos turbotan, he eivät voi tehdä tarvittavia mittauksia noin "uudesta".

      Turbottaminen vaatii ilmeisesti jonkinlaisen luvan, mitä minun kannattaa lähteä kyselemään ja mistä?

      Ja heti sen jälkeen kun laitoin viestiä löytyi hirveä määrä linkkejä asiasta.
      Last edited by TomiK; 14-04-2007, 12:52.

      Comment

      • Martti.Kaij
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 356
        • Oulu

        #4
        Originally posted by TomiK View Post
        Heh, tuosta vastauksesta tuli heti parempi mieli Miten on noiden päästörajojen kanssa -88:n kohdalla, vai tarkoititko että kaikkien -87 jälkeen valmistettujen, ei vähäpäästöisten, pitää alittaa se 600? Väittivät muuten katsastusasemalla että jos turbotan, he eivät voi tehdä tarvittavia mittauksia noin "uudesta".

        Turbottaminen vaatii ilmeisesti jonkinlaisen luvan, mitä minun kannattaa lähteä kyselemään ja mistä?

        Ja heti sen jälkeen kun laitoin viestiä löytyi hirveä määrä linkkejä asiasta.
        Juuri sitä tarkoitin. Katastus asemalta kannata kysellä mitää, yleisesti aika ammattitaidotonta sakkia (poikkeuksiakin on) Turbottamiseen et tarvi muita lupia ku luvan vaimolta/äidiltä Mut tarvit sen jonku paperin palan mitä en nyt tähän hätään muista. Eihä niitte tarvikkaa mitata mitää ku käyt ottaa arvot paikallisella korjaamolla päästöistä! Ja nii, pitää olla vertailu auto johon vertaat tota sun turbotettua jos oikein muisti pelaa.:think
        E46 328i

        REDLINE OILS
        UUC Motorwerks

        Comment

        • Pode
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 437
          • Muurame

          #5
          Tarviit teholapun ja sit eroavaisuus todistuksen tuohon 320is:ään jos siihen vertaat, eikös tuo ole jo -88 vuonna tullut markkinoille??

          Lelu: "315" -83 "THE RACER"
          EX: Astra 2.0 sport -00
          EX: 320i Touring -89"Emma"
          EX: 528i -84 "IGOR"
          EX:Vectra -93 "IKE"
          EX: 518i -87 "WanhaHerra"
          EX:316 -88 "ruttureplica"
          EX:316 -86


          -MME connection-

          -BTCF absolutistit team-

          Comment

          • Martti.Kaij
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 356
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Pode View Post
            Tarviit teholapun ja sit eroavaisuus todistuksen tuohon 320is:ään jos siihen vertaat, eikös tuo ole jo -88 vuonna tullut markkinoille??
            Jep. ainaki realoemin mukaan.
            E46 328i

            REDLINE OILS
            UUC Motorwerks

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎