Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 nakuttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RHM
    Newbiemmer
    • Jun 2007
    • 10

    M60 nakuttaa

    Tuli tuossa 540:seen käyntihäiriöitä. Sieltä puuttu pari pyttyä pelistä. Syyksi löytyi vialliset tulpanjohdot. Vaihdoin ne ja nyt auto käy melkein normaalisti. Pientä epätasaisuutta käynnissä on ja koneesta kuuluu terävä naputus, joka nousee kierroksien mukaan. Se kuuluu vissiin toisen kannen takapäästä... Ehkä. Voisiko syynä olla keinuvipu? Onko vinkkejä heittää?
  • Erich
    BTCF Member
    • Apr 2005
    • 783
    • Hämeenkyrö

    #2
    Originally posted by RHM View Post
    Syyksi löytyi vialliset tulpanjohdot. Vaihdoin ne ja nyt auto käy melkein normaalisti. Pientä epätasaisuutta käynnissä on ja koneesta kuuluu terävä naputus, joka nousee kierroksien mukaan. Se kuuluu vissiin toisen kannen takapäästä... Ehkä. Voisiko syynä olla keinuvipu? Onko vinkkejä heittää?
    Niin, mitä sinne tarkalleen ottaen vaihdettiin? M60:ssä ei ole sen enempää jakajasytkää kuin keinuvipujakaan... tai sitten joku on "vähän" puuhaillut.

    Hydrauliset paininkupit noissa kait ensimmäisenä alkavat ääntämään.
    6 - E24 635
    7 - E38 740
    8 - E31 850

    Comment

    • Harzzza
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 218
      • Tampere

      #3
      Originally posted by RHM View Post
      Tuli tuossa 540:seen käyntihäiriöitä. Sieltä puuttu pari pyttyä pelistä. Syyksi löytyi vialliset tulpanjohdot. Vaihdoin ne ja nyt auto käy melkein normaalisti. Pientä epätasaisuutta käynnissä on ja koneesta kuuluu terävä naputus, joka nousee kierroksien mukaan. Se kuuluu vissiin toisen kannen takapäästä... Ehkä. Voisiko syynä olla keinuvipu? Onko vinkkejä heittää?

      Siä on kyl tosiaan tollaset pyttykohtaset puolat...:



      ...ei johtoja ??


      Venttiilinnostaja, tai kiertokangen laakeri tai männäntappi vois naputtaa...

      Comment

      • RHM
        Newbiemmer
        • Jun 2007
        • 10

        #4
        Niin tosiaan eihän tuo keinuvivuilla ollut! Uskaltaiskohan kokeilla fortea, jos siellä takertaa nuo hydrauliset nostajat.

        Kyllähän tuossa on tulpanjohdot! Joka tulpan päällä on puola, josta tulee lyhyt johto tulpalle. Ne lähti kyllä ihan normaalisti vetämällä irti tuosta puolasta. Niistä oli muutamaan tullu läpilyönti. Ja niitä sai ihan erikseen kyllä ostettua.

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4645
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by RHM View Post
          Niin tosiaan eihän tuo keinuvivuilla ollut! Uskaltaiskohan kokeilla fortea, jos siellä takertaa nuo hydrauliset nostajat.
          Forte tuskin auttaa mutta ei se ainakaan pahenna tilannetta joten kokeile toki.

          Jos ja kun alat isompaa remonttia tekemään niin tarkista öljypumpun kiinnitys, tuppaa lähtemään kiinnityspultit irti noissa M60;ssä..
          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • Harzzza
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 218
            • Tampere

            #6
            Originally posted by RHM View Post
            Kyllähän tuossa on tulpanjohdot! Joka tulpan päällä on puola, josta tulee lyhyt johto tulpalle. Ne lähti kyllä ihan normaalisti vetämällä irti tuosta puolasta. Niistä oli muutamaan tullu läpilyönti. Ja niitä sai ihan erikseen kyllä ostettua.

            Mene ja tiä mitä virityksiä lienee mutta mulla on ainakin just tommoset kuvanmukaset, joissa se puolan ja tulpan väli on kyllä tollasta jäykkää tankoa... johtoja pidetään yleensä joustavina? No, osien nimityksistä sit makunsa kullakin. Saahan tuota SPARK PLUG SOCKET :ia toki erillisenäkin.



            Whatevö...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎