Mitähän "kaikkea" mahtaisi vaikuttaa,jos M3 3,2:sen normaaliperän(välityssuhde 3,15 tai 3,23) vaihtaisi AC Schnitzer'in M3 3,2:seen tekemään perään,jonka välityssuhde on 3,64??? Vaihtaisin mielelläni "mutuni" tietoon...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Perävälityksen vaihdon vaikutus?
Collapse
X
-
Originally posted by Oldtimer View PostKiihtyy paremmin, ja huiput tippuu edellyttäen että aikaisemmin jaksoi kiertää suurimmalla vaihteella rajoittajaan asti. Sekä maantiellä samassa nopeudessa käy kovemmilla kierroksilla josta johtuen bensankulutus nousee jonkun verran.
Kovissa nopeuksissa tiuhalla perällä helpommin kiihtyy, pienissä nopeuksissa aika sama. Menee helposti sutimiseksi lähdöt. Ahvenistolla voisi olla hyvä, Alastarolla veikkaisin pidenpää perää paremmaksi.
Omat kokemukset perustuu e28:ssa tehtyihin perä kokeiluihin, ensi viikolla tiedän enemmän kun saan mitattua kiihtyvyyttä 3,46 vs 3,73.
Comment
-
-
Kierrokset nousevat nopeuteen verrattuna (3,64/3,15) -kertaiseksi. Esimerkki: Jos vaikka satasen vauhdissa aiemmin kiersi 2400, niin uudella perällä kiertää (3,64/3,15)*2400 = ~2800rpm. Kuormitus kyllä hieman pienenee, mutta pääsääntöisesti melu ja kulutus kasvaa. Näiden merkitys sitten on henk.koht mieltymyksistä kiinni.
Comment
-
-
Tämähän on mun kohtaltani sellaista "mausteilla leikkimistä",eli,kun ei ole koskaan kiire mihinkään(johtuu ajoissa lähtemisestä...),niin tämän hankkimani AC Schnitzer'in perä voisi joutaa kiireisimmälle ? Kun kuitenkin ajelen pääsääntöisesti ekonomi-asennossa tuolla SMG:llä,niin säästely saa lisää ongelmia 3,64 välityksellä. Hmmm - voisi kuitenkin kiihottaa jota kuta ratkaisuun,sillä ämmähän on myynnissä...ja jo sikahalvalla tuolla ...
Comment
-
-
Originally posted by Oldtimer View PostKiihtyy paremmin, ja huiput tippuu edellyttäen että aikaisemmin jaksoi kiertää suurimmalla vaihteella rajoittajaan asti. Sekä maantiellä samassa nopeudessa käy kovemmilla kierroksilla josta johtuen bensankulutus nousee jonkun verran.
Comment
-
Comment