Announcement

Collapse
No announcement yet.

m43b19 Tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaimann
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1214
    • Karigasniemi

    m43b19 Tyhjäkäynti

    Mistä löytyy tuo laite, onko se nyt tyhjäkäyntimoottori vai joutokäyntisäädin. Eli tyhjäkäyntyseilaa ihan mahdottomia ja kuullut olen että pienellä putsaamisella vois selvitä.
    Linkki josta löytyy minun auton tietoja realoemin sivuilta KLIK
    Last edited by Kaimann; 19-07-2007, 21:18. Reason: uusi ongelma
    "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

  • tl81
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 67

    #2
    vika voi olla muuallakin

    aika monet muutkin asiat vaikuttaa tuohon tyhjäkäyntiin. itse vaihtaisin ensimmäisenä ilmanputsarin ja tulpat. sitten koittaisin sormet ristissä suutinten pesuainetta ja etsisin imuvuotoa. mutta ehkä se voi olla se tyhjäkäyntimoottorikin. ei tainnut olla vastaus kysymykseen, mutta...

    Comment

    • ss900
      BTCF Member
      • Mar 2006
      • 104

      #3
      tjk

      Tyhjäkäyntipiirin käyttämä säätöalue on vain muutama sata rpm, joten jos soutaa enemmän, niin kyse on jostain muusta. V8 -koneissa ko "läppä" on ainakin lähellä kaasuläppää imusarjassa. Itse etsisin imuvuotoja ilmamäärä/massamittarin jälkeen. Tätä ennen olevat vuodothan eivät juuri vaikuta muuhun kuin imuilman puhtauteen.

      Comment

      • heijani
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 220
        • Turku

        #4
        Tarkista kampikammion huohotinletku imuvuotojen varalta. Itsellä oli se murtunut ja tyhjäkäynti seilaili miten sattuu. Raitisilmansuodattimen kotelo irti niin se kaksiosainen letku on hyvin esillä.
        BMW e61 525dA 2006
        ex BMW e39 530dT 2000
        ex Volvo V70 2.4T AWD :think
        ex BMW e39 540iA sedan 1999
        ex BMW e28 520i Bavaria 1987
        ex BMW e46 316i sedan 2000

        Comment

        • Xhawk
          OBTCF Member
          • Jul 2004
          • 2326
          • Kierrosalueella (hki)

          #5
          Enpä tiedä onko tässä enää juuri sellaista tyhjäkäyntimoottoria, mitä on vanhemmissa näkynyt. Mutta siitähän sitä lähdetään, että haitariputkesta ennen kaasuläppää lähtee putki, jonka puolessa välissä on se tyhjäkäyntimoottori ja kyseinen putki sitten yhdistyy jonnekkin päin imusarjaa.

          KLIK
          Oisko mahdollisesti tuo #1?
          "Position One, Position One"
          Punainen miesten voimisteluauto

          BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

          Comment

          • Kaimann
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 1214
            • Karigasniemi

            #6
            Kyllähän se aika reilusti huopaa, 500rpm, jopa alle - 1500rpm. Ja liikkeelle lähdöt joutuu ottaan aika reilulla kaasulla, meinaa sammua heti ku ottaa vähääkään kiinni.
            "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

            Comment

            • polkuauto
              Bimmer Rookie
              • Jan 2006
              • 168

              #7
              Tyhjäkäyntisäädin on osa 9: http://www.realoem.com/bmw/showparts...02&hg=13&fg=15

              Omassa 318i:ssä tyhjäkäynnin sekoilua ja sammuilua aiheutti hajonnut kampikammion huohotinventtiili. Osa 1: http://www.realoem.com/bmw/showparts...14&hg=11&fg=15
              Eli tuon mokkulan sisällä on kuminen kalvo joka oli revennyt. Autolla ajettu tällöin n. 100tkm. Bonuksena ilmeni vielä ajoittainen vinkuna konehuoneesta. Tämän vuoksi auton myyneessä Toyota liikkessä oli vehkeeseen vaihdettu mm. uusi laturi ja laturinhihna tilpehööreineen

              Comment

              • Kaimann
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 1214
                • Karigasniemi

                #8
                Lisää kiitoksia. Viittaa aika lujasti imuvuotoihin, katista on romut irti. Näin ymmärsin kun Hemi jollekin vastasi kattien hajoiluun. Imuvuoto->pako lämmöt tapissa->katin sisukset sulaa.

                Mitenkäs pitää tiivisteitä varata kun tuota huohotus venttiiliä alkaa tutkimaan?
                "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                Comment

                • polkuauto
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2006
                  • 168

                  #9
                  Huohotusventtiilissä on tiiviste itsessään. Uusi venttiili maksoi muistaakseni noin 60euroa. Vanhan venttiilin revin väkivalloin auki ihan mielenkiinnosta. Sisältä löytyi tosiaan rikkinäinen kalvo ja joku jousi systeemi. Voi olla hivenen vaikeaa todeta päälltä päin onko tuo kalvo ehjä vai ei. Itse hommasin venttiilin ihan "arvalla" ja nappiin meni.

                  Comment

                  • Kaimann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 1214
                    • Karigasniemi

                    #10
                    Ei oo varaa lähteä arvailemaan. Vaikka tuo 60€ on joilekkin "vain 60€", mulle se on pala selkänahkaa, rajallisesti seki uusiutuu.
                    Pitää alkaa katteleen jos jostain löytyis vikaa.
                    Auto-origo tuusulassa lupasi hitsata uuden katin vanhan tilalle hintaan 200€, jahka löytyy ensin noille käyntihäiriöille selitys. Vituttais jos uus katti sulaa hetkessä, en tiedä sit miten katti reagoi jos putkeen pääsee bensaa.
                    "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                    Comment

                    • Kaimann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 1214
                      • Karigasniemi

                      #11
                      No niin. Nyt on putsailtu ja ihmetelty. Enää ei tyhjäkäynti nouse yli normaalin.
                      Mutta, tyhjäkäynnillä tuntuu kuin auto meinais tukehtua, käynti tipahtelee. Kun ottaa ilmamassamittarin puihan irti käynti pysyy hyvänä. kun ottaa tyhjäkäyntisäätimen piuhan irti käynti nousee tonniin mutta pysyy tasaisena. Kun ottaa molemmat puihat irti käynti seilaa mutta tasaisesti.
                      Missä vika?? jossain etu- ja takapuskurin välistä pitäis kyllä löytyä:think

                      Kaken luona kävin koodit lukeen ja kuittaan niin ilmoittaa jotain "EVAP small leak" Eli pieni vuoto jossain, missä?
                      Katsastuksessa ilmeni että tyhjäkäynnillä liikaa happea. Olisko siinä sit jotain?
                      "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                      Comment

                      • Kaimann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 1214
                        • Karigasniemi

                        #12
                        eikö kukaan tiedä? Hemi, kuuletko hätäisen huutoni, auta tavallista kuolevaista oi hemi.
                        "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                        Comment

                        • jaapajaa
                          Newbiemmer
                          • May 2007
                          • 4

                          #13
                          Originally posted by Kaimann View Post
                          eikö kukaan tiedä? Hemi, kuuletko hätäisen huutoni, auta tavallista kuolevaista oi hemi.
                          Terve,

                          Suosittelisin että luetuttaisit vikakoodit niin ei välttämättä tarvitsisi lähteä arvailemaan. Itse luetutin vikakoodit vaimon Z3:sta ja maksoi 10€ eli ei oo paha summa maksettavaksi siitä että saa enemmän varmutta siitä missä vika olisi.

                          Tossa Z3:ssa tyhjäkäynti kanssa muuten seilasi aika pahasti ja vian syy oli rikkinäinen ilmamäärämittari.

                          Comment

                          • kake
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2002
                            • 590
                            • Kerava

                            #14
                            Originally posted by jaapajaa View Post
                            Terve,

                            Suosittelisin että luetuttaisit vikakoodit niin ei välttämättä tarvitsisi lähteä arvailemaan. Itse luetutin vikakoodit vaimon Z3:sta ja maksoi 10€ eli ei oo paha summa maksettavaksi siitä että saa enemmän varmutta siitä missä vika olisi.

                            Tossa Z3:ssa tyhjäkäynti kanssa muuten seilasi aika pahasti ja vian syy oli rikkinäinen ilmamäärämittari.
                            Tästähän on luettu vikakoodit, tuossa ylempänä mainittiin.
                            Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                            Comment

                            • Kaimann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 1214
                              • Karigasniemi

                              #15
                              Originally posted by jaapajaa View Post
                              Terve,

                              Suosittelisin että luetuttaisit vikakoodit niin ei välttämättä tarvitsisi lähteä arvailemaan. Itse luetutin vikakoodit vaimon Z3:sta ja maksoi 10€ eli ei oo paha summa maksettavaksi siitä että saa enemmän varmutta siitä missä vika olisi.

                              Tossa Z3:ssa tyhjäkäynti kanssa muuten seilasi aika pahasti ja vian syy oli rikkinäinen ilmamäärämittari.
                              Onneks ei mittari maksa mitään. itelläki pieni tutina on et siel se kans saattais olla mutta kun ei vikakoodeista löytynyt siitä mainintaa. mut jospa se kohta jättää välille, on aika hurjaa joskus liikkeelle lähtö, aika herkästi jo nykyään meinaa hyytyä.
                              "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎