Announcement

Collapse
No announcement yet.

m40b18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jsr85
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1375
    • Oulainen

    m40b18

    eli on ym. koneella tuo auto ja ihmettelin ku kone "rallattaa" ja päättelin että nokka-akselihan se on loppu. yllätys oli ku avasin venttiilikopan ja nostin sen muovi kannen pois eestä nii nokka akseli ei ollu kulunu juuri yhtään, autolla ajettu 376tkm. kynnellä kun koitti nokkaa nii just pieni about 0.1mm kuluma tuntu. ikään ei oo akselia vaihdettu ainakaan huoltokirjan mukaan (huoltokirja koko auton elin iältä), öljyt kymppitonnin välein ja mobilia käytetty. alko vaan tuntuu et taitaa tuo kyseisen moottorimallin nokka-akseli ongelmat johtua lähinnä huonoilla öljyillä ajamisesta. "rallatukselle" ei sit löytyny syytä.... jos joku osais sanoa mikähän se ääni mahtaa olla nii saispa sievenpi käyntisen tuosta.
    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
  • jappi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 206

    #2
    Mahdollisesti venttiilinnostajat ääntävät, mutta katsoitkos missä kunnossa keinut ovat?

    Comment

    • villes
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 439
      • Kirkkonummi

      #3
      Originally posted by jsr85 View Post
      eli on ym. koneella tuo auto ja ihmettelin ku kone "rallattaa" ja päättelin että nokka-akselihan se on loppu. yllätys oli ku avasin venttiilikopan ja nostin sen muovi kannen pois eestä nii nokka akseli ei ollu kulunu juuri yhtään, autolla ajettu 376tkm. kynnellä kun koitti nokkaa nii just pieni about 0.1mm kuluma tuntu. ikään ei oo akselia vaihdettu ainakaan huoltokirjan mukaan (huoltokirja koko auton elin iältä), öljyt kymppitonnin välein ja mobilia käytetty. alko vaan tuntuu et taitaa tuo kyseisen moottorimallin nokka-akseli ongelmat johtua lähinnä huonoilla öljyillä ajamisesta. "rallatukselle" ei sit löytyny syytä.... jos joku osais sanoa mikähän se ääni mahtaa olla nii saispa sievenpi käyntisen tuosta.
      Nojaa, kokemusta tollaisesta koneesta n.600tkm verran ja voisin sanoa että vaikka on aina käytetty hyviä synteettisiä öljyjä niin on se nokka vaan kulunut kuitenkin, ihmettelen suuresti jos tosiaan nokka on täysin vedossa vielä noilla kilometreillä ja kone jaksaa kiertää puhtaasti loppuun asti.
      M-B C220CDI 4matic amg -13
      ex.
      bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

      Comment

      • jsr85
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1375
        • Oulainen

        #4
        no joo kierroksista en tiedä ku mittari nousee neljään tonniin ja jää siihen mut esim. kolmosella jotai 130-140 kulkee lämä pohjassa... tuntuu ainaki yhtäkkiä et kyl hevoset(ne kaikki vähäiset) on kotona. 180km/h oon koittanu, ja ois ehkä vähän jaksanu viel kiihtyä. yllättävänkin ripeä ollu ku on tempeksellä varsin testailtu nii 250td (150hv) ja 290td (129hv) mersu jää taakse 0-100km/h asti, toki sitte menee 250 edelle ja myöhemmin 290.
        paha kuitti mersumiehille ku startti moottori painavassa korissa kepittää turbo meset, no joo....
        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

        Comment

        • h3nr1
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 35
          • Raisio

          #5
          Originally posted by jsr85 View Post
          no joo kierroksista en tiedä ku mittari nousee neljään tonniin ja jää siihen mut esim. kolmosella jotai 130-140 kulkee lämä pohjassa... tuntuu ainaki yhtäkkiä et kyl hevoset(ne kaikki vähäiset) on kotona. 180km/h oon koittanu, ja ois ehkä vähän jaksanu viel kiihtyä. yllättävänkin ripeä ollu ku on tempeksellä varsin testailtu nii 250td (150hv) ja 290td (129hv) mersu jää taakse 0-100km/h asti, toki sitte menee 250 edelle ja myöhemmin 290.
          paha kuitti mersumiehille ku startti moottori painavassa korissa kepittää turbo meset, no joo....
          Nostimet voivat olla tiensä päässä. Pyöritä konetta niin, että 1-sylinteri on sytytysvuorossa ja paina jollain pihtien tms. päällä nostajaa, nostajien tulisi olla kivikovat eikä saa joustaa yhtään. Mersuthan eivät kiihdy hyvin vaan kiihtyminen ei tunnu loppuvan ollenkaan vaikka miten vauhtia tulisi lisää .
          E30 325tic ix Touring "kettu" -89
          Ex.
          e30 m10 318i -83, e36 M50 325CiA -93, e34 540i Touring -94, +23 muuta raatoa

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎