Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 viri-imusarjoista...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppasika
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 769
    • Kempele

    M52 viri-imusarjoista...

    Oon yrittänyt metsästää tuolta Ebaysta sitä oikeaa Schrick imusatsia, mutta eipä ole löytynyt, paitsi tällainen satsi on kummitellut tämän tästä myynnissä:


    Aina samat kuvat ja ilmoitustekstit, myyjä saattaa olla eri nimimerkki ja sama nimimerkki saattaa olla myynyt noita useita.
    Imuröörin koko 45x23 eniten hämmästyttää, koska on sama kuin vakio M52 satsissa? Liekö pelkkää kusetusta koko pömpeli. Merkki on ilmeisesti MVR?

    -S
    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
    E61 530d M-sport -08
    E39 528i Touring -97

    Yhteydenotot: [email protected] !!

    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
  • sipi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 320
    • Helsinki

    #2
    http://www.orange-tuning.de/ ei löydy suoraan hinnastosta, mutta laitappa postia sinne ni eiköhän ne saa järkättyä sulle semmosen.
    e39 M5 Carbonschwarz '2001
    ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
    ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

    Comment

    • Samppasika
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 769
      • Kempele

      #3
      Originally posted by sipi View Post
      http://www.orange-tuning.de/ ei löydy suoraan hinnastosta, mutta laitappa postia sinne ni eiköhän ne saa järkättyä sulle semmosen.
      No juu varmaan, mutta kattelen lähinnä jos joltain joutais käytettynä vähän kohtuullisempaan hintaan, kuin mitä noista yleensä uutena huudellaan (~800-900€)
      Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
      E61 530d M-sport -08
      E39 528i Touring -97

      Yhteydenotot: [email protected] !!

      Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

      Comment

      • Black
        Newbiemmer
        • Nov 2006
        • 24

        #4
        schrick vs. m50

        Sen tiedän että m50 imusarja hukkaa väännöt jossei konetta säädetä kohilleen. Mutta mitä ainakin itse olen dynokäppyröitä nähnyt niin säädettynä tuolla m50 imusarjalla on väännöt pystytty säilyttämään ja mutuna tehot ovat olleet korkeammat kuin Scrickin sarjoilla olevilla moottoreilla.

        Schrick käsittääkseni antaa hepat ja säilyttää väännöt ilman säätöjä. Mutta miltäs Schrickin käppyrä näyttää jos kone säädetään kuntoon ?

        Kertokeehan viisaammat.

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #5
          Originally posted by Black View Post
          Sen tiedän että m50 imusarja hukkaa väännöt jossei konetta säädetä kohilleen. Mutta mitä ainakin itse olen dynokäppyröitä nähnyt niin säädettynä tuolla m50 imusarjalla on väännöt pystytty säilyttämään ja mutuna tehot ovat olleet korkeammat kuin Scrickin sarjoilla olevilla moottoreilla.

          Schrick käsittääkseni antaa hepat ja säilyttää väännöt ilman säätöjä. Mutta miltäs Schrickin käppyrä näyttää jos kone säädetään kuntoon ?

          Kertokeehan viisaammat.
          äkkiseltään tuntuis, että schrickin sarja on kompromissi tehon ja väännön suhteen. M50 on reilusti avarampi, mutta väännön hukka varmaan suurempi mitä voitettu huipputeho? ja toisaalta jos se huipputeho on 500rpm rajoittimesta muutaman hepan isompi, niin se tuskin mitään hyödyttää. hinta erohan noilla on tosin aika karu...
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • MakeH
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1170
            • Vantaa

            #6
            Originally posted by Black View Post
            Sen tiedän että m50 imusarja hukkaa väännöt jossei konetta säädetä kohilleen. Mutta mitä ainakin itse olen dynokäppyröitä nähnyt niin säädettynä tuolla m50 imusarjalla on väännöt pystytty säilyttämään ja mutuna tehot ovat olleet korkeammat kuin Scrickin sarjoilla olevilla moottoreilla.
            Mitenkähän tuota konetta on säädetty? Edes Karala ei pysty lastuttamaan siemensiä, mutta ruisku itse osaa korjata 10% syöttöä.
            Väännöt lisääntyy, mutta vain ylemmillä kierroksilla. Alemmilta poistuu hieman. Mutta jos kyseessä on manuaali, hyödyt on paljon suuremmat kuin haitat.

            Eräs heppu kokeili minun entistä autoa ja sanoi, että ero on kuin yöllä ja päivällä kun imusarja on vaihdettu. Oli ajanut paria päivää aiemmin täysin vakiota.

            Itse en rahojani haaskannut schrickiin kun m50 sarjoja oli saatavilla pilkkahinnalla ja näillä saa suuremman huipputehon.

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7397
              • Oulu

              #7
              Originally posted by MakeH View Post
              Eräs heppu kokeili minun entistä autoa ja sanoi, että ero on kuin yöllä ja päivällä kun imusarja on vaihdettu. Oli ajanut paria päivää aiemmin täysin vakiota.
              Avatar-kuvan auto? Ei-TU-kone?
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • MakeH
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1170
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                Avatar-kuvan auto? Ei-TU-kone?
                Siis entinen, e36 cäbi.

                Comment

                • TeemuT
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 329
                  • Muhos

                  #9
                  M52 vs M50

                  Omaani vähän aikaa sitten M50 imusarjan(328..m52) voin sanoa että ei kyllä huomaa että väännöissä olisi menettänyt mutta sen huomaa kun kiekat nousee 4500 niin alkaa tapahtua kun ennen alkoi tapahtua vain vaihteensiirtosastolla
                  takaisin ei tee mieli vaihtaa..

                  seuraava sitten kaasuläpän muutos niin lähtee kait se ahdistus lopullisesti.
                  -TT-
                  F30 320d

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by TeemuT View Post
                    Omaani vähän aikaa sitten M50 imusarjan(328..m52) voin sanoa että ei kyllä huomaa että väännöissä olisi menettänyt mutta sen huomaa kun kiekat nousee 4500 niin alkaa tapahtua kun ennen alkoi tapahtua vain vaihteensiirtosastolla
                    takaisin ei tee mieli vaihtaa..

                    seuraava sitten kaasuläpän muutos niin lähtee kait se ahdistus lopullisesti.
                    Kokeile todellista suorituskykyeroa kiihdytyspäivien vartilla...

                    Comment

                    • TeemuT
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 329
                      • Muhos

                      #11
                      Tarkoitus olisikin asia todentaa jossain vaiheessa niin että ei tarvitse pelkän MUTU:n varassa olla.

                      Vaikka kello sanoisi että että aika on sama tai 1/10sek huonompi on muutos silti mielestäni kannattava koska käyttökelpoinen kierroslukua alue kasvoi 1000+.
                      -TT-
                      F30 320d

                      Comment

                      • MakeH
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1170
                        • Vantaa

                        #12
                        Ja varsinkin huippunopeudessa eron huomaa, kun tehoa tulee isommilla kierroksilla enemmän.

                        Comment

                        • sipi
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 320
                          • Helsinki

                          #13
                          Tässä nyt faktaa shrickin imusarjasta, matalampi käyrä on edellisvuonna otettu samassa penkissä ~ samoissa olosuhteissa. Huipputehon myötä siis kasvoi myös vääntö koko kierrosalueella. Josko joku sais m50-modin käyrän näytille niin voisi verrata eroja.

                          e39 M5 Carbonschwarz '2001
                          ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
                          ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

                          Comment

                          • pyroz
                            BTCF Member
                            • Nov 2002
                            • 6709
                            • PK-seutu

                            #14
                            Voisin yrittää skannata jossain oman dynokäyrän M52 M50 imusarjalla kunhan löydän lapun jostain. Tulos oli 219,65hp ja 290nm, mutta vääntökäyräähän ei näe kuin lapusta. Todella tasainen se oli ja muistaakseni ~2000rpm oli jo enemmän vääntöä ku M20B25:ssa maksimiväännöt.

                            Mitattu viime kesänä Naantalissa myöskin.
                            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                            Comment

                            • TeemuT
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 329
                              • Muhos

                              #15
                              vakio imusarjalle kävi monesti niin että juuri esm rekan rinnalla piti vaihtaa 3->4 kun yhtäkkiä veto alkoi hiipua kun kiekat nousi 4500 kohdalle...
                              Nyt voi vetää ohi ilman vaihtoa jos ei "huvita" vaihtaa
                              -TT-
                              F30 320d

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎