Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 koneen visko jumissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vehkis
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1441
    • Turku

    M62 koneen visko jumissa

    Omssa m62b35 koneessa on visko jumissa eli pyörii täysillä kokoajan.
    Onko se tuo osa nr.2mikä siihen pitää vaihtaa?
    Ja voisiko joku selittää millä periaatteella tuo visko toimii ..onko siellä joku kupari latta tms, joka laajenee lämmetessään ja siten visko ottaa kiinni?
    Last edited by Vehkis; 12-08-2007, 16:09.
    Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
    ex E39 535iA -97
    sekä x määrä riisikippoja


    Kesäautona toimii vw kupla -65
  • 535_M5
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 221
    • Masku

    #2
    Juuri tuo osa kaksi on se kytkin joka tarvittaessa vaihdetaan. Sen sisällä on silikooniöljyä jonka virtaamista säätelee tuon kytkimen etupuolella oleva venttiili , jota säätää lämmöstä muotoaan muuttava jousi, joka sijaitsee viskokytkimen keskellä etupuolella.

    Comment

    • Vehkis
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1441
      • Turku

      #3
      voikohan tuolle viskolle antaa mitään tekohengitystä kotikonstein vai pitää ostaa suosiolla uusi?
      Jos sitä menee roplaamaan, niin siinähän voi käydä sitten niin etää se ei ota olleenkaan kiinni ja sitten ei ole enää yhtään hauskaa..
      Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
      ex E39 535iA -97
      sekä x määrä riisikippoja


      Kesäautona toimii vw kupla -65

      Comment

      • SledgeHammer82
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1651
        • Pk-seutu

        #4
        Originally posted by Vehkis View Post
        voikohan tuolle viskolle antaa mitään tekohengitystä kotikonstein vai pitää ostaa suosiolla uusi?
        Jos sitä menee roplaamaan, niin siinähän voi käydä sitten niin etää se ei ota olleenkaan kiinni ja sitten ei ole enää yhtään hauskaa..
        Eihän siinä ole kuluvia osia muuta kuin silikonineste kytkimen sisällä. Jos litkut on päässeet karkuun, niin kaipa ne voi täyttää, jos kytkimen saa auki.

        Comment

        • 535_M5
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 221
          • Masku

          #5
          Originally posted by SledgeHammer82 View Post
          Eihän siinä ole kuluvia osia muuta kuin silikonineste kytkimen sisällä. Jos litkut on päässeet karkuun, niin kaipa ne voi täyttää, jos kytkimen saa auki.
          Silikooni lisätään siitä venttiilin reijästä, ei tarvitse kun ottaa se peltinen jousi ja venttiilineula pois.
          Viskon vaihtamisesta ja nesteen lisäämisestä monia kirjoituksia ja kuvia tälläkin foorumilla.

          Comment

          • vpernu
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 522
            • Kouvola

            #6
            jos se visko on jumissa ni ei siin enää mikää öljyn lisäämiin auta..jos sielt on öljyt tullu pihalle ni sillon se visko ei tarraa kiinni kuumal koneel eli ei jäähytä konetta kaupunkinopeuksis/paikallaa eli uutta viskoo ettimää.

            Comment

            • Vehkis
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 1441
              • Turku

              #7
              Eli tänään sain vihdoin vaihdettua tuon viskon, mutta se ei omasta mielestä pelaa oikein normaalisti.
              Kylmänä se ottaa kiinni ihan kuten kuuluukin(eli noin 1min),mutta lämpinä se ei tunnu ottavan ollenkaan kiinni.Tyhjäkäynnillä se päästää lämmöt sinne 111-112c ja sitten alkaa huutamaan se sähköflekti,mutta visko ei ota kiinni.
              Tulikohan ostettua rikkinäinen visko Jaloselta:thinkMistäköhän sen sais tietää onko sieltä tulleet öljyt pihalle?
              Missä lämpötilassa muilla alkaa tuo visko ottamaan kiinni?
              Last edited by Vehkis; 26-05-2008, 19:03.
              Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
              ex E39 535iA -97
              sekä x määrä riisikippoja


              Kesäautona toimii vw kupla -65

              Comment

              • Kabe
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 116
                • Tornio

                #8
                mulla ainaki ottaa visko kiinni n. 104 asteen paikkeilla. Eikä kyllä normi ajossa mulla tosta lämmöt nouse mihinkään, eikä kyllä paikallaan seisoessakaan. Kun vähän polkasee niin lämmöt vähän laskee ja sit nousee takas 104. Visko, termari ja vesipumppu vaihdettu syksyllä.

                Comment

                • uti
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 195

                  #9
                  Jaa Jaloselta

                  Ei noita kannata käytettynä ostaa

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎