Announcement

Collapse
No announcement yet.

m40 ykk-anturi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • skv
    Newbiemmer
    • May 2007
    • 4
    • Tampere

    m40 ykk-anturi

    missähän tollanen ns. ykk-anturi sijaitsee m40 koneessa? ja onkohan vaikea vaihtaa??
  • impius
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 66
    • helsinki

    #2
    Originally posted by skv View Post
    missähän tollanen ns. ykk-anturi sijaitsee m40 koneessa? ja onkohan vaikea vaihtaa??

    ei tuossa M40 koneessa taida semmoista anturia ollakkaan, korjatkoon joku muu jos olen väärässä
    (ex:315-83,316-85,2x518i-88,316i-89,318i-88,320i-88,316i(n.125hv)-85,520i-89),318i-88, 316i-90, 520i-91

    Comment

    • Xhawk
      OBTCF Member
      • Jul 2004
      • 2326
      • Kierrosalueella (hki)

      #3
      Originally posted by impius View Post
      ei tuossa M40 koneessa taida semmoista anturia ollakkaan, korjatkoon joku muu jos olen väärässä
      Joo, itse ihan samaa mieltä.
      "Position One, Position One"
      Punainen miesten voimisteluauto

      BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

      Comment

      • Racink
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 840
        • Jkl

        #4
        Originally posted by skv View Post
        missähän tollanen ns. ykk-anturi sijaitsee m40 koneessa? ja onkohan vaikea vaihtaa??

        Ilmeiseti tarkoitat moottorin induktio anturia, siinähän se on edessä hihnapyörien vieressä on.Helppo vaihtaa, olisko yhdellä kuusiokolo pultilla jopa kiinni...

        Comment

        • M40 Power
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 584
          • Turun seutu

          #5
          Itse asiassa M40-moottorissa on kyseinen anturi. Se sijaitsee 4. sylinterin tulpanjohdossa.
          EX: E30, E34, E36, E36 compact

          Nyk. -99 320D

          Comment

          • skv
            Newbiemmer
            • May 2007
            • 4
            • Tampere

            #6
            ainaki motonetti myy ykk-anturia m40 koneeseen hintaan 38,90..eli olisko toi induktio-anturi? mitenköhän sen vika ilmenee??

            Comment

            • impius
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 66
              • helsinki

              #7
              Originally posted by skv View Post
              ainaki motonetti myy ykk-anturia m40 koneeseen hintaan 38,90..eli olisko toi induktio-anturi? mitenköhän sen vika ilmenee??
              hmm.vaikea sanoa onko tuo se anturi, saattaa ollakkin mutta
              tuolla aiheesta hieman lisää:


              siel tais joku jo mainitakkin miten oli vaikuttanut jos ei toimi
              (ex:315-83,316-85,2x518i-88,316i-89,318i-88,320i-88,316i(n.125hv)-85,520i-89),318i-88, 316i-90, 520i-91

              Comment

              • Racink
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 840
                • Jkl

                #8
                Originally posted by M40 Power View Post
                Itse asiassa M40-moottorissa on kyseinen anturi. Se sijaitsee 4. sylinterin tulpanjohdossa.

                Ilmeisesti kuitenkin tätä tarkoitetaan, eli kampiakselin asentoanturia.Eikös tämäkin hienolta nimeltään joku induktio(tai hall?) anturi ole, tiedä häntä...


                Comment

                • impius
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 66
                  • helsinki

                  #9
                  Originally posted by Racink View Post
                  Ilmeisesti kuitenkin tätä tarkoitetaan, eli kampiakselin asentoanturia.Eikös tämäkin hienolta nimeltään joku induktio(tai hall?) anturi ole, tiedä häntä...


                  no tuolla yhdellä sivuilla oli ainakin nimeltään pulse generator mutta tuostahan luultaasti kyse on , eipä tuossa koneessa muuta vastaavaa anturia
                  (ex:315-83,316-85,2x518i-88,316i-89,318i-88,320i-88,316i(n.125hv)-85,520i-89),318i-88, 316i-90, 520i-91

                  Comment

                  • skv
                    Newbiemmer
                    • May 2007
                    • 4
                    • Tampere

                    #10
                    ku meinaa toi mun 316i m40 käynnistyä huonosti ekalla startilla ku kone on seissy lämpöisenä 10min tai enemmän..toisella lähtee niinku pitääkin. Oon kattellu muita topicceja ja ei kunnon syytä kukaan oikee tiedä. lämpötila-anturia en oo vaihtanu..siitäki voi johtua. olisko kellään enempää tietoa???

                    Comment

                    • mulletti
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2587
                      • Jyväskylä - Bra | bar base beach

                      #11
                      Originally posted by skv View Post
                      ku meinaa toi mun 316i m40 käynnistyä huonosti ekalla startilla ku kone on seissy lämpöisenä 10min tai enemmän..toisella lähtee niinku pitääkin. Oon kattellu muita topicceja ja ei kunnon syytä kukaan oikee tiedä. lämpötila-anturia en oo vaihtanu..siitäki voi johtua. olisko kellään enempää tietoa???
                      Sama täällä, mutta enpä ole vielä jaksanut edes ruveta korjaamaan. Tässä threadissa pitäis olla asiaa.
                      E28 - E30

                      HUNAJATA HUNAJATA

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎