Announcement

Collapse
No announcement yet.

Venttiilikansi kierossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikalkai
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 308
    • Oulu

    Venttiilikansi kierossa

    Moi,

    Vihdoin löytyi syy sille, miksi se palaneen öljyn haju tuli sisätiloihin, kun autolla pysähtyi esim. valoihin. Uusi venttiilikannen tiiviste oli vaihdettu mutta tämä ei ollut auttanut. Syyksi ilmeni kiero venttiilikansi. Tätä hieman suoristettiin ja ainakin alustavasti vaikuttaa, että öljy ei enään haise. Kysymys vain onkin, että onko tässä syytä olla huolissaan, että myös itse kansi on kiero? Ei se venttiilikansikaan nyt ihan itsekseen väänny :think

    Ja jos nyt käy niin, että tuo venttiilikannen suoristaminen ei auta ja pitää ruveta suurempiin remonttehin, niin mitä samalla kannattaa uusia, jos kansi joudutaan työstämään? Venttiilit, kannentiiviste, kannenpultit, mitäs muuta?
    Ajossa:
    E39 530i Touring M-Sport
  • Vehkis
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1441
    • Turku

    #2
    Originally posted by mikalkai View Post
    Moi,

    Kysymys vain onkin, että onko tässä syytä olla huolissaan, että myös itse kansi on kiero? Ei se venttiilikansikaan nyt ihan itsekseen väänny :think

    Ja jos nyt käy niin, että tuo venttiilikannen suoristaminen ei auta ja pitää ruveta suurempiin remonttehin, niin mitä samalla kannattaa uusia, jos kansi joudutaan työstämään? Venttiilit, kannentiiviste, kannenpultit, mitäs muuta?
    Tuskin se kansi kuitenkaan on kierossa,ois varmaan lämpö ongelmia ynm..
    Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
    ex E39 535iA -97
    sekä x määrä riisikippoja


    Kesäautona toimii vw kupla -65

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      #3
      Originally posted by mikalkai View Post
      Syyksi ilmeni kiero venttiilikansi... ...onko tässä syytä olla huolissaan, että myös itse kansi on kiero?
      Kansi ja venttiilikansi on sama asia, mutta taidat tarkoittaa venttiilikopankantta tuolla venttiilikannella? Venttiilikopan tiivisteet tulee ajan kanssa tiensä päähän, varsinkin jos venttiililävyksiä säädetään usein. Tiivisteen välistähän se öljy pääsee suoraan pakosarjalle.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • mikalkai
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 308
        • Oulu

        #4
        No tuota noin. Itse en kyllä niin kauheasti tuosta moottorin sielun elämästä juurikaan tuon venttiilikopan alta tiedä. Kuitenkin uusi ventiilikopan tiiviste vaihdettiin viime syksynä ja sen jälkeen öljyn käry rupesi haisemaan. Tiiviste oli ihan ehjä mutta joko nyt venttiilikopankansi tai venttiilikansi oli kuulemma kiero ja hieman syöpynyt(?), joka aiheutti tuon öljyn vuotamisen vaikka tiiviste olikin ihan ehjä. Jompaa kumpaa sitten hieman suoristettiin (alle päivän homma) ja pistettiin uudelleen paikalleen. Eikös tuo venttiilikannen poistaminen ole iso homma loppujen lopuksi? Kuitenkin näytti siltä, että sitä venttiilikopan alla olevaa alustaa oli työstetty?

        Minä kun en tuosta moottori puolesta hirveästi tiedä, niin siksi tässä kyselemässä. Lämmöt kyllä pysyy kurissa, puhaltaa lämmintä niinkuin pitää eikä muutenkaan ole lämpöjen kanssa ollut hirveästi ongelmaa. Nestettä kyllä hieman katoaa, mutta maassa näyttäisi olevan joskus länttiä, joten se voi vuotaa myös maahankin.
        Ajossa:
        E39 530i Touring M-Sport

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          #5
          Mikäs auto ja vm. sulla on?
          Monessa BMW:n moottorissa pitää nokka-akselin aluetta tiivistää vielä tiivisteen lisäksi tiivisteaineella. Oliskohan tämä jäänyt tekemättä..

          Originally posted by mikalkai View Post
          Eikös tuo venttiilikannen poistaminen ole iso homma loppujen lopuksi?
          Esim. L-jet ruiskulla varustetun M30 moottorin venttiilikansi tartuu käteen alle 10 minuutissa - ehjänä. Uudemmissa moottoriessa pitääkin sitten kerätä jos jonkinmoista muovia ensin, että saa itse venttiilikannen näkyviin.


          EDIT: Sulla 325iA E36, eli tiivisteen lisäksi pitää laittaa tiivisteainetta. http://www.btcf.fi/forum/showthread....kopan+tiiviste
          Last edited by kaol; 18-04-2007, 21:13.
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • olaus
            Bimmer Fanatic
            • May 2003
            • 687
            • jyväskylä

            #6
            Juu eli jos ei vuoto nyt ole loppunut niin laita vielä uusi tiiviste tiivisteliiman/tiivistemassan kanssa.

            Comment

            • Lanttu
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 1643

              #7
              Jottei kenellekään jäisi epäselväksi, viralliset nimitykset ovat seuraavat:
              -sylinterikansi
              -venttilikansi (puhekielessä venttiilikoppa)
              Näin opetettiin autotekniikan insinööriluennoilla vuonna miekka ja kivi.

              Comment

              • okko
                BTCF Honorary Member
                • Apr 2005
                • 1768
                • Honkajoki

                #8
                En tiedä bemun kohdalla, mutta muutaman muun merkin kanssa olen huomannut tarviketiivisteet kelvottomiksi. Alkavat yleensä vuotaa uudestaan melko pian.
                When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                Comment

                • mikalkai
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 308
                  • Oulu

                  #9
                  Kiitoksia vastauksista. Kyllä nyt ainakin vaikuttaa siltä, että vuoton on loppunut ja ei enään haise. Pitääpä seurailla miten tuon kanssa käy.
                  Ajossa:
                  E39 530i Touring M-Sport

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎