ni mä tosta ymmärsin että turbo ääntää... ku mulla äänsi nii sit ku turbo uudelleen laakeroitiin ni se loppui, jos nakutus/kalkatus tulee turbosta niinku mä ymmärsin...täh :think
ni mä tosta ymmärsin että turbo ääntää... ku mulla äänsi nii sit ku turbo uudelleen laakeroitiin ni se loppui, jos nakutus/kalkatus tulee turbosta niinku mä ymmärsin...täh :think
uppaillaan tätä vähän..
tein konerempan toho vessaan ku yks mäntä otti ja suli.. lohko oli porattu ja männät oli 80.28mm tai jotai ja niissä oli tosi isot "tatit" päällä niihin vakiomäntiin verrattuna.
nyt on kone kasattu eri lohkoon 79.98 männillä ja uusilla renkailla&laakereilla ja paksulla massapahvilla.
Muuten auto toimii nyt tosi hyvin, MUTTA! venttiili koneisto tms. rupeaa ääntämään 5500rpm kohdalla.. ja myös kun ajat tasakaasulla ja löysäät ihan vähän kaasua. olen omasta mielestä tutkinut kaikki mahkut et mistä vois johtuu mut ei ni ei PRKL!! taitaa mennä kaljan juonniks!!
uppaillaan tätä vähän..
tein konerempan toho vessaan ku yks mäntä otti ja suli.. lohko oli porattu ja männät oli 80.28mm tai jotai ja niissä oli tosi isot "tatit" päällä niihin vakiomäntiin verrattuna.
nyt on kone kasattu eri lohkoon 79.98 männillä ja uusilla renkailla&laakereilla ja paksulla massapahvilla.
Muuten auto toimii nyt tosi hyvin, MUTTA! venttiili koneisto tms. rupeaa ääntämään 5500rpm kohdalla.. ja myös kun ajat tasakaasulla ja löysäät ihan vähän kaasua. olen omasta mielestä tutkinut kaikki mahkut et mistä vois johtuu mut ei ni ei PRKL!! taitaa mennä kaljan juonniks!!
Perus m20. Ootko kattonu että nokka/keinut eivät ole kuluneet?
2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!
jep on m20... keinut ja nokka on melkein uudet... ei oo kulumaa... voiko olla mahdollista et vena jouset kuoleutuu??? alkaa olee konstit aika vähissä...
Bemarin venttiilivälykset säädettävä aina kylmänä! Lämpösenä ei tule lasta eikä paskaa. Ainakin vakio M20:n saa hiljaiseksi kun KYLMÄN koneen venttiilinvälykset säätää 0.25:een. Itsellä kun oli mahdollisuus, niin annoin auton jäähtyä yön yli tallissa ja aamukahvin jälkeen sitten venttiilien säätö.
no joo.. kone ei nakuta muilla kierroksilla yhtään.. säädin lämpimänä siksi että ei varmasti jää kantamaan... ja ongelma oli jo ennen väljysten säätöä...
säädin lämpimänä siksi että ei varmasti jää kantamaan... ja ongelma oli ennen väljysten säätöä...
Ei niitä lämpimänä oikein saa täysin oikeiksi. Eikä ne muillakaan jää kantamaan.. Kone kun jäähtyy säädön aikana ja lämpötila on jo muuttunut alkutilanteesta kun olet päässyt viimeiseen sylinteriin asti. Mm. Porsche on ilmoittanut että välyksiä ei saa säätää kuin täysin kylmästä koneesta. Olen siinä käsityksessä, että M20 on melko nirso venttiilinvälyksien suhteen, joten kokeile nyt huviksesi säätää ne oikeaoppisesti ennen kuin alat venttiilijousia vaihtamaan.
Comment