Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuinka putsaan ilmamäärämittarin, M40?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • darex
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 180
    • Soini

    Kuinka putsaan ilmamäärämittarin, M40?

    Tein seuraavaa:

    Vaihdoin pemariin tulpat, uuden polttoaine suodattimen ja otin ilmamäärä mittarin irti aikeissa putsata sen. En osannut ilmamäärä mittarille sitten mitään tehdä, mutta auto silti lakkasi toimimasta.

    Tyhjäkäynti on noin 3 sekunttia tasainen kunnes auto melkein sammuu ja kierrokset jälleen nousee 700rpm. Taas 3 sekunttia ja auto lähes sammuu ja palaa 700rpm kierroksille.

    Mitä tuolle mystiselle ilmamäärä mutikalle voi tehdä? Lähteekö se kansi siitä väkisin irti? Yritin hieman sitä raotella mutta kansi ei irronnut(onko tämä syynä ongelmaan, kärsikö se?)?
    BMW 318i Original is nice
  • jappi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 206

    #2
    Et ottanut mitään imupuolen letkuja auki?

    Comment

    • Behemoth
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 562

      #3
      Originally posted by darex View Post
      Tein seuraavaa:

      Vaihdoin pemariin tulpat, uuden polttoaine suodattimen ja otin ilmamäärä mittarin irti aikeissa putsata sen. En osannut ilmamäärä mittarille sitten mitään tehdä, mutta auto silti lakkasi toimimasta.

      Tyhjäkäynti on noin 3 sekunttia tasainen kunnes auto melkein sammuu ja kierrokset jälleen nousee 700rpm. Taas 3 sekunttia ja auto lähes sammuu ja palaa 700rpm kierroksille.

      Mitä tuolle mystiselle ilmamäärä mutikalle voi tehdä? Lähteekö se kansi siitä väkisin irti? Yritin hieman sitä raotella mutta kansi ei irronnut(onko tämä syynä ongelmaan, kärsikö se?)?
      Taitaa olla labda-anturi sökönä.

      edit: siis menikö tyhjäkäynti sekaisin sen jälkeen ku kopeloit ilmamäärämittaria?
      E66 730Ld LCI

      ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

      Comment

      • darex
        Bimmer Rookie
        • Oct 2003
        • 180
        • Soini

        #4
        Originally posted by Behemoth View Post
        Taitaa olla labda-anturi sökönä.

        edit: siis menikö tyhjäkäynti sekaisin sen jälkeen ku kopeloit ilmamäärämittaria?
        Tein nuo kaikki, eli vaihdoin tulpat, PAsuoddatimen ja putsasin jonkun anturin paskasta siitä ilmamäärä mittarista.
        Yritin käyntiin ja tyhjäkäynti seilaa rajusti, ei vaikutusta vaikka vaihdoin vanhan PA suodattimen.

        JAPPI: En ottanut muuta kuin ilmaputken irti kun otin ilmamäärä mittarin kätöseeni.
        Last edited by darex; 12-05-2007, 19:32.
        BMW 318i Original is nice

        Comment

        • Bmw_e30
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1260
          • joutseno

          #5
          ja se iso imuputki (ilmamäärä mittarin ja kaasuläpän välissä) on varmasti kunnolla paikallaa ettei vedä ilmaa välistä?
          elä avaa ilmamäärä mittarin kantta ellet tiedä mitä sisällä on! se täytyy liimata takas kiinni kiinteeks ettei sisälle pääse kosteus jos meinaat avata!
          ex 325i -85 325i
          325i soupe -92 325i

          Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

          Comment

          • darex
            Bimmer Rookie
            • Oct 2003
            • 180
            • Soini

            #6
            Originally posted by darex View Post
            Tein seuraavaa:

            Vaihdoin pemariin tulpat, uuden polttoaine suodattimen ja otin ilmamäärä mittarin irti aikeissa putsata sen. En osannut ilmamäärä mittarille sitten mitään tehdä, mutta auto silti lakkasi toimimasta.

            Tyhjäkäynti on noin 3 sekunttia tasainen kunnes auto melkein sammuu ja kierrokset jälleen nousee 700rpm. Taas 3 sekunttia ja auto lähes sammuu ja palaa 700rpm kierroksille.

            Mitä tuolle mystiselle ilmamäärä mutikalle voi tehdä? Lähteekö se kansi siitä väkisin irti? Yritin hieman sitä raotella mutta kansi ei irronnut(onko tämä syynä ongelmaan, kärsikö se?)?
            No ongelma palasi ennalleen, eli vaihdoin vanhan suodattimen paikoilleen ja lähdin ajamaan pientä lenkkiä (olin käyttänyt autoa vain pihassa sen jälkeen ku vaihdoin vanhan PA suodattimen paikoilleen). Rajun kiihdytyksen jälkeen seilaava tyhjäkäynti tasaantui ja nykiminen rauhottui hieman.

            Tasasella kaasulla nykiminen tuntuu ja tehot edelleen puuttuvat alle 3500 kierroksilla. Eli olemme jälleen alkupisteessä (threadini ongelmasta http://www.btcf.fi/forum/showthread....96#post926996).

            Motonetin 19€ PA suodatin oli siis susi, pitääpä soittaa ja kysyä että mitäs paskaa te mulle nyt toimititte. Tai sitten nuo minun puhistus aineeni kuivuivat pois ilmamäärä mittarista ja se alkoi toimia paremmin.
            BMW 318i Original is nice

            Comment

            • darex
              Bimmer Rookie
              • Oct 2003
              • 180
              • Soini

              #7
              Originally posted by Bmw_e30 View Post
              ja se iso imuputki (ilmamäärä mittarin ja kaasuläpän välissä) on varmasti kunnolla paikallaa ettei vedä ilmaa välistä?
              elä avaa ilmamäärä mittarin kantta ellet tiedä mitä sisällä on! se täytyy liimata takas kiinni kiinteeks ettei sisälle pääse kosteus jos meinaat avata!
              Mistä saan tietää mitä sisällä on?
              Monet ovat kertoneet joidenkin hiiliraiteiden putsaamisen auttaneen ja muuta mutta niihin ei taida tosiaan päästä käsiksi muuten kuin mittarin avaamalla.
              BMW 318i Original is nice

              Comment

              • Bmw_e30
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2004
                • 1260
                • joutseno

                #8
                Originally posted by darex View Post
                Mistä saan tietää mitä sisällä on?
                Monet ovat kertoneet joidenkin hiiliraiteiden putsaamisen auttaneen ja muuta mutta niihin ei taida tosiaan päästä käsiksi muuten kuin mittarin avaamalla.
                en oikei usko et vika hiiliradassa jos kerran ennen tota operaatiota toimi kerran! :/ auto käyntii ja starttipilottii tai vettä suihkepullosta suihkuttelee mahdollisiii imu liitoksiin ja kuuntelee et nouseeko kierrokset.
                vai mitenkö sitä määrämittarii pesit ?
                ex 325i -85 325i
                325i soupe -92 325i

                Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                Comment

                • darex
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2003
                  • 180
                  • Soini

                  #9
                  Originally posted by Bmw_e30 View Post
                  en oikei usko et vika hiiliradassa jos kerran ennen tota operaatiota toimi kerran! :/ auto käyntii ja starttipilottii tai vettä suihkepullosta suihkuttelee mahdollisiii imu liitoksiin ja kuuntelee et nouseeko kierrokset.
                  vai mitenkö sitä määrämittarii pesit ?
                  Tuo nykiminen ja tehottomuus alle 3500rpm on ollut auton ostamisesta saakka. Ostettu marraskuussa. Jotain CRC:n tapaista kosteuden syöjää jonka hain paikallisesta sähköliikkeestä, oikein sähköosille tarkotettu "huuhteluaine".
                  Voisin tuota vesisuihkutus kikkaa kokeilla. Varsinkin tuolle ilmaputkelle -> http://www.btcf.fi/forum/attachment....9&d=1178034454
                  BMW 318i Original is nice

                  Comment

                  • Bmw_e30
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2004
                    • 1260
                    • joutseno

                    #10
                    crc jättää vaa vähä rasvapintaa enemmäki kandeis puhistella rasvanpoistajal esim. jarrukliinerit jne
                    ex 325i -85 325i
                    325i soupe -92 325i

                    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎