Announcement

Collapse
No announcement yet.

M43B19 öljypohjan tiivistys

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaimann
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1214
    • Karigasniemi

M43B19 öljypohjan tiivistys

Pitäis käyttää pohja irti ja laittaa uudet tiivisteet. Onko kuinka vaikea homma? Ja Riittääkö pelkkä tiivisteliima vai pitääkö hakea moponetistä ihan oikeaa pahvia?

Ja tuota tiivistys tarvetta epäilen, koska auton alta katsottaessa on pohja ihan öljyssä litoksesta alaspäin. Yläpuoli on täysin kuiva.

EDIT: Öljynkulutuskaan ei ole normi rajojen sisällä, ei silti savuta eikä näy öljyn seassa vettä.
    "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

• polkuauto
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 168

Oletko varma että vuotokohta on juuri öljypohan tiivisteessä? Omassa vuosi öljynsuodattimen jalan takaiskuventtiilin o-renkaat. Näytti aivan siltä kuin vuotokohta olisi juuri öljypohjan tiivisteessä mutta tarkempi tutkailu paljasti todellisen ongelman.

Autolla ajettu n.100tkm ja o-renkaat olivat aivan koppurat, oljynkulutus huimaa ja kylmillä keleillä kaiken kruunasi mukava venttiilien naputus ja öljyvalon vilkkuminen käynnistyksen yhteydessä. Kaikki korjaantui muutaman centin panostuksella! kerrankin halpa remontti

Eli Takaiskuventtiilin (4) ympärillä on kuvasta poiketen kaksi o-rengasta.

Comment

• Kale79
      Bimmer Rookie
      • Apr 2005
      • 150

Nonii...

hmm... itellä vieläki tää 316 e46 -00
      Hitto, sulla pari vuotta vanhempi biili..
      Aattelin vaan, että liekkö mulla samoi vikoi kohta edessä, kuitenki ihan hyvin toiminu toi 316A -00 187tkm ajeltu vekotin.. Tosta automaatista mulla ei oo kyllä vieläkään mitään pahaa sanottavaa. Eikä oo öljyjä ikinä vaihettu tohon steppiin.

Comment

• Kaimann
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 1214
        • Karigasniemi

Originally posted by polkuauto View Post
        Oletko varma että vuotokohta on juuri öljypohan tiivisteessä? Omassa vuosi öljynsuodattimen jalan takaiskuventtiilin o-renkaat. Näytti aivan siltä kuin vuotokohta olisi juuri öljypohjan tiivisteessä mutta tarkempi tutkailu paljasti todellisen ongelman.

Autolla ajettu n.100tkm ja o-renkaat olivat aivan koppurat, oljynkulutus huimaa ja kylmillä keleillä kaiken kruunasi mukava venttiilien naputus ja öljyvalon vilkkuminen käynnistyksen yhteydessä. Kaikki korjaantui muutaman centin panostuksella! kerrankin halpa remontti

Eli Takaiskuventtiilin (4) ympärillä on kuvasta poiketen kaksi o-rengasta.
        Miten tuohon takaiskuventtiiliin pääsee käsisiki. Ahdasta on enkä ainakaan päälle päin näe sitä. Kuinka se sit irtoaa kun sen löytää? Pitääkö irroittaa laturi ensin tieltä pois ja sit koko tuo suodattimen "jalka"??
        "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

Comment

• polkuauto
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 168

Koko suodattimen jalka täytyy irrottaa että venttiiliin pääsee käsiksi. O-renkaat on venttiilin ympärillä ja tiivistävät, toinen lohkon ja toinen suodattimen jalan väliset pinnat. Ja itse venttiili irtoaa jalasta ihan vetämällä.

Tätä ennen pitää irrottaa ainakin ilmamäärämittari, laturi, laturin "jalka" ja mahdollisesti jotain muuta tilpehööriä. Ei oikein muista enää.. Laturin hihna irtosi jousikuormitteista kiristäjärullaa hylsyllä ja jatkovarrella löysäämällä. Kannattaa myös hommata tuo paperitiiviste tai n. 1mm vahvuista tiivistepaperia. Ei välttämättä irtoa ehjänä.

Comment

• Kaimann
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 1214
            • Karigasniemi

Originally posted by polkuauto View Post
            Koko suodattimen jalka täytyy irrottaa että venttiiliin pääsee käsiksi. O-renkaat on venttiilin ympärillä ja tiivistävät, toinen lohkon ja toinen suodattimen jalan väliset pinnat. Ja itse venttiili irtoaa jalasta ihan vetämällä.

Tätä ennen pitää irrottaa ainakin ilmamäärämittari, laturi, laturin "jalka" ja mahdollisesti jotain muuta tilpehööriä. Ei oikein muista enää.. Laturin hihna irtosi jousikuormitteista kiristäjärullaa hylsyllä ja jatkovarrella löysäämällä. Kannattaa myös hommata tuo paperitiiviste tai n. 1mm vahvuista tiivistepaperia. Ei välttämättä irtoa ehjänä.
            Ok. kiitoksia kovasti tiedoista

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎