Announcement

Collapse
No announcement yet.

Steptronic-vaihteisto ja ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • soldia
    Banned
    • Feb 2006
    • 725
    • Planet X

    Steptronic-vaihteisto ja ongelmat!

    Eli miten se kestää käyttöä?

    Täälläkin keskustellaan niiden vioista mutta mikä on totuus?

    Onko yleisin ongelma huonot öljyt? (Ikuiset mutta ei kuitenkaan...)

    Tarjoaako Bmw-merkkihuollot ym. vastaavat jokaiseen ongelmaan koko vaihteiston vaihtoa? (n.4500€)

    Onko "vikoja" korjaantunut öljyn vaihdolla? (Esimerkkejä?)

    Onko "vikoja" jäänyt öljyn vaihdon jälkeen? (Esimerkkejä?)


    HUOM!

    Tähän threadiin ei nyt haluta niitä tapauksia, joissa viat korjaantuivat esim. vaihteisto-korjauksilla ja -vaihdoilla, ENNEN ÖLJYN VAIHTOA!
    Last edited by soldia; 16-07-2007, 22:31.
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Diesel vai bensakoneen ZF?

    ps. Lifetime tarkoittaa muuten ihan jotain muuta kuin "ikuista"....

    Comment

    • sirkus
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 2195
      • kaustinen

      #3
      Dieselin gm vaihteisto on vika-alttiimpi osin voi tietty johtua dieselin alaväännöstä ja myös värinöistä? (jenkki bensaloota voi hajota dieselkasin perässä eikä kyse ole ainakaan liiasta voimasta) mut joka tapauksessa jos öljyjä alkaa vaihtaan yli 100tkm ajettuun lootaan ekaa kertaa on aina riski et tulee ongelmia, sen sijaan jos öljyn ja suodattimen vaihtoja tehdään heti laatikon elinajan alusta asti n. 40-60tkm välein pitenee lootan elinikä huomattavasti (näin sanoo automaattikorjaajat ja myös paikallinen bmw-huolto). Omassa autossa on nyt n.17tkm ajettu loota ja taatusti aion vaihtaa siihen öljyjä jatkossa. Niin kaikkia öljyjä voi kutsua Lifetime öljyiksi lifetime vaan on monesti melko lyhyt...
      Chrysler 300c crd touring 2010
      Daily driver
      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
      Man cave on wheels
      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
      Built not bought
      V8, only juice&milk come in 2 litres

      Kawasaki zzr1100 fighter


      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Eli, eipä nyt kuitenkaan rinnasteta diesel ja bensakoneiden laatikoita vaikka niissä toimintatapanimike sama onkin. kyseessä on kuitenkin täydellisesti eri laatikot. Diesel laatikko on General Motors Ranskalaisvalmisteinen, kun taas bensakoneessa Saksalainen ZF. Ne ongelmat joita joissain diesel laatikoissa on, eivät todellakaan kosketa bensakoneiden ZF:iä. No ok, näitähän Suomessakin pari kolme meni 10-20tkm:n ensitaipaleella/takuuaikana, mutta kyllä noin käytännössä kyseessä on Lifetime laatikko.
        En kuitenkaan koskaan ole väittänyt dieselinkään laatikkoa ikuiseksi, mutta se on selvää että ko.laatikon ongelmia tilastollisesti on kuitenkin nyt tällä saitilla hypetetty sellaisiin sfääreihin, jossa oikeasti ei olla.
        Se on selvää että ko.laatikko EI TODELLAKAAN pidä lastutuksesta, eikä siitä täällä vaarattomaksi todetusta öljynvaihdosta jos/kun ensivaihto tapahtuu 150tkm:n tuolla puolen.
        Ilmeisesti ongelma tuossa lastutuksessa ei ole lisääntyneessä tehossa itsessään, vaan siitä että ko.laatikko pelaa softapuolella jo niinkin paljon koneen softan kanssa yhteen, jota tuo lastutus taas ei täysin ota huomioon.
        Eli samalla pitäisi päivittää myös laatikon ohjelmat.
        Jostain syystä eri laatikkosoftalla olevissa ja hyvin eri painoisissa e46 ja X5:ssa olevissa 3.0D:ssä näitä ongelmia ei juurikaan ole, vaan ne kulminoituvat lastutettuihin 530D malleihin.
        Se on kuitenkin fakta, että vakiokunnossa ja ilman öljynvaihtoja näillä diesel askeillakin ajellaan 500-sarjalaisissa melkoisen pitkiä siivuja ilman ongelmia.
        Romiksilla ehjän GM-diesel takuulaatikon myyntiaika kuitenkin on joitain päiviä kun taas bensakoneiden ZF:t ovat käytännössä ongelmajätettä. Tämä taas toki kertoo siitä että noiden GM-valmisteiden kanssa ongelmia kuitenkin jonkin verran on. Sen verran kuitenkin vähän että mitään kummempia varauslistoja ei käsittääkseni ainakaan kotimaisilla takuupurkaamoilla näistä kuitenkaan ole, joten mistään opel ecotec moottoriin verrattavaa problematiikkaa näissä ei kuitenkaan ole..

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎