Announcement

Collapse
No announcement yet.

turbon öljyputkista!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Toffe_Vsa
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 152
    • Vaasa

    turbon öljyputkista!

    eli tänään pitäs hakee noita teräspunosletkuja ja liittimiä.
    turbo on garret gt40.

    minkä kokosta (sisähalkaisija) putkea kannattaa käyttää?

    minkälaasia liittimiä? ku ei oo turbos kierteitä ollenkaa.

    pistäkää lista siitä mitäkaikkee tänään pitää ostaa
  • ahtaja
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 437
    • Raisio

    #2
    Kannattiko edes aloittaa koko projektia?Ota nyt itse jostain asiasta selvää.Ei joka saatanan nippeliä tarvi kysyä,että mistä niitä saa ostaa.

    Comment

    • E12
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 87
      • ympäri suomea

      #3
      itsellä myös alkamassa turbotus brojekti, kannattaa tosiaan perehtyä ihan kaikkeen kirjallisuuteen ensin & ja jos jossain "tuttu" joka rakennellut niin kannattaa kysyä miten tekisi, täällä netissä hiukka hankala neuvoa kun ei ole tarkkaa hahmotusta kyseisestä hommasta + omat projektit kaipaa aikaa.

      ymmärrän kyllä jos täällä on vuosia katsellut näitä touhuja, ja sitten joku tulee kyselemään "tyhmiä" mutta jostainhan se on aloitettava-
      Various Projektos.

      KOVAA.COM

      Comment

      • Neppo
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 721
        • Laihia

        #4
        Sain oman projektini käymään jussina ja turbo työnsi öljyä läpi molempiin suuntiin.

        Tein aluksi niin ison turbon öljyntulon kun vain sain ja lähdön myös (pelkäsin kiinnileikkautumista). Tuon läpityöntämisen jälkeen pienensin öljyn sisääntulon pienemmillään Ø4mm:iin. Suuri läpityöntäminen loppui, mutta pientä tihkumista on vielä havaittavissa.

        Paikallisen hydrauliikkaliikkeen autoja harrastava myyjä sanoi omassa turbossaan olevan VAIN Ø2mm rei'ällä oleva prikka tuloputkessa öljyn läpitulemisen ehkäisemiseksi turbossa.

        Tein itse siis tuloputken hieman liian järeästä ja ei sekään ole hyväksi. Vaikea taivutella vaikka onkin hydrauliikkaletkua. Tai sitten paluu on liian pieni (10mm helmiliitokselliset nipat ja sitten sisä Ø10mm hydrauliikkaletkua).

        Meinaan itsekkin pienentää tulon prikalla Ø2mm:iin. Tämä siis vain omaa kokemusta, mutta en suosittele tuota 2mm aluksi (tuntuu niin pieneltä). Turbosta öljynlähto mahd. iso ja tulo järkevän kokoinen. Näin omalla kohdalla.

        Porasin öljyn lähdön hetin öljypumpulta nousevaan kanavaan ja sitten paluun porasin lohkoon tämän viereen. Ainakin pitäisi olla öljypinnan yläpuolella. Näihin laitoin sitten kierteet ja sopivat nipat. Turboon teetätin laserilla laipat, mihin hitsasin toiset nipat. Ihan OK toimii, paitsi että pitää pienentää tuota tuloreikää laipassa.

        Comment

        • jesse1987
          Bimmer Rookie
          • Sep 2006
          • 31

          #5
          itellä öljyntulo 6mm - mitä nyt liittimitet vähän pienentää ja paluu 16mm ja ei vuoda mistään. eli paluu vaan riittävän suureks niin paljon parempi vaihtoehto kun tulon kuristaminen
          -BMW 316 E30 1.8T

          Comment

          • Neppo
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 721
            • Laihia

            #6
            Right...omassa vissiin pitäisi sitten sorsia tuo paluu uusiksi. Tuolla paluu puolella vissiin kestäisi ihan normi letkuliittimet ja siihen joku öljyä kestävä letku klemmareilla kiinni? Tuo 16mm putki vaatiisi muuten jo aika miehekkäät liittimet.

            Comment

            • mapa
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 518
              • Turku

              #7
              Originally posted by Neppo View Post
              Right...omassa vissiin pitäisi sitten sorsia tuo paluu uusiksi. Tuolla paluu puolella vissiin kestäisi ihan normi letkuliittimet ja siihen joku öljyä kestävä letku klemmareilla kiinni? Tuo 16mm putki vaatiisi muuten jo aika miehekkäät liittimet.
              Paluu kannattaa tehdä RIITTÄVÄN isoksi. Itsellä paluu muistaakseni n. 20mm. Rupeaa liian pienellä paluulla tupruttelemaan usvaa. Öljyn kestävää letkua ja klemmarit riittää paluu puolelle. Tulo teräspunosletkua teetetyillä päillä. Halkaisija muistaakseni sisältä 3-4.
              Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
              Tig hitsausta, myös alumiini

              Comment

              • Tonppa1
                Bimmer Rookie
                • Dec 2006
                • 142
                • Hki

                #8
                Mullakin on 16mm paluu.
                Tosin ainakin garretin GT28RS tarvii paineenalennuksen öljyntuloon. Tiedä häntä johtuuko kuulalaakereista, vai mistä.
                E46 320dAT -02

                Comment

                • Toffe_Vsa
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2006
                  • 152
                  • Vaasa

                  #9
                  minä kiitän hyvistä vinkeistä!
                  hain kaike laasta nippeliä ja letkua paikallisesta hydrauliikka firmasta.

                  öljyntulo 6.25mm
                  paluu 15mm

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎