Suuttimiin voi kytkeä vilkun releen avaamaan niitä jos ei jaksa käsin naputella johtoa akkuun. Ainakin ultraäänipesureihin tarkoitetussa liemessä toimii kun jättää naksumaan pesun ajaksi.
Taas kerran: suuttimien puhdistus
Collapse
X
-
Töpselissä on vaihtovirtaa joten sillä ei ole väliä, tasavirralla on mutta ei ehkä tässä tap. kuten ei esim. lamppujen polttimoillakaan, palaa kunhan virta tulee ja saa maata.Originally posted by Gustaff View PostKummin päin töpseli laitetaan seinään
Eli ei merkitystä kummin päin kytket.Last edited by jr66; 05-09-2015, 12:41.
Comment
-
Napaisuudella ei taida olla väliä, mutta kyllä aika moniin boschin suuttimiin on merkitty "+" toiseen reunaan.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Tämä tietysti on tiedossa, huomaa hymiö. Yritin keksiä tuohon vain jonkun hassun hauskan vertauskuvan.Originally posted by jr66 View PostTöpselissä on vaihtovirtaa joten sillä ei ole väliä, tasavirralla on mutta ei ehkä tässä tap. kuten ei esim. lamppujen polttimoillakaan, palaa kunhan virta tulee ja saa maata.
Comment
-
En osaa selittää tätä sähkötekniikan oikeilla termeillä enkä muutenkaan osaa kirjoittaa oikeastaan mitään selkeästi, mutta yritän kuitenkin: Kun virtapiiri katkaistaan (ei maata), suuttimen kelassa oleva jännite ikään kuin jää värähtelemään, eli tavallaan kimpoilee akun ja ECU:n suuttimen maadoituspinnin välillä hyvin lyhyen ajan. Napaisuuden ollessa tietyin päin tätä jälkivärähtelyä syntyy jostain syystä vähemmän. Sitä en osaa sanoa, että vaikuttaako tuo "jälkivärähtely" käytännössä mihinkään. Oma arvaukseni on että tällä napaisuuden valinnalla on ainoastaan merkitystä häiriöiden vähentämiseksi moottorin ECU:ssa.Originally posted by JJT View PostNapaisuudella ei taida olla väliä, mutta kyllä aika moniin boschin suuttimiin on merkitty "+" toiseen reunaan.Last edited by Gustaff; 05-09-2015, 22:28.
Comment
Comment