olisko mahdollisesta että suuttimet vuotavat auton ollessa sammutettuna? kun lämpimällä koneella koittaa startata n. 5-20min sammuttamisen jälkeen niin ei millään meinaa lähteä käyntiin, sit taas jos esim, sammuu valoihin ja heti starttaa niin laakist käyntiin niinkuin kylmällä koneella...
suutin vuotoa?
Collapse
X
-
mikähän auto! :thinkOriginally posted by teris78 View Postolisko mahdollisesta että suuttimet vuotavat auton ollessa sammutettuna? kun lämpimällä koneella koittaa startata n. 5-20min sammuttamisen jälkeen niin ei millään meinaa lähteä käyntiin, sit taas jos esim, sammuu valoihin ja heti starttaa niin laakist käyntiin niinkuin kylmällä koneella...
€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
Oisko e28 520 :thinkOriginally posted by 2bar..ahhh View Postmik?h?n auto! :think
________
Public amateurLast edited by -Jarno-; 10-04-2011, 08:05.
Comment
-
Oma e28 520, samat oireet ja suuttimien vaihto auttoi asiaan. Asian sai varmistettua painemittarilla josta näki paineiden katoavan. Nostin myös suutintukin irti josta näki selvästi viiden suuttimen kuudesta tiputtavan tippoja tasaisin väliajoin. Nämä ainoastaan lämpimällä koneella.
Comment
-
Heh, omani 9/84...
Tässä aikasempi sepustukseni tuolta projektit osiosta johon runoilin omat tarinani suutinten korjauksesta. Niitä saa vapaasti käyttää ja soveltaa jos jollekin ois apua.
Miula oli muuten vikaa kylmänäkin loppuajasta. Se vuoti nesteet pois tukista, eikä polttoainepumpun ensimmäinen surahdus virtoja päälle laittaessa ehtinyt työntää tarpeeksi bensaa jotta paine olisi noussut.
************************************************** ****
Mystiseksi mennyt käynnistysongelma ratkesi. Oireena oli ajoittain hankala käyntiinlähtö, piti sahata jonkun aikaan ennenkuin hörähti käyntiin. Tätä ei ilmennyt koko aikaa, vaan silloin tällöin, sekä kylmänä että kuumana.
Syy: vuotavat suuttimet.
Iskin painemittarin tulevaan painelinjaan ja virrat päällä-pitopaine oli 2,1 bar mutta laski 10 minuutissa baariin. Tulppasin pumpulta tulevan letkun ja katoin pumpun paineet, se nosti reippaasti 6,5-6,9 kuten kirja ehdotti. Tunnin aikana paine laski vain puoli baaria. Pumpun pitopaine oli 5,5 kuten pitikin.
Irroitin bensatukin suuttimineen ja laitoin sen koneen päälle "toimintakuntoon", painemittarin linjaan ja ajoin pumppua hyppylangalla releen kannasta (tosi kätevä ja helppo tapa). Jokainen suutin kävi kostumaan kannasta ja yhdestä tiputti bensaa pikkuhiljaa. Kirjan mukaan suutin saa kostua mutta siihen ei saa muodostua tippaa.
Noh, kasa suuttimia kassista ja toiset käytetyt kiinni. Ei vuotoja! Käynti oli vaan hieman epätasaista... Yksi oli jopa niinkin tiivis ettei avautunut sähköllä ollenkaan. Pieni painallus suuttimen kärjestä irroitti kiinni juuttuneen karan (1/2-1 vuoden tai enemmänkin säilytys aiheutti pientä jumiutumista). Suuttimista oli helppo etsiä jumiutunutta (ehdin jo pistää tukin kiinni) kun johdon pätkällä antoi jokaiselle suoraa jännitettä akusta ja katsoi painemittarista milloin suutin avautui ja paine laski. Tän jälkeen ei oo sit ollu enää ongelmia käyntiinlähdön kanssa. Käyntikin tuntui tasoittuneen hieman. Yön yli paine kestää vielä puolessa baarissa josta sitten käynnistymisen aikana tapahtuva pumpun surahdus nostaa paineet 2,1 baariin. Vanhoilla suuttimilla paine saattoi nousta vaan 0.3 baariin eikä kone käynnistynyt heti. Vaihdoin aiemmin myös bensansuodattimen joka oli mallia 1992. Se oli vielä kaiken lisäksi asennettu väärinpäin...
Tällä ei kuitenkaan ollut sanottavasti vaikutusta auton toimintoihin.
Hyvä että vika kuitenkin selvisi, ehdin jo aiemmin mitata kaikki anturit ja kylmäkäynnistyssuuttimet ym käyntiinlähtöön vaikuttavat palikat. Niistä ei kuitenkaan paljastunut mitään kummallista.
************************************************** ****
Comment
-
Mulla olis ylim??r?isen? 2 sarjaa m20b20 suuttimia, 12 kpl niit? jossain p?in tallia luuraa, laita privaa jos tarviit
________
Depakote SicknessLast edited by -Jarno-; 10-04-2011, 08:05.
Comment
-
Mulla tuossa m40 316i:ssä haisee joskus bensa Kylmänä käynnistettäessä heti starttauksen jälkeen ja kone röpeltää muutaman minuutin ennenkuin tasottuu(tosin bensan katku voi tulla palamattomasta aineesta putken kautta ).
Joskus tuntuu että polttoainepumppu huutaa aika kovaa kun auto on seissu vaikka yön yli ja pistää virrat päälle> häviääkö paine,joka aiheuttaa tuon röpötyksen kylmänä???
Lähtee aina laakista käyntiin eikä tartte sahata puolta sekunttia enempää ikinä. Bensaa menee yli 10l/100km seka-ajossa vaikka kuinka säästelee. Talvella sammuilee valoihin jos ei pidä kaasua auki pikkasen.
Vai oisko tuo sytkäpuolen ongelmia enemmän?
suunnilleen kaikkiosat ohjainboksia lukuunottamatta vaihdettu/tarkistettu, jos on jotain vinkkiä heittää niin kiva juttu.Vitutus------- Se ei lopu ikinä.
Comment
Comment