Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 etupään öljyvuoto, öljynsuodatinkotelo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    M50 etupään öljyvuoto, öljynsuodatinkotelo?

    Ollu jo pitempää ongelmana ton M50B25:sen kanssa notta vuotaa ikävästi öljyä koneen etupäästä, muuten tuo ei niin haittais mutta se pääsee moniurahihnalle asti, tästä syystä se heittää sen öljyn pitkin konetilaa ja hihna on muuttunut tahmeeks mössöks, luistaa aika reippaasti.

    Koneeseen on jo vaihdettu venakopan tiiviste kun se hieman tihku mutta tarkotus ois purkaa öljynsuodattimen jalka ja vaihtaa sen tiiviste kun tuntuis sieltä välistä tulevan, mutta myös tuossa suodattimen jalan päädyssä on paikka mistä kusee. Lähinnä kiinostaakin että saako tuota kuvan kohtaa korjattua, onko siellä tiivisteitä tai jotain? ETK ei ota mitään kantaa että siellä olis mitään irrotettavia osia. Kuivasin jo eilen tuon kohdan ja taas on märkä.




    Eli kysymys kuuluu, voiko tohon päähän vaihtaa jonkun osan vai pitääkö ettiä parempi kuntonen jalka suoraan?
    Last edited by Supa; 19-12-2007, 21:26.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Eikö kukaan tiiä?
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • palilaikka
      Newbiemmer
      • Jun 2004
      • 12

      #3
      hiukan olisi samaa vikaa. ketään tietäjää?

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4629
        • Tampere

        #4
        Originally posted by Supa View Post
        Eikö kukaan tiiä?
        kuvat eivät toimi..
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • T.K.
          Bimmer Rookie
          • Jul 2008
          • 112
          • Kajaani

          #5
          m50b25 vanos moottori, öljynsuodattimen jalassa on taaksepäin 2kpl kolikon kokoista lätkää muutaman millin syvyydestä. Niistä vuotaa öljyä suht. reilusti ulospäin. Onko kellään tullut vastaan samaa ongelmaa? Miten voi korjata, onko niitten lätkien alla o-renkaat vai miten tiivistyvät.

          realom näyttää osaksi juuri toisesta suunnasta piirrettyä koko suodattimen jalkaa ja ei erittele siihen enempää irto osia. En oikein löytänyt mistään kuviakaan jalasta takapuolelta että näkis mitä siellä on. Tarkoitus on jossain vaiheessa imusarja käyttää irti ja uusia alipaine letkuja ja jos samalla sais tuon öljyvuodon kuntoon, niin olis helpompi jos tietäis mitä osia siihen toden näköisesti tarvitsee. Suodattimen jalan ja lohkon välisestä tiivisteestä, paine anturista ja vanoksen solenoidille menevästä laetkusta öljy ei vuoda vaan niistä lätkistä/lommeista.

          jos jollakulla olisi irtonainen suodattimen jalka ja viittis katsoa mitä niitten lätkien alla on niin olisin kiitollinen.

          Auto on -91 alunperin ilman vanosta, mutta siihen on joku vaihtanut vanoksellisen eli uudemman moottorin, nyt on hakusessa ja tarkoitus vaihtaa vanoksellisen boksi, johtosarja ja imm että saisi tuon vanoksen hyödyn käyttöön. Tällä hetkellä auto siis ajossa niin että vanos solenoidiin ei tule ohjausta ollenkaan.

          Kiitos ja anteeksi!
          e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11131
            • Oulu

            #6
            Iso kuva, mutta onko ne tän malliset:


            Jos on, niin siellä on perus o-renkaat alla. En kyllä koko muista, mutta yleismallin setistä tais löytyä sopivat sinne.

            Nuohan lähtee irti työntämällä talttapää meisseli loveen ja vääntämällä lukitusrengas irti. Tuo metallitulppa tipahtaa sit irti jo o-rengas on siinä kiinni. Helppo vaihtaa, jos otat koko jalan irti.

            Toisenlaisessa versiossa on sitten torx kantainen tulppa jonka alla on alumiiniprikka. Ne ei kyllä taida ruveta vuotamaan missään vaiheessa, niin veikkaan että kuvanmallinen sulla on.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • T.K.
              Bimmer Rookie
              • Jul 2008
              • 112
              • Kajaani

              #7
              Juurikin nuista kysymys, iso kiitos tuo tieto auttoi paljon!

              Nyt sain vaihdettua sinne o-renkaat, mahtu vaihtamaan paikoillaan ollessa, eli ilmansuodatinkotelo vain pois edestä ja siitä välistä saa vaihdettua. Kuntoon tuli ja ei enää vuoda, ensin tuli vaihdettua venttiilikopantiivistettä, vanoksen letkun tiivisteet, paineanturin tiiviste ja nuisa lommeissa olikin vika. Enäähän sinne ei nujille kohdille jäänyt kuin se jalan ja lohkon välinen tiiviste, mutta sieltä tämä pysyy kuivana.
              Last edited by T.K.; 16-11-2013, 19:04. Reason: lisäystä
              e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

              Comment

              • apeapina99
                Newbiemmer
                • Apr 2013
                • 1
                • Kuopio

                #8
                Sattuuko kukaan viisas tietämään minkä kokoisilla o-renkailla pitäis korjaantua. Vaihdoin 22x3 o-renkaat ja kesti puol tuntia minkä jälkeen vuoti taas...

                Edit: korjaantui lopulta hiukan pienemmillä o-renkailla 22 x 2,6 tais olla oikee koko
                Last edited by apeapina99; 20-10-2014, 15:38.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎