Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25/b27 alitehoinen lämpimänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SeWentwenty
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 166
    • Tampere

    m20b25/b27 alitehoinen lämpimänä

    Oireena on se, että kylmänä auto toimii täysitehoisena, mutta sitä mukaa kun kone lämpenee häviävät myös tehot. Vika ei ole lämpötila-anturissa ja käy myös kaikilla 6lla. Auto ei hyydy täysin, mutta ei myöskään kulje niinkuin pitäisi. Ei ota piikkiä kunnolla eikä pahimmillaan jaksa kiertää edes 4000rpm.

    Kytkin remontin yhteydessä irroitettiin imupuolen letkuja, mutta ne on tarkastettu moneen kertaan jälkeen päin ja imuvuotokaan ei pitäisi olla syynä.

    Voiko viko johtua b-pumpusta jonka kunto on kyseenalainen?
  • Turrikka
    Newbiemmer
    • Mar 2007
    • 16

    #2
    Samoin

    Itsellänikin ilmennyt m20b25 pannussa samoja oireita mutta lievemmässä muodossa..Kylmänä kone tuntuu toimivan kuin pitääkin mutta kun kone lämpiää tehoa tuntuu kummasti hukkuvan..
    E30 318i touring vm89
    Mazda 323 1.3i 16v pyssy

    Comment

    • Erska
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 439
      • Tuusula

      #3
      Täällä suunnalla samoja ongelmia.

      Kylmänä toimii, mutta muutamaan kertaan on tehnyt sitä ettei ota hetkeen 4000 rundia enempää...lämpimänä myös saa sahata käyntiin pitkän aikaa sillointällöin...
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

      Nyt: VOLVO S60 D5 -03

      EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

      Comment

      • Rale
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 1482
        • Porvoo

        #4
        Originally posted by Erska View Post
        Täällä suunnalla samoja ongelmia.

        Kylmänä toimii, mutta muutamaan kertaan on tehnyt sitä ettei ota hetkeen 4000 rundia enempää...lämpimänä myös saa sahata käyntiin pitkän aikaa sillointällöin...

        Toi lämpöisenä sahaaminen loppui mulla suuttimien vaihdon jälkeen, ilmeisesti vanhat vuotivat jo sen verran.

        Comment

        • -Jarno-
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1140
          • Salo

          #5
          Kyl pumpun pit?is ??nt? pit?? jos se on laukeemassa, mut mittaa piruuttaan bensanpaineet jos ois paineens??din antautumassa.
          ________
          Methadone Rehab Forum
          Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 08:08.

          Comment

          • Erska
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 439
            • Tuusula

            #6
            tänään oli tarkotus...ei se erikosita ääntä pidä, paitsi pumppu oli kyllä melko kovaääninen kun tankki oli täynnä...
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

            Nyt: VOLVO S60 D5 -03

            EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

            Comment

            • Erska
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 439
              • Tuusula

              #7
              Mittailin omastani bensanpaineet ja tulos oli: Paineet laski heti kun sammutti auton, eli takaiskuventtiili imeisesti laskee takasin.

              Toinen ongelma ilmeni eilen kun ykkösellä kiihdytin rivakasti --> kakkoselle ja kaasu pohjaan nin auto hyytyi hetkellisesti ja pumppu vingahti aika ikävästi... ilmeisesti jotain kiinnileikkaantumista havaittavissa...pumpun vaihtoon...
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

              Nyt: VOLVO S60 D5 -03

              EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

              Comment

              • Ollika
                Newbiemmer
                • Jan 2006
                • 20

                #8
                Mittailin omastani bensanpaineet ja tulos oli: Paineet laski heti kun sammutti auton, eli takaiskuventtiili imeisesti laskee takasin.
                Omassa (e30 325e -85) tekee saman että sammuttaessa laskee paineet nollaan. Paineensäädintä epäilen mutta missä kohtaa tämä takaiskuventtiili on? Vai onko vika paineensäätimessä? Löytyykö etk:sta tän takaiskuventtiilin numeroa? Käynnistyminen on jokseenkin hidasta verrattuna johonkin japsi kotteroon joka lähtee heti käyntiin eli bemua saa nyt hieman kauemmin startilla pyörittää. Uusi paineensäädin maksaa kuitenkin aika paljon(n.80e) että ei viitsisi turhaan vaihdella osia.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎