Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 nakuttaa kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kamu
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 182
    • Pori

    M60 nakuttaa kylmänä

    Alko n. viikko sitten, eli kun kylmänä starttaa joku venttiili nakuttaa (melko voimakkaasti), itsekseen loppuu parin minuutin ajon jälkeen. Kilsoja mittarissa
    vajaa 200t. Fortet ajoin läpi, ei mainittavaa vaikutusta. Ideoita ?
  • Kouris
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 704

    #2
    Originally posted by kamu View Post
    Alko n. viikko sitten, eli kun kylmänä starttaa joku venttiili nakuttaa (melko voimakkaasti), itsekseen loppuu parin minuutin ajon jälkeen. Kilsoja mittarissa
    vajaa 200t. Fortet ajoin läpi, ei mainittavaa vaikutusta. Ideoita ?
    Korjaa vian eli vaihtaa hydrauliset venttiilivälyksen tasaimet.

    Comment

    • kamu
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 182
      • Pori

      #3
      Juu kyllä, jos on joku rikki, vaihdetaan uudet osat . Selittäkääs nyt tyhmällä,
      jos osa on viallinen, niin miksi se alkaa toimia pienen käytön jälkeen ?.

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1995
        • Tampere

        #4
        Kuinkahan iso homma tuo vaihto olisi M60 koneessa ? Ja pystyykö noita nostimen kuntoja tarkastamaan pelkkä kansi auki ?

        Comment

        • ongelmalapsi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1063
          • Hämeenlinna

          #5
          syy tuohon naputukseen on nostimen sisäinen vuoto, eli paine öljy ei pysy nostimen sisällä vaan tule läpi. näin yksinkertaistettuna.
          Hommana-->jako ketju pois, nokka-akselit irti, vanhat nostimet pois, uudet tilalle, ketju takasin öljyt vaihtoon ja ajoa. kuullostaa yksin kertaselta näin mutta kyllä siitä aika työmaan saa
          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
          GMC Topkick C6500 rollback -95
          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
          E46 330xiA -02
          Chrysler neon -99

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1995
            • Tampere

            #6
            Originally posted by ongelmalapsi View Post
            syy tuohon naputukseen on nostimen sisäinen vuoto, eli paine öljy ei pysy nostimen sisällä vaan tule läpi. näin yksinkertaistettuna.
            Hommana-->jako ketju pois, nokka-akselit irti, vanhat nostimet pois, uudet tilalle, ketju takasin öljyt vaihtoon ja ajoa. kuullostaa yksin kertaselta näin mutta kyllä siitä aika työmaan saa
            Juu, eli tollanen homma... no onneks ei oma naputa Mutta hyvä tietää tulevaisuuden varalta.

            Comment

            • temas
              Newbiemmer
              • Apr 2007
              • 20

              #7
              Originally posted by kamu View Post
              Juu kyllä, jos on joku rikki, vaihdetaan uudet osat . Selittäkääs nyt tyhmällä,
              jos osa on viallinen, niin miksi se alkaa toimia pienen käytön jälkeen ?.
              Vastaillaas kun tähän ei näy tulleen vastausta ja itsellä olisi samankaltainen tilanne kohdalla. Korjatkoon joku muu paremmin asian tunteva jos on eri mieltä.

              Itselläkin kuuluu pientä naputusta etenkin kylmänä oikealta puolelta ja lämpimänä se katoaa lähes kokonaan. Bentleyn korjausoppaassa lukee että korkea naputus on normaalia kunhan se häviää vielä muutamassa minuutissa (max 20 min). Ilmeisesti siellä lämpimänä alkaa öljy kiertää jotenkin paremmin tjsp...

              Bentleyn mukaan sen voisi tarkastaa seuraavalla toimenpiteellä:
              1. lämmitä moottori, 2. irrottele muovit+ sytytystulpat sun muut+ venttiilikopan kansi. 3. painamalla puisella tai muovisella tikulla hydraulisesta säätimestä venttiiliä alaspäin kun nokka on ylöspäin ettei se paina jo valmiiksi. Jos välystä tuntuu niin sitten se on rikki ja pitäisi vaihtaa.

              Meinasin tuota kokeilla samalla kun vaihdan tuon tiivisteen kun näkyy vuotavan. Ei vielä kuitenkaan ihan rahkeet tai erikoistyökalut välttämättä riitä sen nokka-akselin irroittamiseen ja kiinnittämiseen

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎