memebuy23buy

m20b25 nakuttaa hetki kone rempan jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarpeli
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 510
    • vaasa

    m20b25 nakuttaa hetki kone rempan jälkeen

    kone rempan jälkeen ajettu noin sata kilsaa jonka jälkeen alkoi pikku hiljaa nakuttamaan. kone remonttiin kuului kaikkien osien tasapainoitus, lohkon hoonaus , uudet laakerit, uudet m-renkaat, tiivisteet ja kaikki hinhat ja kiristäjä uusittiin.
    Kuullostaisi että nakutus tulee kannen paikkeilta, imusarjaan kun pistää korvan kiinni niin kilkatus kuuluu mutta putken avull apakosarjasta kuunneltuna mitään sivuääniä ei kuulu. Aluksi ääni kuului 1500 kierroksen kohdalla kun kierrokset laskivat/moottori jarrulla.
    Last edited by Jarpeli; 11-09-2007, 22:16.
  • -vellu-
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 145
    • Laukaa

    #2
    venttiilin välykset oikeen ja kannelle tulee öljyä hyvin?
    E30 320i -86 r.i.p
    E30 325i -89 projekti

    "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille iikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

    Comment

    • metanolman83
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 249
      • itä suomi

      #3
      nopeasti kun tuon lukaisin niin eikö kannelle tehty mitään remontissa? esim nostajia vaihdettu?

      Comment

      • Jarpeli
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 510
        • vaasa

        #4
        välykset on säädetty 0,25 ja kaikki olikin sen verran jo valmiiksi joka pois sulkisi venttiilin kierouden.
        Itse epäilin myös ettei yksi keinuvipu saisi tarpeeksi öljyä jonka jälkeen liuotin sitä öljy putkea diisselissä ja paineilmaa perään.
        Keulasta päin laskettuna neljänne pytyn kohdalla kuuluu voimakkaimmin nakutus ja näyttikin ettei nokka ollut yhtä öljyssä siitä kohtaan kuin muissa.
        Kannelle ei siis tehty mitään.
        Last edited by Jarpeli; 11-09-2007, 22:46.

        Comment

        • M325i
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 1531
          • Etelä-pohjanmaa

          #5
          Kannattaa hakea uusi kokonaan se nokan öljyputki,maksaa 20€ luokkaa bmw kaupassa. Sen verran tärkeä kapistus ettei kannata säästää tukkeutuu helposti ajanmyötä sisältä karstasta ja liasta.
          E30 ja E46 ///M

          Comment

          • Jarpeli
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 510
            • vaasa

            #6
            Originally posted by vwtyp1 View Post
            Kannattaa hakea uusi kokonaan se nokan öljyputki,maksaa 20€ luokkaa bmw kaupassa. Sen verran tärkeä kapistus ettei kannata säästää tukkeutuu helposti ajanmyötä sisältä karstasta ja liasta.
            niin olis tarkotuskin, mutta tarkoitus oli pois sulkea mahdollisuuksia.
            saakos sen hakea varaosanumeron perusteella ihan varaosaliikkestä vai pitääkö marssia merkkiliikkeeseen?

            Comment

            • Jarpeli
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 510
              • vaasa

              #7
              kävin tänään tilaamassa uuden öljyputken, hinta tais olla 20.60e. Perjantaina pitäis saapua.
              Lisää ehdotuksia kaipaillaan mitä vois tarkastaa ennen perjantaita.
              Mites jos jakopään hinha olisi jostain maagisesta syystä päässyt löystymään? Vaikka männät ei osuisi venttiileihin, niin eikös sen silti pitäisi nakuttaa jonkin verran?

              Comment

              • Jantunen
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2002
                • 251
                • Mustasaari

                #8
                Venttiilin ohjuria epäilisin. Onko tarkisteltu?
                Tai keinuvivun holkki tai akseli kulunut. Oliko keinut pois? Onko keinut nyt samassa järjestyksessä kuin ennen?

                Comment

                • Jarpeli
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 510
                  • vaasa

                  #9
                  Kannelle ei tehty mitään muutakun nostettu pois ja laitettu paikalleen. kansi ja kannen osat näyttivät hyviltä.
                  Ennen koneremppaa kansi rallatti tavallisen m20 tyyliin yllättävän vähän ja niin teki myös hetken rempan jälkeenkin.
                  Last edited by Jarpeli; 13-09-2007, 13:36.

                  Comment

                  • Jarpeli
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 510
                    • vaasa

                    #10
                    uusi öljyputki ostettu ja asennettu mutta sama jatkuu...
                    edelleen veikkaus että kuuluu kannesta koska nakuttaa samaan tahtiin kun säksättää ja jos olis alakerrasta niin tahtihan olis tuplasti nopeampi.
                    keinujen liukupinnat jokka koskettaa nokkaan tarkastettu.= ei kummallisuuksia

                    johan on perkele kuinka tohon öljyputkelle tulee öljy? tuleeko vain toisesta vai kummastakin suunnasta?
                    Last edited by Jarpeli; 15-09-2007, 18:08.

                    Comment

                    • Racink
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 840
                      • Jkl

                      #11
                      Originally posted by Jarspi View Post
                      johan on perkele kuinka tohon öljyputkelle tulee öljy? tuleeko vain toisesta vai kummastakin suunnasta?
                      Puolet nokka-akselin pyörähdysajasta tulee toisesta päästä ja puolet toisesta.Eli öljy tulee putkelle nokan laakeripinnan(uran) läpi ja nokassa on urat puoli ympyrää molemmissa laakeripinnoissa vastakkaisilla puolilla.Ei ehkä helpoiten selitetty mutta toivottavasti tajuat...

                      Comment

                      • Jarpeli
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 510
                        • vaasa

                        #12
                        Originally posted by Racink View Post
                        Puolet nokka-akselin pyörähdysajasta tulee toisesta päästä ja puolet toisesta.Eli öljy tulee putkelle nokan laakeripinnan(uran) läpi ja nokassa on urat puoli ympyrää molemmissa laakeripinnoissa vastakkaisilla puolilla.Ei ehkä helpoiten selitetty mutta toivottavasti tajuat...
                        kyllähän tosta selvää sai viikon loppu paranneltu vitutusta niin vois nyt alku viikosta tarkistaa vielä kerran jokasen keinun ja kattoo että ajotus on kohillaan, sitte loppuukin jo ideat.

                        Comment

                        • Bad boy bmw
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2007
                          • 80
                          • P-savo tuusniemi

                          #13
                          Originally posted by Jarspi View Post
                          kyllähän tosta selvää sai viikon loppu paranneltu vitutusta niin vois nyt alku viikosta tarkistaa vielä kerran jokasen keinun ja kattoo että ajotus on kohillaan, sitte loppuukin jo ideat.
                          Tahtoo olla että alumiini kansi pitäis oikaista joka kerta kun sen käyttää auki tai mitä minä olen koneita purkanu kun joskus heitti öljyt ja vedet sekaisin sen takia.kannattaisi tehdä forte käsittely sille koneelle että lähtee kannen kanavista varmasti paskat pois ettei ne tuki uutta öljyputkea.

                          Comment

                          • Jarpeli
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 510
                            • vaasa

                            #14
                            Originally posted by Bad boy bmw View Post
                            Tahtoo olla että alumiini kansi pitäis oikaista joka kerta kun sen käyttää auki tai mitä minä olen koneita purkanu kun joskus heitti öljyt ja vedet sekaisin sen takia.kannattaisi tehdä forte käsittely sille koneelle että lähtee kannen kanavista varmasti paskat pois ettei ne tuki uutta öljyputkea.
                            mites toi kannen kierous liittyy tähän? nesteet siis ok. ja auto toimi ongelmitta noin 100 kilsaa.

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              #15
                              Originally posted by Bad boy bmw View Post
                              Tahtoo olla että alumiini kansi pitäis oikaista joka kerta kun sen käyttää auki tai mitä minä olen koneita purkanu kun joskus heitti öljyt ja vedet sekaisin sen takia.kannattaisi tehdä forte käsittely sille koneelle että lähtee kannen kanavista varmasti paskat pois ettei ne tuki uutta öljyputkea.
                              Saahan niitä plaanata joka haluaa. Kunhan irroitus ja kiristys tehdään oikein niin eipä se kieroon mene. Muutama kymenen on nuita alukantisiakin tullut plaanamatta kasattua ja ei ole moitteita kuulunut jälkeenpäin, osa omassakin käytössä.

                              Comment

                              Working...
                              X