Elikkä lyhyesti...saako kyseiseen moottoriin asennettua lohkolämmittimen , vaiko vain "säteilijä" tyyppisen ratkaisun...josko jollakin ois kokemuksia/vinkkejä?... :shock:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52B28 ja lohkolämmitin
Collapse
X
-
Nostetaan hieman VANHAA aihetta ylös
Eli kävin tuossa Tampereella varaosamaailmassa kyseleen/varaan säteilylämmittimen asennusta M52B28TU koneeseen niin ukko alkoi väittää että kun on tuontiauto niin välttämättä ei saa laitettua koska puuttu kierre lohkosta mihin säteilylämmitin tulee kiinni pultilla:think:think
Voiko pitää paikkansa??? Onko kenellekkään tullut vastaan tällaista lohkoa mihin ei ole saanut lämmitintä??:think
Uskomatonta jos BMW on tehnyt kahdenlaisia lohkoja ilman kierrettä ja kierteen kanssa.
Comment
-
-
Originally posted by Bouma View PostNostetaan hieman VANHAA aihetta ylös
Eli kävin tuossa Tampereella varaosamaailmassa kyseleen/varaan säteilylämmittimen asennusta M52B28TU koneeseen niin ukko alkoi väittää että kun on tuontiauto niin välttämättä ei saa laitettua koska puuttu kierre lohkosta mihin säteilylämmitin tulee kiinni pultilla:think:think
Voiko pitää paikkansa??? Onko kenellekkään tullut vastaan tällaista lohkoa mihin ei ole saanut lämmitintä??:think
Uskomatonta jos BMW on tehnyt kahdenlaisia lohkoja ilman kierrettä ja kierteen kanssa.
Omaan autooni "tuontiauto" laitettiin juuri säteilijä. e46 330d
Eihän tuo säteilijä mikää loistava ole, mutta kyllä se jotain auttaa.Kokovartalokyrpä
Nyt ajossa:
BMW X5 E45 M-Sport -20
BMW X5 Sport package -07
EX: Pirusti Pemareita
Comment
-
-
Tästä on ennenkin ollut juttua, mutta alkupään M52B28 koneissa ei ollut kierteitä Defan säteilijälle. Tuo tuli itsellä eteen ex-autossa joka oli E36 328i valm. 3/95. Calixin lämmittimen sinne sai, kun se tulee jäähdytysnesteen tyhjennysproppuun kiinni. Käsittääkseni ainakin -96 koneissa oli jo kierteetkin porattu valmiiksi. Eli luulisi kyllä tuossa -98 koneessa olevan myöskin kierteet. Jos ei ole niin Calix menee sitten ainakin.
Itse säteilylämmittimestä, niin minulla ei ainakaan ole mitään moittimista. Edellisessä ja nykyisessä autossa säteilijät ja hyvin ajavat asiansa.
(kenenkähän keksimä tuo nimi säteilylämmitin on? Väärä termi, lämpö siirtyy johtumalla eikä säteilemällä :thinkE46 M3 perän lukkoyksikkö
Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa
www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin
Comment
-
-
Eihän tuo säteilijä ole mikään erikoinen lämmittämään mutta edes hieman helpottaa koneen rasitusta kylmänä käynnistettäessä. Tähän M52TU koneeseen ei tainnut saada muuta kuin säteilijän. E36 ei ollut TU konetta joten se voi olla että alkupään M52 ei ollut tuota kierrettä tuolle sätelijälle, tiedä sitten?? Mutta luulis tässä TU koneessa olevan perkele, jos ei ni webasto
Comment
-
-
Mun M52TU (tai sen jäähdytysneste) lämpenee Defan 420W säteilijällä noin 20 astetta ulkoilmaa lämpimämmäksi auton oman ajotietokoneen mukaan. Tämän lämpenemisen huomaa jo lämpömittarin viisaristakin, samoin polttoaineen kulutuksesta. Eli minusta oikein hyvä lämmin lämmittimeksi jolla ei tee mitään.
Tuontiauto mullakin, mutta lämmitin varmaankin Ruotsissa asennettu ennen kuin tästä tuli tuollainen maaginen tuontiauto. Kai siinä silloin vielä oli se kierre tallessa...E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostMun M52TU (tai sen jäähdytysneste) lämpenee Defan 420W säteilijällä noin 20 astetta ulkoilmaa lämpimämmäksi auton oman ajotietokoneen mukaan. Tämän lämpenemisen huomaa jo lämpömittarin viisaristakin, samoin polttoaineen kulutuksesta. Eli minusta oikein hyvä lämmin lämmittimeksi jolla ei tee mitään.
Tuontiauto mullakin, mutta lämmitin varmaankin Ruotsissa asennettu ennen kuin oli tuontiauto.
Comment
-
-
Vaimolle asensin myös tuon Defan säteilijän, ja kyllä se nyt kun on pakkastakin ollut, niin selvästi konetta lämmittää. Lämpömittarin neula on selkeästi valmiiksi "noussut", kun auton lyö tulille, noin 2 tunnin lämmityksellä.
Asennus oli todella helppo ja nopea, sisähaaran veto oli ainoa joka hieman aiheutti pohtimista.
E39 523i
Comment
-
-
ite lämmitin on omien komeusten mukaan hyvä ja toimiva... ainaki tuossa m52b25:ssa nii miksei sitte m52b28:n ja totta on myös tuo että kaikista m52 lohkoista ei näitä kierteitä löydy eikä siihen taida se vuosimalli/valmistuspäivä vaikuttaa mitenkään:think itselläni tuo 323:n on 9/95 ja sieltä löyty kierteet, kun taas tällä foorumilla oli juttua eräässä toisessa topicissa että jollakin oli 12/95 323:n ja siinä taas kierteiä ei löytyny:think mutta jos ei defan lämmitin käy niin calixi kyllä passaa kaikkiin koska tulee juurikin sen jäähdytysnesteen tyhjennys ropun alle kiinni ainut vaan niin ku ite kyselin calixin lämmittimen hintaa nii oli n.100€ kalliimpi tuo pelkkä elementti kun defan lämmitin ja johdot yhteensäEx BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
Comment