M30B34 keinuvipu ongelma
Collapse
X
-
joo ei ne noin pahat ollu.. mutta tosiaan.. säädin välyksen 0.25:teen ja hiljeni huomattavasti mutta rapisi edelleen vähän ja aattelin että ei tuo häiritse. ajoin jotain 100km tommosta pätkä ajoo 15-30km pätkiä ja koko ajan tuntu että koneisto hiljenee.. tänään kun tulin kotiin nii koneisto oli hiljentyny täysin elikkä nyt käy kuin uusi.. onko tämmönen normaalia että "osat asettuu paikoilleen pienellä ajolla" vai mistä johtuu?
-
-
Originally posted by peto2 View Postok, kiitoksia paljon.. nyt varmaan saa koneiston hiljasemmaks.. missä lämpötilassa ne pitäis säätää kun tästäkin on tullu ristiriitasta tietoo.. kaveri puhuu että käyntilämpösenä ja toinen että kylmänä?..
Leave a comment:
-
-
ok, kiitoksia paljon.. nyt varmaan saa koneiston hiljasemmaks.. missä lämpötilassa ne pitäis säätää kun tästäkin on tullu ristiriitasta tietoo.. kaveri puhuu että käyntilämpösenä ja toinen että kylmänä?.. keinuissa on kyllä näkyvää kulumaa.. täytyis varmaan kesälomalla ottaa projektiks ja vaihtaa loputkin nokissa ei kynnellä koittaessa ollu ku sen verran kulumaa että sen just huomas..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mystinen View PostTulee kallista silppua ku on ajotukset päin peetäKirjastostahan saa manuaalia lainaan jos ei sitä satu olemaan. Itelle pitäs tehhä sama operaatio, mut uus nokka tulee saksasta reipan viikon päästä..
Taitaa toi 200tuhatta olla kriittinen vaihe millon pitää tehhä koneremppa ja alustaremppa :think
Ja multa voi ostaa 5-satkuun Haynesin tai Alfamerin oppaan tai molemmat 30e:llä
peto2, no jos rallattaa 0,30 säädöillä niin astetta kireemmälle, 0,25 ja jos rallattaa vieläkin niin varmaan on jo nostajat/nokka nähneet parhaat aikansa. 0,20 on jo melko tiukka ehjille kamoille, 0,15 on helvetin tiukka.
Joka (bmw)motissa mistä oon venat säätäny (muista kun en ole edes) niin miltei joka kerta on joutunut pistämään 0,05 kireemmälle. Uusilla osilla ei ole koskaan tullut kasattua niin en osaa sanoa päteekö silloin 100% nuo ohjearvot.
Leave a comment:
-
-
Tulee kallista silppua ku on ajotukset päin peetäKirjastostahan saa manuaalia lainaan jos ei sitä satu olemaan. Itelle pitäs tehhä sama operaatio, mut uus nokka tulee saksasta reipan viikon päästä..
Taitaa toi 200tuhatta olla kriittinen vaihe millon pitää tehhä koneremppa ja alustaremppa :think
Leave a comment:
-
-
olihan ne siellä lohkossa kyllä mutta oli niin hienos paikas etten meinannu löytää ja sentin paskakerros ei helpottanu yhtään.. kampuran päässä oli aivan olematon merkki minkä löysin sattumalta ja nokkapyörästä en löytäny ollenkaan vaan jouduin nokkien asennoista päätteleen.. no nyt kone käy mutta nokat rallattaa pirusti.. kun säädin foorumilta löytyneellä ohjeella 0.30 kaikkiin tappeihin kertokaa ny että pitääkö se paikkansa vai säädänkö jollain toisella arvolla uusiks?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peto2 View Postnoni.. kone kasassa.. mutta jako sekasin.. ampu putkeen niin ku perkele, koitin sitte hakee jakoo takas kohdalleen.. ei apua meni niin paljo pieleen ettei kone pyöri ku ottaa venttiili mäntään.. eli MISTÄ LÖYDÄN AJOTUSMERKIT?
Ohjeet TEKNIIKKA/ONGELMAT osioon kirjoittamiselle: Kokeile ensin haulla löytyykö kysymykseesi vastausta, monia asioita on käsitelty jo aiemminkin.
Leave a comment:
-
-
noni.. kone kasassa.. mutta jako sekasin.. ampu putkeen niin ku perkele, koitin sitte hakee jakoo takas kohdalleen.. ei apua meni niin paljo pieleen ettei kone pyöri ku ottaa venttiili mäntään.. eli MISTÄ LÖYDÄN AJOTUSMERKIT?
Leave a comment:
-
-
äänestä päätellen välys oli liian suuri.. no nyt on kone kasassa, sähköjä täytyy viel vähä pistää ja öljyt vaihtaa.. kuinka monta kierrosta konetta täytyy pyörittää (käsin) että varmistuu ettei jako ei oo ainakaan niin paljoo pielessä ettei tuu uutta remonttia?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMiksi katkesi? Miksi ne yleensä katkeaa ja mitäs laitetaan tilalle, että ei katkea enään?
Ja ne on alumiinisia et se kertoo jo jotain kestävyydestä....:think
Itelle vaihoin kaikki uudet eikä oo kyll nyt katkeillu(*koputtaa puuta*)
Ja aina öljyn vaihdon yhteydessä oon tarkistanut/säätänyt välykset...
Jostain sais vissiin lujempia, mut oli muistaakseni aika kalliita....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peto2 View Postmutta mihink?s momenttiin kannenpultit v??nnet??n?
________
INFERTILITY ADVICELast edited by -Jarno-; 10-04-2011, 07:04.
Leave a comment:
-
-
syytä ny ei tie vermaks kukaan mutta ilmeisesti syynä metallin väsyminen.. todennäkösesti juurikin tuo nokka piti nakutusta jo hyvän tovin..
onko niinhin keinuvipu akseleiden aukasuun jotain kikka kolmosta vai kelpaako vasara ja saattaja?
edit: kannessa on kilkkeet sisässä ja tarvis alkaa kasaamaan.. mutta mihinkäs momenttiin kannenpultit väännetään?Last edited by peto2; 17-05-2007, 13:39.
Leave a comment:
-
Leave a comment: