Announcement

Collapse
No announcement yet.

Venttiilikopan tiivisteen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • V-Power
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 1333
    • Varsinais-Suomi

    Venttiilikopan tiivisteen vaihto

    Pitäis moinen jo kaun roikkunut operaatio tehdä pois kuljeksimasta.Yksi asia tuli mieleeni näin viime metreillä!Mihin momenttiin pitää kopan mutterit kiristää? :think
    Kellään faktatietoa?

    Niin ja autona on tuo 540i e39 1997
    E36 95 316i Sedan
    E39 97 540i Touring
    E46 99 320Ci Coupe
    E53 01 X5 4,4 V8
    E65 05 730d
    F10 11 523i Sedan
    F90 08 320i Sedan
  • Gustaff
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 132

    #2
    Ei ole faktaa mutta...

    Nehän muistaakseni pohjaavat ne mutterit, ja itse kumit painavat kopan kiinni.
    Eli eipä tartte momentteja miettiä.

    Comment

    • Camo
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1662
      • Lahti

      #3
      Originally posted by Gustaff View Post
      Nehän muistaakseni pohjaavat ne mutterit, ja itse kumit painavat kopan kiinni.
      Eli eipä tartte momentteja miettiä.
      Näin tapahtuu ainakin -92 E36 320i:ssä.
      Current:
      Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
      DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


      Previous:
      Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
      E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
      Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
      E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

      Comment

      • 540iA
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 241
        • Klaukkala

        #4
        Originally posted by Gustaff View Post
        Nehän muistaakseni pohjaavat ne mutterit, ja itse kumit painavat kopan kiinni.
        Eli eipä tartte momentteja miettiä.
        Juurikin näin, uusi ne kumit niin ei vuoda niistä.
        Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
        ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

        Comment

        • ruikki
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 585

          #5
          e36 325i:ssäki ne pohjas.
          oon joskus miettiny käyttääkö monetkin momenttiavainta remontissa?
          ite en kyllä oo käyttäny koskaan vaan vääntäny sormituntumalla nii kovalle ku uskaltaa
          sanottakoon että kantta en oo koskaan autosta käyttäny irti. siihen sitä käyttäsin.
          !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

          Comment

          • V-Power
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 1333
            • Varsinais-Suomi

            #6
            Originally posted by Gustaff View Post
            Nehän muistaakseni pohjaavat ne mutterit, ja itse kumit painavat kopan kiinni.
            Eli eipä tartte momentteja miettiä.
            jaa se menee niin!Hyvä,eipä tarvi niitten momentti härpäkkeitten kanssa kikkailla!
            Muutenkin todennäköisesti laukeaa hermot muutamaan otteeseen,kun tilaa näyttäis olevan aivan perkeleesti
            E36 95 316i Sedan
            E39 97 540i Touring
            E46 99 320Ci Coupe
            E53 01 X5 4,4 V8
            E65 05 730d
            F10 11 523i Sedan
            F90 08 320i Sedan

            Comment

            • Jaska PKP
              Bimmer Rookie
              • Nov 2005
              • 123

              #7
              Jep, näinhän se menee, pohjasivat myös M60 koneessa ja vaikka näyttääkin ahtaalta ni ei se loppujen lopuksi oo paha homma ollenkaan! Ja tosiaan niitten pulttien ympärille kannattaa kans hommata ne kumit.
              Eli, osa 12

              Ja jollain pikkupeilillä kannattaa tarkistaa vaikeista paikoista että se tiiviste kans
              varmasti asettuu joka kohasta kunnolla paikolleen!
              BMW 740IL

              Comment

              • Jukipuki
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 383
                • Kontiolahti, Lehmo

                #8
                Tässä ohjeessa ilmoittavat momentiksi 10Nm ..."Using a torque wrench, tighten the bolts down to 89 in-lb (10 Nm)".

                Ohje on kylläkin e36 koppaan...
                Ajossa:
                G20 330E
                Ex:
                E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2

                Comment

                • jarci
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2006
                  • 783
                  • Sawo

                  #9
                  s50:kin on pohjaavat mutterit.
                  Nykyisin mennään X3 E83

                  Comment

                  • aapok
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 807
                    • Liperi

                    #10
                    itse laitoin 10nm nuo kiinnitysmutterit
                    -Aapo-

                    520da touring Lci M-sport -07
                    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                    Chevrolet Avalanche LTZ -09
                    Sea Ray 230 sundancer -94

                    Comment

                    • mikalkai
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2005
                      • 308
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Jaska PKP View Post
                      Jep, näinhän se menee, pohjasivat myös M60 koneessa ja vaikka näyttääkin ahtaalta ni ei se loppujen lopuksi oo paha homma ollenkaan! Ja tosiaan niitten pulttien ympärille kannattaa kans hommata ne kumit.
                      Eli, osa 12
                      Nuo samat kumit on varmaan myös muissakin koneissa, kuten E36:n 325:n koneessa? Voiskohan johtua siitä, että edelleen vuotaa, jos noita kumeja ei ole uusittu vaan pelkkä tiiviste? :think

                      Teenpä tuon homman seuraavan kerran itse niin ei varmasti vuoda.
                      Ajossa:
                      E39 530i Touring M-Sport

                      Comment

                      • Jaska PKP
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2005
                        • 123

                        #12
                        Joo, samat kumit löytyy myös tuosta M50 pannusta. Ja samalla ku nuo vaihat ni tarkasta että se varmasti kans on paikollaan suorassa joka kohasta! Itellä ainaki pari kertaa jäi vähä vinoon se ku tuohon M60:een sitä laitoin.
                        BMW 740IL

                        Comment

                        • ruikki
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 585

                          #13
                          tuli tuossa mieleen että vaikka pohjaaki mutterit nii momentti kai niissäki on kuten muillaki muttereilla ja pulteilla joka paikassa.
                          eikö ne momentit oo sen takia että osat tulee tarpeeksi lujaan kiinni mutta ei kuitenkaan kierteet korkkaa.
                          jos nuoki mutterit kirraa liian lujalle nii jengatha sieltäki menee.
                          ite toimin kuitenkin ilman momenttiavainta nuokin oon omaan kiertäny nii lujalle että pysyy, kovaa rasitustahan noille venttiilikopan muttereille ei tuu. että pysyy kohtuuella
                          !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                          Comment

                          • Risto113
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 1204
                            • GrassLake

                            #14
                            Uusikaa ne kumit pulttien alle!!

                            itsellä m50 koneessa uusi tiiviste vuosi, koska vanhat kovettuneet "kumiprikat" ei painaneet tiivistettä tarpeeksi. Uusimalla kumit sai pulttejakin vääntää kovempaa viimeiset kiekat, eli painetta tuli tiivisteeseen reilusti enempi, ja nyt pitää!

                            Comment

                            • V-Power
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2006
                              • 1333
                              • Varsinais-Suomi

                              #15
                              Originally posted by Jaska PKP View Post
                              Jep, näinhän se menee, pohjasivat myös M60 koneessa ja vaikka näyttääkin ahtaalta ni ei se loppujen lopuksi oo paha homma ollenkaan! Ja tosiaan niitten pulttien ympärille kannattaa kans hommata ne kumit.
                              Eli, osa 12

                              Ja jollain pikkupeilillä kannattaa tarkistaa vaikeista paikoista että se tiiviste kans
                              varmasti asettuu joka kohasta kunnolla paikolleen!
                              Eikös toi tiiviste asettuis parhaiten oikein paikalleen kun sen esim.liimaa pienillä pisaroilla tiivisteliimalla sieltä täältä kopan kanteen kiinni vai onko pois suljettu vaihtoehto?Syystä että?
                              E36 95 316i Sedan
                              E39 97 540i Touring
                              E46 99 320Ci Coupe
                              E53 01 X5 4,4 V8
                              E65 05 730d
                              F10 11 523i Sedan
                              F90 08 320i Sedan

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎