memebuy23buy

Kiristysmomentti S14 kiertokanget.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muumi
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1703
    • Rovaniemi

    Kiristysmomentti S14 kiertokanget.

    Mikä noille S14 koneen kiertokangille on oikea momentti?
    55Nm vai 60Nm+2 ast.?
    E24 635csi
  • ahtaja
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 437
    • Raisio

    #2
    Momentti: 1) 9.5 Nm, 2) 30 Nm 3) + 60 - 62 ast Tämmöset olen itse saanut.Aika lailla samat m10:ssä.

    Comment

    • Muumi
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 1703
      • Rovaniemi

      #3
      Originally posted by ahtaja View Post
      Momentti: 1) 9.5 Nm, 2) 30 Nm 3) + 60 - 62 ast Tämmöset olen itse saanut.Aika lailla samat m10:ssä.

      Eikös M10:ssä ole pelkkä 55 Nm eikä asteita ollenkaan?
      http://kotisivu.dnainternet.net/leka446/BMW/torq_01.pdf
      Täällä ainakin niin sanotaan. Ja näytti kyllä olevan S14:sen momentitkin
      Last edited by Muumi; 16-08-2007, 18:54.
      E24 635csi

      Comment

      • Tzeimi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 2069
        • Banshee - Jyväskylä

        #4
        Koskaan en ole vetänyt asteilla M10:ssä.
        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
        & 02 tulpo saniteetti dyno




        Älä väkisin, ota isompi vasara.
        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

        Comment

        • Sekottaja
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 73
          • kuopio

          #5
          Noi ahtajan antamat momentit on ainaki autodatan mukaan ihan oikein...
          530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • GOOFY
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 4139
              • .

              #7
              Originally posted by Sekottaja View Post
              Noi ahtajan antamat momentit on ainaki autodatan mukaan ihan oikein...
              iteppä en hirveitä moottori remonteista tiiä mut kertokaahan et mikä muu virka niillä kiertokangen ja kampiakselin pulttien momenttiin laittamisella on kuin se ettei niitä pultteja katkaise kirittäessä. se menee jakeluun että kannen pulteissa on hyvä käyttää momenttia että jokainen on yhtä tiukalla kun siellä on se tiiviste välissä mut kun laakeri kansissa on pelkästään metalli vasten metalli niin eihän se kiristy muutenkaan kuin tiettyyn pisteesen ennen kuin pultti katkeaa, ihme höpöstelyä:think
              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by GOOFY View Post
                iteppä en hirveitä moottori remonteista tiiä mut kertokaahan et mikä muu virka niillä kiertokangen ja kampiakselin pulttien momenttiin laittamisella on kuin se ettei niitä pultteja katkaise kirittäessä. se menee jakeluun että kannen pulteissa on hyvä käyttää momenttia että jokainen on yhtä tiukalla kun siellä on se tiiviste välissä mut kun laakeri kansissa on pelkästään metalli vasten metalli niin eihän se kiristy muutenkaan kuin tiettyyn pisteesen ennen kuin pultti katkeaa, ihme höpöstelyä:think
                Ei helvetti
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • GOOFY
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 4139
                  • .

                  #9
                  Originally posted by Leka View Post
                  Ei helvetti
                  no olis sit pitäny muotoilla asia toisin, eli siis muuta toi edellinen höpötykseni kysymykseksi

                  niin ja eihän tyhmiä kysymyksiä olekkaan vaan näköjään tyhmiä vastauksia...
                  E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                  Comment

                  • Muumi
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 1703
                    • Rovaniemi

                    #10
                    [quote=Leka;1012491]

                    Ja tuossa taulukossa aivan eri ohjeet... ->http://kotisivu.dnainternet.net/leka446/BMW/torq_01.pdf
                    E24 635csi

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #11
                      Originally posted by GOOFY View Post
                      iteppä en hirveitä moottori remonteista tiiä mut kertokaahan et mikä muu virka niillä kiertokangen ja kampiakselin pulttien momenttiin laittamisella on kuin se ettei niitä pultteja katkaise kirittäessä. se menee jakeluun että kannen pulteissa on hyvä käyttää momenttia että jokainen on yhtä tiukalla kun siellä on se tiiviste välissä mut kun laakeri kansissa on pelkästään metalli vasten metalli niin eihän se kiristy muutenkaan kuin tiettyyn pisteesen ennen kuin pultti katkeaa, ihme höpöstelyä:think
                      Ootko koskaan miettiny, että siellä laakeriliuskan ja kaulan välissä saattais olla vaikkapa öljyn muodostama voitelukalvo:think
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Racink
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 840
                        • Jkl

                        #12
                        Eiköhän ne pultit ole ollut justiin eikä melkein siinä tehtaan antamassa momentissa myös siinävaiheessa kun pesät on koneistettu pyöreiksi...

                        Comment

                        • Racink
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2004
                          • 840
                          • Jkl

                          #13
                          Tupla....

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16580
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by T3 View Post
                            Ootko koskaan miettiny, että siellä laakeriliuskan ja kaulan välissä saattais olla vaikkapa öljyn muodostama voitelukalvo:think
                            Hmm... Mites tää nyt vaikuttaa asiaan ellet tarkoita että liialla kiristyksellä menee pesä sokeaksi, itse epäilen että ei mene koska pultti varmaankin poikki ensin? Kuinkahan monta ohjetta ja mielipidettä saadaan tähän topikkiin...

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              #15
                              Originally posted by jr66 View Post
                              Hmm... Mites tää nyt vaikuttaa asiaan ellet tarkoita että liialla kiristyksellä menee pesä sokeaksi, itse epäilen että ei mene koska pultti varmaankin poikki ensin? Kuinkahan monta ohjetta ja mielipidettä saadaan tähän topikkiin...
                              Eikös tuossa GOOFY:n kirjoituksessa lukenut, että siellä olis metalli-metallia vasten. Siihen siis laitoin, että olisko siellä vaikkapa öljykalvo välissä.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              Working...
                              X