Kuten otsikossa mainitaan, tarvitsisin ohjeita kuparisen kannentiivisteen kiristämiseen.
Riittääkö venymäpulttien puristusvoima kupariselle kannentiiviseteelle? Sinälläänhän kuparinen tiiviste ei niitä kaipaa, koska se ei mene kasaan, mutta paikallinen BMW:n varaosamyyjä antaa jo nykyään vm 83-> aina vain TORX kantaisia venymäpultteja eikä tunne enää kuusiokantaisia tasapaksuja (mikä olisi taas kupariselle parempi vaihtoehto).
Jos nuo venymäpultit laittaa, niin varmaan sama 30Nm+90°+90° käynee? Entäs jälkikiristys, vai tarvitaanko sitä koska venymäpultit? Onko siihen joku momenttiarvo? Vai pitäisikö marssia ihan normi pulttikauppaan ja ostaa sopivat 12.9 kovuuksiset kuusiopultit ja vetää ne kylmänä ja uudelleen kuumaksi käytön jalkeen noin 130Nm:n pintaan?
Riittääkö venymäpulttien puristusvoima kupariselle kannentiiviseteelle? Sinälläänhän kuparinen tiiviste ei niitä kaipaa, koska se ei mene kasaan, mutta paikallinen BMW:n varaosamyyjä antaa jo nykyään vm 83-> aina vain TORX kantaisia venymäpultteja eikä tunne enää kuusiokantaisia tasapaksuja (mikä olisi taas kupariselle parempi vaihtoehto).
Jos nuo venymäpultit laittaa, niin varmaan sama 30Nm+90°+90° käynee? Entäs jälkikiristys, vai tarvitaanko sitä koska venymäpultit? Onko siihen joku momenttiarvo? Vai pitäisikö marssia ihan normi pulttikauppaan ja ostaa sopivat 12.9 kovuuksiset kuusiopultit ja vetää ne kylmänä ja uudelleen kuumaksi käytön jalkeen noin 130Nm:n pintaan?
Comment