Eli nyt tarvisi 100% faktaa m21 turbon ja vaparin nokka akselien eroista.
Jos joku tietäisi noiden asteet ja nostot, niin ois enemmän kuin 100 jänistä.
Herra nimimerkillä hank oli muistaakseni kokeillut vaparin nokkaa turboon huonoin kokemuksin...
Vanha topikki mutta korjausta tähän, olin ko. herraan yhteydessä ja hän piti vaparin nokkaa turbossakin mukavana arkiajoon, ahtopaineilla toiminta oli vaan vähän huonompaa. Kirjoitelkoot itse tarkemmin jos siltä tuntuu.
Oma moottori ollut nyt HX35:lla, 12mm nestepäällä ja vaparin nokalla n.200km ajossa, mukavasti tuntuu toimivan. Ilmeisesti nokan ominaisuudet aiheuttaa vääntökuopan juuri ennen ahtojen nousemista. Ilmiö ei sinänsä ole häiritsevä, mutta selvästi tuntuva ja se olisi kenties lievempi vakioahtimella.
Comment