Announcement

Collapse
No announcement yet.

Perävälityksen vaihdon vaikutus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huru-ukko
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 4052
    • Inkoo/Portimao

    Perävälityksen vaihdon vaikutus?

    Mitähän "kaikkea" mahtaisi vaikuttaa,jos M3 3,2:sen normaaliperän(välityssuhde 3,15 tai 3,23) vaihtaisi AC Schnitzer'in M3 3,2:seen tekemään perään,jonka välityssuhde on 3,64??? Vaihtaisin mielelläni "mutuni" tietoon...
  • Oldtimer
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 350
    • Ähtäri

    #2
    Kiihtyy paremmin, ja huiput tippuu edellyttäen että aikaisemmin jaksoi kiertää suurimmalla vaihteella rajoittajaan asti. Sekä maantiellä samassa nopeudessa käy kovemmilla kierroksilla josta johtuen bensankulutus nousee jonkun verran.
    ----: Fuck The Fuel Economy :----

    Z3 2.8i Supercharged - E92 335i

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3
      Originally posted by Oldtimer View Post
      Kiihtyy paremmin, ja huiput tippuu edellyttäen että aikaisemmin jaksoi kiertää suurimmalla vaihteella rajoittajaan asti. Sekä maantiellä samassa nopeudessa käy kovemmilla kierroksilla josta johtuen bensankulutus nousee jonkun verran.
      Eiköhän tämän tyylinen tieto jo ollut hallussa Hurulla...

      Kovissa nopeuksissa tiuhalla perällä helpommin kiihtyy, pienissä nopeuksissa aika sama. Menee helposti sutimiseksi lähdöt. Ahvenistolla voisi olla hyvä, Alastarolla veikkaisin pidenpää perää paremmaksi.

      Omat kokemukset perustuu e28:ssa tehtyihin perä kokeiluihin, ensi viikolla tiedän enemmän kun saan mitattua kiihtyvyyttä 3,46 vs 3,73.

      Comment

      • KariM
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 199
        • Pirkanmaa

        #4
        Kierrokset nousevat nopeuteen verrattuna (3,64/3,15) -kertaiseksi. Esimerkki: Jos vaikka satasen vauhdissa aiemmin kiersi 2400, niin uudella perällä kiertää (3,64/3,15)*2400 = ~2800rpm. Kuormitus kyllä hieman pienenee, mutta pääsääntöisesti melu ja kulutus kasvaa. Näiden merkitys sitten on henk.koht mieltymyksistä kiinni.

        Comment

        • huru-ukko
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 4052
          • Inkoo/Portimao

          #5
          Tämähän on mun kohtaltani sellaista "mausteilla leikkimistä",eli,kun ei ole koskaan kiire mihinkään(johtuu ajoissa lähtemisestä...),niin tämän hankkimani AC Schnitzer'in perä voisi joutaa kiireisimmälle ? Kun kuitenkin ajelen pääsääntöisesti ekonomi-asennossa tuolla SMG:llä,niin säästely saa lisää ongelmia 3,64 välityksellä. Hmmm - voisi kuitenkin kiihottaa jota kuta ratkaisuun,sillä ämmähän on myynnissä...ja jo sikahalvalla tuolla ...

          Comment

          • huru-ukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 4052
            • Inkoo/Portimao

            #6
            Originally posted by Oldtimer View Post
            Kiihtyy paremmin, ja huiput tippuu edellyttäen että aikaisemmin jaksoi kiertää suurimmalla vaihteella rajoittajaan asti. Sekä maantiellä samassa nopeudessa käy kovemmilla kierroksilla josta johtuen bensankulutus nousee jonkun verran.
            Kyseisellä peräällä on vedetty tarkistettuun 292km/h nopeuteen...eli missä lie rajoitin ollut?

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎