Kaverilla on erikoinen ongelma 530d:ssa: Todettiin jo turbon kunto sormilla akselista, siivet osuu pesään. Luultavasti nyt on muutakin ongelmaa.
Välillä ei käy tyhjäkäyntiä käynnistyksen jälkeen. Kun yrittää polkaista, niin menee jonkin aikaa ja sitten kuuluu konehuoneesta kimeä sirahdus ja vasta sen jälkeen lähtee kiertämään. Paikallaan kiertää vain 3500 rpm asti ja kun lähtee ajamaan, alkaa kova ravistus/tärinä tuossa 3000 rpm kohdalla.
Tuorein kuuluminen oli, että tien päällä siitä on nyt otettu käynnin aikana suuttimen liittimiä irti ja muut vaikuttavat käyntiin mutta kolmospytyn kohdalla ei ole mitään vaikutusta. Putkesta tuleva savu haisee kovasti dieselille, ei palaneelle öljylle. Tuo kyseinen suutin on omasta autostani lainassa ja se toimi irrotettaessa ja siitämitattiin juuri ennen sitä korjausarvot, jotka olivat vielä reilusti alle 1:n.
Voiko epäillä suuttimien johtosarjaa? Mitä suuttimen liittimestä saa mitattua?
Välillä ei käy tyhjäkäyntiä käynnistyksen jälkeen. Kun yrittää polkaista, niin menee jonkin aikaa ja sitten kuuluu konehuoneesta kimeä sirahdus ja vasta sen jälkeen lähtee kiertämään. Paikallaan kiertää vain 3500 rpm asti ja kun lähtee ajamaan, alkaa kova ravistus/tärinä tuossa 3000 rpm kohdalla.
Tuorein kuuluminen oli, että tien päällä siitä on nyt otettu käynnin aikana suuttimen liittimiä irti ja muut vaikuttavat käyntiin mutta kolmospytyn kohdalla ei ole mitään vaikutusta. Putkesta tuleva savu haisee kovasti dieselille, ei palaneelle öljylle. Tuo kyseinen suutin on omasta autostani lainassa ja se toimi irrotettaessa ja siitämitattiin juuri ennen sitä korjausarvot, jotka olivat vielä reilusti alle 1:n.
Voiko epäillä suuttimien johtosarjaa? Mitä suuttimen liittimestä saa mitattua?
Comment