Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30B34 lohko ja M30B30 kansi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    M30B34 lohko ja M30B30 kansi

    Eikös noiden M30 alakertojen naittaminen onnistu minkä tahansa M30-kannen alle? Tässä tapauksessa kiinnostas, että jos laittaa M30B34 lohkon ja M30B30 kannen, niin mitä tapahtuu?
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Saat ainakin halkaisijaltaan millin pienemmät imuvenat B30:n kannen mukana.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • bember
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 479
      • Kirkkonummi

      #3
      m30b30/34

      entäs toisin päin, jos vaihtais m30b30 koneeseen kannen m30b35 koneesta? Onko ainut ero imuventtiilien läpimitassa ja miten toimisi?

      Comment

      • baku
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 347
        • Kausala

        #4
        B30 alakertaan B35 kansi

        Puristukset tippuu, koska B35 kannessa on palotila 65 cc ja B30 kannessa 58 cc. Tuon lisäksi menisi vielä imusarja vaihtoon kun B35 kannessa on isommat imukanavat. Ei saa orkkiksia suurennettua 7 milliä.

        Jos taas vaihdat B34 alakertaan (siis e32, e34) B30 kannen, nousee puristukset äkkiä laskien 0.9. Sitten vielä tuo imusarjarumba.

        Miten taas suhtautuu sellainen risteytys, jossa alakerta on korkeapuristeisesta B34:stä (eli e28) ja siihen B35:n kansi? Puristukset toki tippuu noiden palotilojen kokojen vuoksi, mutta onko tuossa mäntä dekin korkeudella, vai voisiko dekkiä madaltaa niin, että saataisiin puristukset pysymään edelleen lähellä 10:1. Tuon B35:n (tai sitten B34 e32 ja e34 kopassa) männät tulevat ainakin ihan dekin tasalle, eikä niissä ole pattia juuri lainkaan.
        F20 116d
        E63 645
        E28 528
        F30 320d x-drive
        F31 335d x-drive

        ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

        KTM 1290 Super Adventure
        K1200S
        ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

        Comment

        • bember
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 479
          • Kirkkonummi

          #5
          kiitoksia

          analyyttisesta vastauksesta!
          Aikomuksena on ollut jo parin vuoden ajan vaihdattaa naputtava nokka joka kylmänä on ok mutta lämmettyään on diesel. Nyt kuitenkin taidan lykätä termiseen kesään, kun kylmäkäynnistykset taitavat olla pahoja uudelle nokalle. Osaisiko joku sanoa mitä kaikkea varmasti on vaihdettava samalla.
          Mittarissa oli ostettaessa 150000km ja vaadin myyjä "ruuvauttamaan" 100000 lisää ennen kauppaa, nyt on 300000 ylittynyt ja lienee aika totuudenmukainen.
          -kannen pultit vissiin on kaikki irroitettava - onko siis vaihdettava myös tiiviste ja entä itse pultit?
          -pitääkö ongelmallinen öljyputki uusia vai vain uusia sen kiinnitys paremmaksi?
          -ketjun kiristin lienee varma vaihtokohde, entä itse ketju?
          -kaikki nostajat tietty, onko ne kiinni kansipulteilla?
          Ebaystä löytyy näitä nockenwelle settejä m30b30 moottoreihin. Onko niistä kaksi versiota joko jetronic tai motronic vai enempi variantteja?
          Onko m30b35:n nokka setti mahdollisesti identtinen ja vielä jokin muu?
          Kiitollinen vastauksista jo etukäteen.
          Last edited by bember; 05-11-2007, 00:11.

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by bember View Post
            1. kannen pultit vissiin on kaikki irroitettava - onko siis vaihdettava myös tiiviste ja entä itse pultit?
            2. pitääkö ongelmallinen öljyputki uusia vai vain uusia sen kiinnitys paremmaksi?
            3. ketjun kiristin lienee varma vaihtokohde, entä itse ketju?
            4. kaikki nostajat tietty, onko ne kiinni kansipulteilla?
            1. Molemmat vaihtoon.

            2. Vanha nokkien voiteluputki kannattaa uusia, uusia nokkia ja nostajia on pilattu vanhalla tukossa olevalla voiteluputkellla... Uudenmallisissa nokan voiteluputken banjoliittimissä on lukite valmiina, joten ne myös vaihtoon, älä unohda uusia myös Al-rikkoja.

            3. Ketju harvemmin menee, mutta voi sen vaihtaa noilla kilometreillä. Jos ketju on venynyt menee vaihtoon myös rattaat. Nokkaketjun laahaimet kannattaa myös vaihtaa.

            4. Vipat vaihdetaan aina uuden nokan kanssa.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              #7
              Mielenkiintoista, mulla on M30B30 kannessa M30B34 imusarja.. vai liekkö kansikin sit jos noiden imusarjoja ei voi kerran vaihtaa...
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • baku
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 347
                • Kausala

                #8
                Noissa B30 ja B34 kansissa ei ilmeisesti ole juuri muuta eroa kuin se, että B34:ssa tulee jäähdytysletku kannen takaosaan ja B30:ssä se taas on tulpattu. Tulpan tilalle saadaan ilmeisestikin laitettua tuo jäähdytysletku . Käyvät keskenään ja samalla imusarjalla.

                Isommalla palotilalla, isomalla imuventtiilillä ja isommalla imusarjalla olevassa kannessa on merkintä M30B35. Myös siinä ei ole jäähdytysletkua kannen takaosassa.

                Kannen tyyppi löytyy myös valusta jostain, muistaakseni nokkapyörän alapuolelta.
                Last edited by baku; 06-11-2007, 22:57.
                F20 116d
                E63 645
                E28 528
                F30 320d x-drive
                F31 335d x-drive

                ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                KTM 1290 Super Adventure
                K1200S
                ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                Comment

                • Blacksatin
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2007
                  • 954
                  • Mäntsälä

                  #9
                  Paljonkos tuollaisessa m30b34 kannessa on palotila jos b35:sessa 65cc?? Onko niissä eroa?

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by Blacksatin View Post
                    Paljonkos tuollaisessa m30b34 kannessa on palotila jos b35:sessa 65cc?? Onko niissä eroa?
                    M30B34 kannessa palotilan koko on 65ccm ja M30B35 kannessa 58ccm.
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • Blacksatin
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2007
                      • 954
                      • Mäntsälä

                      #11
                      Originally posted by Leka View Post
                      M30B34 kannessa palotilan koko on 65ccm ja M30B35 kannessa 58ccm.
                      Juu näinhän se oli, kiitos.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Lisätään vielä, että kaikki m30 e28 kannet on samoja.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎