Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30B30,B34,b35

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Obelix
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 60
    • Jokela

    M30B30,B34,b35

    eli kysymys ois noista koneista onko niissä dekkikorkeus sama? veivien mittat?
    onko kukaan kokeillut tämmöstä kone paketti kun B30 lohko, B34 kampura, B35 männät? vai käviskö niin että tulee mäntä dekkipinnan yli yläkuolokohdassa?
  • muuris
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 3501
    • Jyväskylä

    #2
    Mikä idea tässä säätämisessä on? Ainakaan iskutilavuutta ei tuosta tavallisimmasta 3430cc:stä saa merkittävästi kasvatettua järkevin keinoin.

    Tuosta dekkipinnan korkeudesta en osaa sanoa, mutta tuskin saat B30 lohkoa porattua niin isoksi, että B35 männät käy. B35 käytetty siis vain E24 635CSi, E12 M535i ja lyhyen aikaa myös E23 735i. BMW:llä oli varmasti syynsä pienentää porausta ja vastaavasti pidentää iskua...

    B35 93,4mm x 84,0mm = 3453cc
    B34 92,0mm x 86,0mm = 3430cc

    Pitkäiskuisin kampura M30:iin löytyy muuten E9 3.3L mallista.
    E30 325iX '86
    Instagram

    Comment

    • Obelix
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 60
      • Jokela

      #3
      Lohkon poraus ei ole ongelma. lohkon voi aina putkittaa ja tulee maksaa jonkun 80-130€ per putki. voisko olla et tarvisin oikean lohkonumeron tohon lohkoon? näitten suomen ihanien moottorin vaihto säädösten takia, toiseks kun on noit osia jääny nurkkiin pyörimään ja sitkun wisecolta löytyy semmonen mäntä koko ku 93,5, olis hyvä mäntä turbolle

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by Obelix View Post
        eli kysymys ois noista koneista onko niissä dekkikorkeus sama?
        Taitaapi olla kaikissa sama n.218mm pikaisen laskutoimituksen mukaan.
        Originally posted by Obelix
        veivien mittat?
        CTC 135mm.
        Originally posted by Obelix
        onko kukaan kokeillut tämmöstä kone paketti kun B30 lohko, B34 kampura, B35 männät? vai käviskö niin että tulee mäntä dekkipinnan yli yläkuolokohdassa?
        Miksi suotta kairata B30 lohkoa, kun sen saa B34:sta? B35 tasapäämäntien puristuskorkeus on 41mm, B34 pattipäämänissä 39,85mm. Kuvassa B30/B34 mäntiä.



        Originally posted by muuris
        Pitkäiskuisin kampura M30:iin löytyy muuten E9 3.3L mallista.
        Oliko 88,4mm?

        Originally posted by Obelix
        Lohkon poraus ei ole ongelma. lohkon voi aina putkittaa ja tulee maksaa jonkun 80-130€ per putki. voisko olla et tarvisin oikean lohkonumeron tohon lohkoon? näitten suomen ihanien moottorin vaihto säädösten takia, toiseks kun on noit osia jääny nurkkiin pyörimään ja sitkun wisecolta löytyy semmonen mäntä koko ku 93,5, olis hyvä mäntä turbolle
        B34 lohkoja on kairattu 94mm:iin maailmalla ainakin yksi löytyy myös Suomesta, asianomainen voi kommentoida tätä jos sattuu lukemaan/kiinnostaa kommentoida.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • MGT
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 360
          • Mynämäki-

          #5
          [quote=muuris;1029935]B35 käytetty siis vain E24 635CSi, E12 M535i ja lyhyen aikaa myös E23 735i. BMW:llä oli varmasti syynsä pienentää porausta ja vastaavasti pidentää iskua...quote]

          Tarkoitatkos, että m30b35 konetta on käytetty vain mainitsemissasi malleissa? Omassa e32 735ia:ssa lukee kannessa m30b35. Onkos siinä sitten sattunut joku virhe?:think

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Mahtaakohan lukea? Kyllä Leka tietää mistä puhuu tässäkin kohtaa
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • MGT
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 360
              • Mynämäki-

              #7
              Kuvista näkee kaikki tekstit ja numerot mitä kannesta löytyy. Mistä moottorista kansi voisi olla?

              Last edited by MGT; 08-09-2007, 21:31.

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by MGT View Post
                Kuvista näkee kaikki tekstit ja numerot mitä kannesta löytyy. Mistä moottorista kansi voisi olla?
                Ei voi olla oikeastaan mistään muusta kuin M30B34:sta. Imuvenan halkaisija 47mm ja palotilan koko 65ccm, eikö vaan.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • MGT
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 360
                  • Mynämäki-

                  #9
                  Oli se sen 47mm, mut miksi siinä sitten lukee m30b35? Se on jäänyt epäselvaksi.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎