Sori jos tää on nolon hölmö kyssäri mut ei searchilla löytyny pienintäkään vinkkiä... Elikkä mitenkäs kuuluis tuon öljynkierron pelata tuossa M60B30 -koneessa ?
Sillä vaan vähän kumastelen kun käynnistäessä tuntuu turhan pitkältä ajalta ennenkun öljynpainevalo sammuu, (n. 1-2 sek.) saattaa jopa välkähtää ennenkun sammuu. Mitään kolinaa ei toki kuulu. Onneks. Ja toisekseen kun öljynsuodattimen kotelon kannen avaa, purkki on ihan tyhjä ? Vai tyhjeneekö se siks kun tiivis purkki saakin ilmaa yläkautta...
Enkä sis tarkota että availen sitä huvikseen jatkuvasti, vaan suodattimen vaihdon yhteydessä totesin. Ja öljy on ihan toimivalta vaikuttanut Valvolinen 5W-40. / 7,5 litraa.
Kun aikasempia kokemuksia ei oo niin sitä ihmettelenkin että kuuluuko sen suodatinkotelon valua tyhjäksi vai kuulusko jossainkohtaa kierrossa olla joku venttiili joka estää öljyjen valumisen takasin pohjaan ? Ja joka tossa siis kenties vois olla kaputt ?
Tuntuu vaan vähän siltä että pumppu joutuu joka startissa painaan suodattimen täyteen ennenkun paineet nousee....
Aattelin vaan et onko toi normaalia vai ei, paha ite päätellä ilman vertailukohtaa. Tottunu vaan kaiken maailman kikottimissa ja katiskoissa siihen että öp-valo sammuu heti kun motti murahtaa...
Nii ja pumppu on tsekattu, kiristetty, ketjukin kiristetty.
Sillä vaan vähän kumastelen kun käynnistäessä tuntuu turhan pitkältä ajalta ennenkun öljynpainevalo sammuu, (n. 1-2 sek.) saattaa jopa välkähtää ennenkun sammuu. Mitään kolinaa ei toki kuulu. Onneks. Ja toisekseen kun öljynsuodattimen kotelon kannen avaa, purkki on ihan tyhjä ? Vai tyhjeneekö se siks kun tiivis purkki saakin ilmaa yläkautta...
Enkä sis tarkota että availen sitä huvikseen jatkuvasti, vaan suodattimen vaihdon yhteydessä totesin. Ja öljy on ihan toimivalta vaikuttanut Valvolinen 5W-40. / 7,5 litraa.
Kun aikasempia kokemuksia ei oo niin sitä ihmettelenkin että kuuluuko sen suodatinkotelon valua tyhjäksi vai kuulusko jossainkohtaa kierrossa olla joku venttiili joka estää öljyjen valumisen takasin pohjaan ? Ja joka tossa siis kenties vois olla kaputt ?
Tuntuu vaan vähän siltä että pumppu joutuu joka startissa painaan suodattimen täyteen ennenkun paineet nousee....
Aattelin vaan et onko toi normaalia vai ei, paha ite päätellä ilman vertailukohtaa. Tottunu vaan kaiken maailman kikottimissa ja katiskoissa siihen että öp-valo sammuu heti kun motti murahtaa...
Nii ja pumppu on tsekattu, kiristetty, ketjukin kiristetty.
Comment