Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 nakuttaa hetki kone rempan jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #16
    Originally posted by Jarspi View Post
    mites toi kannen kierous liittyy tähän? nesteet siis ok. ja auto toimi ongelmitta noin 100 kilsaa.
    Eihän se kannen kierous tuohon nakuttamiseen mitään vaikuttaisikaan. Ettei vain pakosarjan tiiviste vuoda ja ääni tule sieltä? Noistahan korkkaa nuo pinnapultit joskus jos on liian innokas kiristämään.

    Comment

    • Jarpeli
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 510
      • vaasa

      #17
      Originally posted by WSE1 View Post
      Eihän se kannen kierous tuohon nakuttamiseen mitään vaikuttaisikaan. Ettei vain pakosarjan tiiviste vuoda ja ääni tule sieltä? Noistahan korkkaa nuo pinnapultit joskus jos on liian innokas kiristämään.
      tuota pitääkin lähteä kokeilemaan. ei tullut jostain syystä mieleenkään että se voisi johtua siitä mutta epäilen kuitenkin.

      Comment

      • Juubi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 999

        #18
        Jos on jo paljon ajettu kone niin kannattaa tarkistaa myös venttiilien päät. Omassa m20b25:ssä oli epäkeskot hakanneet vettiilivarsien päihin kuopat, jonden johdosta välyksien säätö meni tietysti aina persiilleen. Nyt kun kansi ja venttiilit oli purettuna niin hioin nuo varsien päät tasaisiksi, saapahan ainakin oikeasti säätöihin.

        Comment

        • Sekottaja
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 73
          • kuopio

          #19
          joo noi venttiilien päät on yks kulumisen kohde ja sit jo vähä vähemmänkin ajetuissa tahtoo kulua kuopalle noi epäkeskot joilla välys säädetään > säädön jälkeen vähän aikaa hiljainen, mut sit säätö pyörähtää takaisin siihen kuluma monttuun.
          530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03

          Comment

          • Jarpeli
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 510
            • vaasa

            #20
            eli vois koittaa lykätä sen välys mitan nokan ja keinun väliin.
            koitin kiristää pakosarjaa, mutta ei mitään apua.
            aivan kylmänä tuskin ollenkaan nakuttaa mutta, heti kun kone lämpenee niin nakutus alkaa.

            Comment

            • Eepo
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 5388
              • Tampere

              #21
              Originally posted by Jarspi View Post
              eli vois koittaa lykätä sen välys mitan nokan ja keinun väliin.
              koitin kiristää pakosarjaa, mutta ei mitään apua.
              aivan kylmänä tuskin ollenkaan nakuttaa mutta, heti kun kone lämpenee niin nakutus alkaa.
              EI!

              vaan tarkastat jokaisen epäkeskon yksitellen, et onko kulunut montulle!
              ei ole iso homma!!
              ja jos on monttu niin seuraavaks tutkin ventiilin pään missä kunnossa, ja luonnollisesti tilaat uuden epäkeskon ja hiot ventiilinpään tasaiseksi!
              ja ventiilin pää on kulunut paljon, niin joudut tilaamaan "ylisuuren"epäkeskon (mikä lie virallinen nimi)
              M-sportilta sain itse noita 8e kappale hintaan!

              Edit ja yhtähyvin siinä keinussa voi olla kulunut kohta!!
              mutta mietis tätä, kun normaalisti ventiilin välykset säädetään venan ja epäkeskon välistä niin mitä tapahtuu jos säädät kuluneen keinun ja nokka-akselin puolelta?
              -Harley Davidson Sportster - 89-
              -Harley Davidson softail -89-
              -Suzuki PV50 -86-

              Comment

              • Jarpeli
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 510
                • vaasa

                #22
                Originally posted by Eepo View Post
                EI!

                vaan tarkastat jokaisen epäkeskon yksitellen, et onko kulunut montulle!
                ei ole iso homma!!
                ja jos on monttu niin seuraavaks tutkin ventiilin pään missä kunnossa, ja luonnollisesti tilaat uuden epäkeskon ja hiot ventiilinpään tasaiseksi!
                ja ventiilin pää on kulunut paljon, niin joudut tilaamaan "ylisuuren"epäkeskon (mikä lie virallinen nimi)
                M-sportilta sain itse noita 8e kappale hintaan!

                Edit ja yhtähyvin siinä keinussa voi olla kulunut kohta!!
                mutta mietis tätä, kun normaalisti ventiilin välykset säädetään venan ja epäkeskon välistä niin mitä tapahtuu jos säädät kuluneen keinun ja nokka-akselin puolelta?
                aivan!! eihän se kenuvipuakseli olekkaan siinä keskellä keinu vipua epäkeskot
                näytti olevan ok venttiileitä on huomannut vielä kattoa. vieläkin kyllä hieman hämää miksi kyseinen vika olisi tullut esille vasta sadan kilometrin jälkee.

                Comment

                • BMDoubleJuu
                  Newbiemmer
                  • Sep 2007
                  • 7
                  • Vantaa

                  #23
                  Niinpä onkin eri mitta venttiilin ja nokan puolella, mutta jos tietäisi (mittaisi) arvon nokan puolelta, voisi olla tarkempi säätö, jos paikat venttiilin puolella kuluneet/kuopalla, koska mites mittaat sen välyksen kuopasta
                  BMW 325 Cabrio -86

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎