Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40 venttiilikoneiston havaintoja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wanha Bemari
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 50
    • Kajaani

    M40 venttiilikoneiston havaintoja

    Edellisessä hihnarempassa vaihdoin pari säädintä ja seuraajaa. Syynä se kuuluisa pajavasara efect pellin alla. Säätimen "pallopään" pyörimättömyys oli kuluttanut seuraajan urat ja sillä seurauksella mekaaninen kuluneisuus aiheutti metelin.
    Osaset-liikkeestä uudet tilalle ja ajoa vajaat 30tkm. Tuona aikana pellin alta alkoi loppumetreillä kuulua tuttua "napinaa". Hihnanvaihdossa otin nokan irti ja tsekkasin säätimien ja seuraajien kunnon. Yllättävää oli että muut oli kuluneet tasaisesti paitsi ne jotka hankin korvikeosana! Niissä pallopään ja seuraajan kupin koneistukset ei ole onnistuneet, vaan väärä kosketuspinnan muoto aiheuttaa huomattavan nopeaa kulumista alkuperäisiin verrattuna ( orkkiksilla takana 225tkm ).
    Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Onko KL-varaosan kamat samasta lähteestä mitä Koivunen tuo maahan? Nykyisellä nokalla tulee kilometrit täyteen seuraavaan hihnanvaihtoon mennessä joten koneisto menee silloin viimeistään uusiksi. Ei vaan viitsis kasata osista joiden kestoikä on max. 2 hihnanvaihtoväliä.
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    #2
    Originally posted by Wanha Bemari View Post
    Edellisessä hihnarempassa vaihdoin pari säädintä ja seuraajaa. Syynä se kuuluisa pajavasara efect pellin alla. Säätimen "pallopään" pyörimättömyys oli kuluttanut seuraajan urat ja sillä seurauksella mekaaninen kuluneisuus aiheutti metelin.
    Osaset-liikkeestä uudet tilalle ja ajoa vajaat 30tkm. Tuona aikana pellin alta alkoi loppumetreillä kuulua tuttua "napinaa". Hihnanvaihdossa otin nokan irti ja tsekkasin säätimien ja seuraajien kunnon. Yllättävää oli että muut oli kuluneet tasaisesti paitsi ne jotka hankin korvikeosana! Niissä pallopään ja seuraajan kupin koneistukset ei ole onnistuneet, vaan väärä kosketuspinnan muoto aiheuttaa huomattavan nopeaa kulumista alkuperäisiin verrattuna ( orkkiksilla takana 225tkm ).
    Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Onko KL-varaosan kamat samasta lähteestä mitä Koivunen tuo maahan? Nykyisellä nokalla tulee kilometrit täyteen seuraavaan hihnanvaihtoon mennessä joten koneisto menee silloin viimeistään uusiksi. Ei vaan viitsis kasata osista joiden kestoikä on max. 2 hihnanvaihtoväliä.
    Osta koko sarja tuolta myydään puolelta..Kaveri nimeltä Jappi myy ja hinta on kohdallaan.
    Yleensä kun noihin jotain tekee niin on syytä vaihtaa ne kaikki kerralla, muuten ne vanhat osat "syö" uudet lyhyessä ajassa samaan kuntoon.
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎