Announcement

Collapse
No announcement yet.

750 m70 öljyvuoto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miikko
    Newbiemmer
    • Jun 2007
    • 2

    750 m70 öljyvuoto

    kone vuotaa oljyä kannen taka osasta ja minun käsityksen mukaan koko kannen taka pääty on irtonainen "lätkä" mutta kun tilaa ei ole niin paljo että näkisi kuin se on kiinni niin kysymys kuuluu että olisiko jollai kuvaa kannen taka päädystä niin että näkisi kiinnityksen että voisi vaikka silmät kiinni alkaa sitä sieltä purkamaan ei millään viitisi koko kantta alkaa irroittamaan sen takia jos ei ole pakko
    kiitos jo etukäteen
  • Epäuskollinen autoilija
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 365
    • Espoo

    #2
    Originally posted by miikko View Post
    kone vuotaa oljyä kannen taka osasta ja minun käsityksen mukaan koko kannen taka pääty on irtonainen "lätkä" mutta kun tilaa ei ole niin paljo että näkisi kuin se on kiinni niin kysymys kuuluu että olisiko jollai kuvaa kannen taka päädystä niin että näkisi kiinnityksen että voisi vaikka silmät kiinni alkaa sitä sieltä purkamaan ei millään viitisi koko kantta alkaa irroittamaan sen takia jos ei ole pakko
    kiitos jo etukäteen
    Ootko varma, ettei kyseessä ole ylemmän öljypohjan tiiviste? Minun käsitykeni mukaan ainoat mahdolliset vuodot tuon M70 moottorin takaosassa on joko venttiilikopan tiiviste tai tuo ylemmän öljypohjan tiiviste. :think Itse taistelin tommosen öljyvuodon kanssa aikanaan, kun omistin 850:n bemun. Tuo ylempi öljypohjan tiiviste on ns. tyyppivika kyseisessä moottorissa. Oire on, että moottori vuotaa öljyä pakosarjan ja pakoputken päälle aiheuttaen ärsyttävää käryttämistä. Remppa on muuten sitten melko kovatöinen. Moottori pitää käyttää poissa paikoiltaan, jotta tuon tiivisteen saa vaihdettua.
    Maserati 4200 Coupe GT
    Ford focus 1.6i
    ex:
    BMW 320d E90 -05
    Porsche boxster 986 2.5 -98
    VW Golf 1.6 -90
    BMW 850i -91
    Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
    BMW 316i E36 -91
    Nissan Sunny 1.3 -87
    Ford Scorpio 2.0i

    Comment

    • miikko
      Newbiemmer
      • Jun 2007
      • 2

      #3
      no sehän kuulostaa hyvältä putken ja pakosarjan päälle öljy juuri vuotaakin ja kun ventiilikopan tiiviste on uusi niin se varmaan on sitten se öljypohjan tiiviste kele missä se ylempi öljypohja siaitsee varmaankin koneen yläosassa kun pakosarjan päälle vuotaa mut missä tarkalleen ?
      Last edited by miikko; 10-06-2007, 19:58.

      Comment

      • Hela
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 397
        • Turku

        #4
        kyllä sen tiivisteen saa vaihdettua ilman konetta irroittamatta. takapäähän lähelle vaihdelaatikkoa joutuu poraan parit reiät et saa piilossa olevat pultit irti. konetta joutuu tosin hiukan nostamaan taikka sitten alapalkkia hiukan laskemaan et saa öljypohjan pois.
        Ajoitustyökalujen vuokraus: M42/M50/M52/M60/M62/M62tu
        M47/M57/n/tu
        N43, N47

        Vuokraan tallia Oulussa, jossa on nosturi ja paineilma!

        Osia:
        https://photos.app.goo.gl/wtFZV9i2HA4NUXoS8

        Tämän hetken kilvelliset pihan täytteet:
        MB AMG C32 -01
        Alpina B3 -94
        120d -09
        520ia -81
        535d -11
        535d -12
        750il -92
        750il -00

        Comment

        • Epäuskollinen autoilija
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 365
          • Espoo

          #5
          Originally posted by Hela View Post
          kyllä sen tiivisteen saa vaihdettua ilman konetta irroittamatta. takapäähän lähelle vaihdelaatikkoa joutuu poraan parit reiät et saa piilossa olevat pultit irti. konetta joutuu tosin hiukan nostamaan taikka sitten alapalkkia hiukan laskemaan et saa öljypohjan pois.
          Juu on mullakin jossain tuo ohje, jolla sen pystyy noin tekemään. Toisaalta, jos tuon rempan teettää jossain korjaamossa, niin he eivät rupea tommoseen kikkailuun. Veikkaan, ettei mikään ammattikorjaamo ala tekemään tuota hommaa alle 10 tunnin laskutuksen. Bemarin virallinen ohjeaika hommalle oli muistaakseni 12 tuntia. Tietenkin jos on itsellä tilat, vehkeet ja taidot millä tehdä tuo, niin tuolla kikka kolmosella voi säästää useita tunteja remppaan kuluvaa aikaa. Itsellä ei ollu tiloja tai välineitä, joten teetin tuon suosiolla ammattilaisilla. Remppa tuli maksaan kaikenkaikkiaan muistaakseni 700e, josta työn osuus oli 600e. Tämä oli siis korjaamolla, jossa tuntilaskutus oli 60e/h.
          Maserati 4200 Coupe GT
          Ford focus 1.6i
          ex:
          BMW 320d E90 -05
          Porsche boxster 986 2.5 -98
          VW Golf 1.6 -90
          BMW 850i -91
          Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
          BMW 316i E36 -91
          Nissan Sunny 1.3 -87
          Ford Scorpio 2.0i

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎