Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b23 koneesta lisätehoja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rudenorth
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 2415
    • Iisalmi

    m20b23 koneesta lisätehoja?

    Otsikossahan tuo aihe onkin. Eli onko mitä mahdollisia tapoja kutitella pientä piristystä tuosta koneesta? kone on se 150hp malli. Turbo ei ole vaihtoehto, joten ne puheet voi jättää pois. Kireämpi nokka ja peltipakosarja voisi jotain vaikuttaa?
    MB W204 C320 CDI
    Kawasaki Ninja ZX-7R
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #2
    Originally posted by Rudenorth View Post
    Otsikossahan tuo aihe onkin. Eli onko mitä mahdollisia tapoja kutitella pientä piristystä tuosta koneesta? kone on se 150hp malli. Turbo ei ole vaihtoehto, joten ne puheet voi jättää pois. Kireämpi nokka ja peltipakosarja voisi jotain vaikuttaa?
    aika hiljaista on noilla eväillä tehojen kaivelu mulla oli hiottu 272 asteinen nokka ja supersprint perltisarja ja marteliuksen loppupätkä, niin harisen säädöillä ja penkissä ei irronnut edes 160 konia
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Zeik88
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 300
      • Suonenjoki

      #3
      Kannen avarrus ja madallus, megasquirt ja joku tosi jyrkkä nokka??
      chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
      ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

      Comment

      • Toffe_Vsa
        Bimmer Rookie
        • Jun 2006
        • 152
        • Vaasa

        #4
        miks ei turbo olis vaihto ehto?

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #5
          Harmi kun en omaani koskaan dynottanut, siinä kyllä tuntui puhtia olevan. Jaksoi e28:sia viedä paremmin kuin e34 525i 24v. Ohi meni heittämällä.

          Siinä oli portattu kansi, ylikoossa alakerta, le-jet ruisku, nokka oli ilmeisesti vakio. Supersprint peltisarja.

          Eli kai siitä sen 180hv saa, 325 imusarja ja kaasuläppä, kansi työt, nokka-akseli, peltisarja ja sitten jos megan laittaisi vielä.

          Comment

          • insp
            BTCF Member
            • Sep 2002
            • 827
            • Iittala

            #6
            Poraa lohkoa ylikokoon ja tee kansipuoli kuntoon.
            ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

            Comment

            • Rudenorth
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 2415
              • Iisalmi

              #7
              Onko noissa 323i/325i imusarjoissa sitten kuinka paljon eroa toisiinsa? ja jos alkaa vaihtamaa niin se 325i l-jet mallin sarja varmaan käy? Alkuun nyt taidan heittää ton imusarjan ja kaasuläpän kiinni, siitä sitten miettimään siirtyäkkö kanteen vai nokka-akseliin seuraavaksi :think
              MB W204 C320 CDI
              Kawasaki Ninja ZX-7R

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #8
                Originally posted by Rudenorth View Post
                Onko noissa 323i/325i imusarjoissa sitten kuinka paljon eroa toisiinsa? ja jos alkaa vaihtamaa niin se 325i l-jet mallin sarja varmaan käy? Alkuun nyt taidan heittää ton imusarjan ja kaasuläpän kiinni, siitä sitten miettimään siirtyäkkö kanteen vai nokka-akseliin seuraavaksi :think
                Ei ole olemassa L-jet-mallista 325i:tä. Mutta kyllähän tuohon toki voi kaavailemasi muutoksen toteuttaa.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #9
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Harmi kun en omaani koskaan dynottanut, siinä kyllä tuntui puhtia olevan. Jaksoi e28:sia viedä paremmin kuin e34 525i 24v. Ohi meni heittämällä.

                  Siinä oli portattu kansi, ylikoossa alakerta, le-jet ruisku, nokka oli ilmeisesti vakio. Supersprint peltisarja.

                  Eli kai siitä sen 180hv saa, 325 imusarja ja kaasuläppä, kansi työt, nokka-akseli, peltisarja ja sitten jos megan laittaisi vielä.
                  Niin, eihän sun tehoista ole mustaa valkoisella, MUTTA mun mielestä on ihan idioottimaista vasta aina ensimmäiseksi, vaihda kone, laita turbo... Kyllä orkkis koneesta saa tehoja irti, kun vaan tietää mitä tekee ja miten. Halvempaa kun ahtaminen? Tuskin....

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    Originally posted by Terno View Post
                    Halvempaa kun ahtaminen? Tuskin....
                    Tuntuu, että m20 koneen kansityöt auttaa eniten. Eikä se hinta tule lähellekkään turboa.

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #11
                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Tuntuu, että m20 koneen kansityöt auttaa eniten. Eikä se hinta tule lähellekkään turboa.
                      eikä teho... kyllähän L-jet koneeseen on helppo rakentaa turbosysteemit halvalla, kun saa sytkänkin säädettyä itse. vielä jos tyytyy ajelemaan pienillä paineilla, niin ei edes konetta tarvi avata.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Zeik88
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 300
                        • Suonenjoki

                        #12
                        Mulla ois tuohon m20 b20/23 käypänen avarrettu ja plaanattu kansi jonka tosin joutuu holkittamaan
                        chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
                        ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

                        Comment

                        • Rudenorth
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 2415
                          • Iisalmi

                          #13
                          Originally posted by T3 View Post
                          Ei ole olemassa L-jet-mallista 325i:tä. Mutta kyllähän tuohon toki voi kaavailemasi muutoksen toteuttaa.
                          Tuota.. mikäs imusarja sitten kävisi suoraan?
                          MB W204 C320 CDI
                          Kawasaki Ninja ZX-7R

                          Comment

                          • Nipsu
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2005
                            • 202
                            • Tampere

                            #14
                            Plug and play imusarjaa ei L/LE-jettiin löydy.
                            Suoraan imusarja käy kyllä koneen kupeeseen kiinni, mutta alipainelähdöissä on eroja. Itse imusarjassa L/LE-jetissä kolme alipainelähtöä, Motronic imusarjassa ei yhtään.
                            LE-jet kaasuläppäkotelossa on kaksi alipainelähtöä sytkälle, Motronicillisesta ne puuttuu. Motronicillisen läppäkotelossa on reikä tyhjäkäyntimoottorille, LE-jetistä se puuttuu.
                            B25 Imusarja+kaasuläppä on helposti toteutettavissa LE-jettiin jos yhtään työkalut pysyy käsissä.

                            Comment

                            • Eepo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 5388
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Tuntuu, että m20 koneen kansityöt auttaa eniten. Eikä se hinta tule lähellekkään turboa.
                              Mitäs tuollainen kansityö kustantaa noin???


                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              eikä teho... kyllähän L-jet koneeseen on helppo rakentaa turbosysteemit halvalla, kun saa sytkänkin säädettyä itse. vielä jos tyytyy ajelemaan pienillä paineilla, niin ei edes konetta tarvi avata.
                              joku on tainnut joskus sanoa et halpaa ja hyvää ei ole keksittykään, päätekööhän sama asia näihin?
                              viikko 0,2bar ja tuntuu kuin fiestalla ajaisi!
                              2kk mennyt ja huomaat että ahdot kävi reilussa kilossa ja nyt keräät koneen osia pitkin kylänraittia!

                              En halua dissata tuota turbotusta mutta kiva olisi nähdä mitä tuollaisesta b23 saa "normaalilla" budjetilla irti!
                              -Harley Davidson Sportster - 89-
                              -Harley Davidson softail -89-
                              -Suzuki PV50 -86-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎