Nyt on ruvennut mystisesti katoamaan jäähdytysnestettä (1 l/ viikko saa lisätä). Auton alla ei näy märkää läikkää, sisällä ei haise pakkasneste, enkä ole vuotokohtaa paikallistanut. Toi pirun malmikokkare on niin iso ettei joka paikkaan näe... Ja tietääkö joku mitä laatua pakkasnestettä tuossa kuuluu olla (ettei sekoita vääriä aineita => hyytelöityy)??
M60 jäähdytysneste
Collapse
X
-
M60 jäähdytysneste
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Tags: None
-
Löytyiskö sitä kenties vaikka kun kurkkaat öljykorkkia/tikkua? Jotta jos kansi(pahvi)vika olis kyseessä.BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M60 Fire red metallic '25
½ BMW 335i xDrive M-sport E92 Saphirschwarz metallic '09
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
BMW X6 xDrive 30d M-Sport F16 Alpinweiß '15
ex. 54*BMW
-
Unohtu mainita, öljyt ok. Ainakin vielä...:thinkOriginally posted by Tomi T View PostLöytyiskö sitä kenties vaikka kun kurkkaat öljykorkkia/tikkua? Jotta jos kansi(pahvi)vika olis kyseessä.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Saman ongelman yhdestä E34 540ia autosta läpikäyneenä suosittelen tarkistamaan:
1.) Syylärin päädyt, etenkin vasen.
2.) Termostaattikotelo. Muovia!
3.) Vesipumpun tienoo.
Omaan edelliseen vessaan vaihdoin nuo kaikki + paisarin korkin ennen kuin sain nestehävikin pois...Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
Originally posted by Tenox View PostSaman ongelman yhdestä E34 540ia autosta läpikäyneenä suosittelen tarkistamaan:
1.) Syylärin päädyt, etenkin vasen.
2.) Termostaattikotelo. Muovia!
3.) Vesipumpun tienoo.
Omaan edelliseen vessaan vaihdoin nuo kaikki + paisarin korkin ennen kuin sain nestehävikin pois...
Kiitos vinkistä, pitä alkaa tsekkaamaan.
Mitä pakkasnestettä lisäsit?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Jep, termostaattikotelon kansi vuoti itellähin. Se oli niin pientä ettei sitä ihan helpolla etes huomannu, varsinkaan tyhjäkäynnillä kun oli ni tuskin ollenkaan mutta sitten ku kunnolla laitto kierroksia ni semmosena pienenä sumuna tihkusi sieltä ni eipä se juuri mitään lammikkoakaan koskaan mihinkään tehny.
Comment
-
Nyt taisi löytyä syy. Vesipumppu vuotaa pumpun ja lohkon välistä tai sitten pumpun ja tuon kuvassa näkyvän liitoskappeen tiiviste?
1. Löytyykö vesipumpun vaihto-ohjetta? Vaatii ilmeisesti syylarin irroituksen?
2. Mistä kannattaa ostaa pumppu? Onko hintatietoja?
ME-Auto: 130 € ("originaali")
Motonet: 84 €
KL-varaosat: 130€
Bemu Oy: 87,50 €Last edited by Tommix; 03-02-2010, 18:52.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
1.) Löytyy käsittääkseni foorumin faq alueelta Bentleyn opas, jonka avulla tuon saa vaihdettua. Ei edes kovin paha homma, eikä syyläriä ole pakko irroittaa. Tosin syylärin saa irti niin helposti, että se voi olla hyvä irrottaa, niin käy homma kokonaisuudessaan vähän helpommin. Pakko siis ei ole.Originally posted by kt0510 View Post1. Löytyykö vesipumpun vaihto-ohjetta? Vaatii ilmeisesti syylarin irroituksen?
2. Mistä kannattaa ostaa pumppu? Onko hintatietoja?
2.) Itse ostin orkkispumpun Rinta-Joupilta hinnasta en ole varma reipas satanen kuitenkin. HUOM! Se ei sisältänyt niitä kahta pientä O-rengasta jotka kannattaa / täytyy uusia samalla. Tiiviste kyllä tuli mukana. Eli tarvitset uuden pumpun, tiivisteen ja kaksi O-rengasta. Ellet tiedä koska laturinhihna on vaihdettu niin voi olla mielekästä vaihtaa se samalla kertaa. Nyt jos ostaisin, ostaisin KL-varaosista, jos tilaat, varmista että on kaikki mukana mitä tarvitset.
Näissä pumpuissa oli jotain sellaista muistaakseni, että pitäisi olla metallisiivet, ei muovisia. Omassa oli mustat siivet, joita luulin muovisiksi, mutta täällä väitettiin, että metallia ovat nekin. En tiedä onko asialla suurtakaan merkitystä. 200tkm välein tuo kai on joka tapauksessa uusittava.
EDIT: Paitsi että eikös tuo neliöllä ympyröity ole termarikotelo? Jos vain se vuotaa selviät n. 30e hommalla. Uusi kotelo ja O-rengas.Last edited by Tenox; 15-09-2007, 21:30.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
punainen on ihan hyvä myös bemariin tai kaikkiin joiden koneissa on alumiinia(oksidoituminen vähäisempää). Laitoin seiskaan joku vuosi sitten jo punaiset, kansiremontin ja järjestelmän täydellisen huuhtelun jälkeen. Vastustaa korroosiota pitempään ja mahdolliset vuodot näkyy huomattavasti paremmin. Mitään muuta haittaa ei punaisen käytöstä ole kuin kalliimpi ostohinta ja ehkä se että seuraava omistajauuno sotkee sekaan perinteisiä nesteitä... Aina kannattaa katsoa entisen väri sillä perinteistä vihreää tai korvaavaa sinistä ei saa yrittää sekoittaa punaisen kanssa, eivät nimittäin sekoitu...Originally posted by reddewil View PostVihree tai sininen neste käy, punanen on volkkareihin
Comment
-
Jep, eli tuo on just termostaattikotelon kansi, josta myös itselläni vuosi. Samalla kun vaihat tuon kannen niin sama melkein termostaattikin vaihtaa jos ei ole tietoa millon vaihettu. Itse ostin vesipumpun KL-Varaosilta ja makso just jotain sen 130€ ja oli metallisilla siivillä.Originally posted by kt0510 View PostNyt taisi löytyä syy. Vesipumppu vuotaa pumpun ja lohkon välistä tai sitten pumpun ja tuon kuvassa näkyvän liitoskappeen tiiviste?
Comment
-
Vaihdoitko itse vai teetitkö työn jossain?Originally posted by Jaska PKP View PostJep, eli tuo on just termostaattikotelon kansi, josta myös itselläni vuosi. Samalla kun vaihat tuon kannen niin sama melkein termostaattikin vaihtaa jos ei ole tietoa millon vaihettu. Itse ostin vesipumpun KL-Varaosilta ja makso just jotain sen 130€ ja oli metallisilla siivillä.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Vaihdoin ite. Nuo alemmat pultit on vähän tympeässä paikassa mutta kyllä ne pikkuhiljaa saa punottua. Flektin ku ottaa pois tieltä niin mahtuu mukavammin. Kyseessä siis seiska E32 mutta sama M60 moottori.Originally posted by kt0510 View PostVaihdoitko itse vai teetitkö työn jossain?
EDIT: Siis tuota vesipumppua en vaihtanu ite ku se porsi matkalla ni ei oikein voinu parkkipaikalla ilman työkaluja vaihtaa mutta ei pitäs paha homma kyllä olla.
Comment
-
Originally posted by Jaska PKP View PostVaihdoin ite. Nuo alemmat pultit on vähän tympeässä paikassa mutta kyllä ne pikkuhiljaa saa punottua. Flektin ku ottaa pois tieltä niin mahtuu mukavammin. Kyseessä siis seiska E32 mutta sama M60 moottori.
EDIT: Siis tuota vesipumppua en vaihtanu ite ku se porsi matkalla ni ei oikein voinu parkkipaikalla ilman työkaluja vaihtaa mutta ei pitäs paha homma kyllä olla.
Tuo tilanahtaus siinä juuri mietityttää... Ja alakautta en pääse siihen käsiksi.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
Comment