memebuy23buy

M30B34 keinuvipu ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peto2
    replied
    joo ei ne noin pahat ollu.. mutta tosiaan.. säädin välyksen 0.25:teen ja hiljeni huomattavasti mutta rapisi edelleen vähän ja aattelin että ei tuo häiritse. ajoin jotain 100km tommosta pätkä ajoo 15-30km pätkiä ja koko ajan tuntu että koneisto hiljenee.. tänään kun tulin kotiin nii koneisto oli hiljentyny täysin elikkä nyt käy kuin uusi.. onko tämmönen normaalia että "osat asettuu paikoilleen pienellä ajolla" vai mistä johtuu?

    Leave a comment:


  • mukko
    replied
    Originally posted by Leka View Post
    Amen.

    Ja tuommoiselta nokka näyttää siinä vaiheessa kun sillä voi heittää kuikkaa:
    Ja tuntee sen myös melko selkeesti sormiinsakkin.

    Leave a comment:


  • Leka
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Venttiilit säädetään aina moottorin ollessa KYLMÄ. Muita vaihtoehtoja ei ole, piste.
    Amen.

    Ja tuommoiselta nokka näyttää siinä vaiheessa kun sillä voi heittää kuikkaa:

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    ok, kiitoksia paljon.. nyt varmaan saa koneiston hiljasemmaks.. missä lämpötilassa ne pitäis säätää kun tästäkin on tullu ristiriitasta tietoo.. kaveri puhuu että käyntilämpösenä ja toinen että kylmänä?..
    Venttiilit säädetään aina moottorin ollessa KYLMÄ. Muita vaihtoehtoja ei ole, piste.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    ok, kiitoksia paljon.. nyt varmaan saa koneiston hiljasemmaks.. missä lämpötilassa ne pitäis säätää kun tästäkin on tullu ristiriitasta tietoo.. kaveri puhuu että käyntilämpösenä ja toinen että kylmänä?.. keinuissa on kyllä näkyvää kulumaa.. täytyis varmaan kesälomalla ottaa projektiks ja vaihtaa loputkin nokissa ei kynnellä koittaessa ollu ku sen verran kulumaa että sen just huomas..

    Leave a comment:


  • mukko
    replied
    Originally posted by Mystinen View Post
    Tulee kallista silppua ku on ajotukset päin peetä Kirjastostahan saa manuaalia lainaan jos ei sitä satu olemaan. Itelle pitäs tehhä sama operaatio, mut uus nokka tulee saksasta reipan viikon päästä..
    Taitaa toi 200tuhatta olla kriittinen vaihe millon pitää tehhä koneremppa ja alustaremppa :think

    Ja multa voi ostaa 5-satkuun Haynesin tai Alfamerin oppaan tai molemmat 30e:llä

    peto2, no jos rallattaa 0,30 säädöillä niin astetta kireemmälle, 0,25 ja jos rallattaa vieläkin niin varmaan on jo nostajat/nokka nähneet parhaat aikansa. 0,20 on jo melko tiukka ehjille kamoille, 0,15 on helvetin tiukka.
    Joka (bmw)motissa mistä oon venat säätäny (muista kun en ole edes) niin miltei joka kerta on joutunut pistämään 0,05 kireemmälle. Uusilla osilla ei ole koskaan tullut kasattua niin en osaa sanoa päteekö silloin 100% nuo ohjearvot.

    Leave a comment:


  • Mystinen
    replied
    Tulee kallista silppua ku on ajotukset päin peetä Kirjastostahan saa manuaalia lainaan jos ei sitä satu olemaan. Itelle pitäs tehhä sama operaatio, mut uus nokka tulee saksasta reipan viikon päästä..
    Taitaa toi 200tuhatta olla kriittinen vaihe millon pitää tehhä koneremppa ja alustaremppa :think

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    olihan ne siellä lohkossa kyllä mutta oli niin hienos paikas etten meinannu löytää ja sentin paskakerros ei helpottanu yhtään.. kampuran päässä oli aivan olematon merkki minkä löysin sattumalta ja nokkapyörästä en löytäny ollenkaan vaan jouduin nokkien asennoista päätteleen.. no nyt kone käy mutta nokat rallattaa pirusti.. kun säädin foorumilta löytyneellä ohjeella 0.30 kaikkiin tappeihin kertokaa ny että pitääkö se paikkansa vai säädänkö jollain toisella arvolla uusiks?

    Leave a comment:


  • Leka
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    noni.. kone kasassa.. mutta jako sekasin.. ampu putkeen niin ku perkele, koitin sitte hakee jakoo takas kohdalleen.. ei apua meni niin paljo pieleen ettei kone pyöri ku ottaa venttiili mäntään.. eli MISTÄ LÖYDÄN AJOTUSMERKIT?
    Jaa, sitä on ruvettu moottoriremppaan ilman mitään perustietoutta, ehkäpä sitten kantapään kautta onnistuu... Kiristysmomentit taisi jo sentään löytyä ja ajoitusmerkkit M30:iin löytyy HAULLA ja E34 FAQ:sta paristakin eri aapisesta.

    Ohjeet TEKNIIKKA/ONGELMAT osioon kirjoittamiselle: Kokeile ensin haulla löytyykö kysymykseesi vastausta, monia asioita on käsitelty jo aiemminkin.
    Ei herneitä...

    Leave a comment:


  • mukko
    replied
    Originally posted by Tepijr View Post
    Oisko yleisin syy liian iso välys ja kenkiminen...
    Ja ne on alumiinisia et se kertoo jo jotain kestävyydestä....:think
    Kylmänä kun kenkii niin melkovarmasti poikkasee keinun.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    noni.. kone kasassa.. mutta jako sekasin.. ampu putkeen niin ku perkele, koitin sitte hakee jakoo takas kohdalleen.. ei apua meni niin paljo pieleen ettei kone pyöri ku ottaa venttiili mäntään.. eli MISTÄ LÖYDÄN AJOTUSMERKIT?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    äänestä päätellen välys oli liian suuri.. no nyt on kone kasassa, sähköjä täytyy viel vähä pistää ja öljyt vaihtaa.. kuinka monta kierrosta konetta täytyy pyörittää (käsin) että varmistuu ettei jako ei oo ainakaan niin paljoo pielessä ettei tuu uutta remonttia?

    Leave a comment:


  • Tepijr
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Miksi katkesi? Miksi ne yleensä katkeaa ja mitäs laitetaan tilalle, että ei katkea enään?
    Oisko yleisin syy liian iso välys ja kenkiminen...
    Ja ne on alumiinisia et se kertoo jo jotain kestävyydestä....:think

    Itelle vaihoin kaikki uudet eikä oo kyll nyt katkeillu(*koputtaa puuta*)
    Ja aina öljyn vaihdon yhteydessä oon tarkistanut/säätänyt välykset...

    Jostain sais vissiin lujempia, mut oli muistaakseni aika kalliita....

    Leave a comment:


  • -Jarno-
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    mutta mihink?s momenttiin kannenpultit v??nnet??n?
    FAQ --> http://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=47
    ________
    INFERTILITY ADVICE
    Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 07:04.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    syytä ny ei tie vermaks kukaan mutta ilmeisesti syynä metallin väsyminen.. todennäkösesti juurikin tuo nokka piti nakutusta jo hyvän tovin..

    onko niinhin keinuvipu akseleiden aukasuun jotain kikka kolmosta vai kelpaako vasara ja saattaja?

    edit: kannessa on kilkkeet sisässä ja tarvis alkaa kasaamaan.. mutta mihinkäs momenttiin kannenpultit väännetään?
    Last edited by peto2; 17-05-2007, 13:39.

    Leave a comment:

Working...
X