Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säädettävä nokkapyörä m20b20 koneessa..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    Säädettävä nokkapyörä m20b20 koneessa..?

    Eli ajatuksena olisi pyrkiä lisäämään vääntöä alakierroksille huipputehojen kustannuksella, eli vaikka aikaistamalla nokkaa n. 4 astetta...

    Rikotaanko tässä kone vai voisiko olla ajatusta ajomukavuuden ja polttoainetalouden kannalta? Autona e34 m20b20 motronikki.

    t.Ville
  • ropo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 648

    #2
    Miten tuo säädettävä nokkapyörä toimii? Ymmärrän sen että sillä voi säätää nokan ajoitusta, mutta miten se on toteutettu? Ja olen kuullut että joku olis jotenkin itse tehnyt säädettävän nokkapyörän kahdesta tavallisesta nokkapyörästä, että mitenkä se on tehty?
    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

    Comment

    • Kyytsis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 3472
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by ropo
      Miten tuo säädettävä nokkapyörä toimii? Ymmärrän sen että sillä voi säätää nokan ajoitusta, mutta miten se on toteutettu? Ja olen kuullut että joku olis jotenkin itse tehnyt säädettävän nokkapyörän kahdesta tavallisesta nokkapyörästä, että mitenkä se on tehty?
      Ymmärtääkseni siinä on ne nokkapyörän kiinnityspulttien reiät soikeat, eli sen voi asentaa tietyllä toleranssilla useampaan asentoon. VArmaan vakiopyörästä voisi koneistaa säädettävän?

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by Kyytsis
        VArmaan vakiopyörästä voisi koneistaa säädettävän?
        Kyllä siitä pitäis voida, mutta homma ei ole ihan yksinkertainen...
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • wj
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 3253
          • Järvenpää

          #5
          Originally posted by Leka
          Originally posted by Kyytsis
          VArmaan vakiopyörästä voisi koneistaa säädettävän?
          Kyllä siitä pitäis voida, mutta homma ei ole ihan yksinkertainen...
          Eipä tossa nokka pyörässä ole kuin yksi tappi mikä pitää ton paikallaan.
          Vähän olen miettinyt miten se olisi helpoin toteuttaa.
          Suurin ongelma on varmaan että miten sen saa pysymään säädössä
          - 2006 Mustang cabriolet
          - Sleekcraft Enforcer 28'

          Comment

          • Sickness
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 1923
            • Helsinki

            #6


            Tommi's Billetin näkemys aiheesta kuvatekstillä

            "BMW nokkapyörät 6 syl. pikkulohkoon,
            323, 325 E21 koriseen."

            Tarkoittaako tuo nyt k-jet kanteen sopivaa versiota, jossa lienee hieman eri hammasmäärä kuin motroniciin tarkoitetussa?

            No, kai se on ihan se ja sama mihin se sopii, kun sitä kuitenkin saa "väreissä Kiiltävä Billet, sininen, punainen ja kulta." Ja tietenkin
            "Erikoistilauksesta myös muita värejä" :lol:

            Yllä mainittujen tarpeellisten värimäärittelyjen sijaan sivuille olisi voinut laittaa esimerkiksi kyseisen rimpulan hintatiedot
            E39 520iA -02

            Comment

            • wj
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 3253
              • Järvenpää

              #7
              Näyttäs ainakin sopivan m20 koneeseen.
              motroniciin toi ei käy koska tohon ei saa kiinni sitä "härveliä" mikä pyörittää jakajaa.

              Pro&steetistä saa vissiin vastaavan hintaan 200€
              - 2006 Mustang cabriolet
              - Sleekcraft Enforcer 28'

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎