Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 Taisi hajota????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jamppu_83
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 40

    M20B25 Taisi hajota????

    Voisko viisaammat kertoo mistä päin kannattaa vikaa alkaa hakeen? Eilen kaupungissa kovan kiihdytyksen jälkeen seuraaviin liikennevaloihin sammui, muutaman starttauksen jälkeen lähti käyntiin mutta 1000rpm - 3000rpm välissä täristi eikä ottanu kierroksia kunnolla, kun menee 3000rpm yli ottaa ihan normaalisti jenkaa eikä täristäny. Nyt aamulla ei lähtenyt kylmänä käyntiin, välillää lupaa mut ei lähe. Antakaa tuomio?



    Vika oli katkenneessa keinuvivussa, 4 sylinterin pakokanava. Ja nyt on todettu että sen keinun pystyy vaihtaan irroittamatta kantta.
    Last edited by Jamppu_83; 22-09-2007, 20:13.
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

    #2
    Originally posted by Jamppu_83 View Post
    Voisko viisaammat kertoo mistä päin kannattaa vikaa alkaa hakeen? Eilen kaupungissa kovan kiihdytyksen jälkeen seuraaviin liikennevaloihin sammui, muutaman starttauksen jälkeen lähti käyntiin mutta 1000rpm - 3000rpm välissä täristi eikä ottanu kierroksia kunnolla, kun menee 3000rpm yli ottaa ihan normaalisti jenkaa eikä täristäny. Nyt aamulla ei lähtenyt kylmänä käyntiin, välillää lupaa mut ei lähe. Antakaa tuomio?
    Arvaus:
    Venttiilivälykset olleet viturallaan säätämättömyyttään tai kuluneesta nokka-akselista johtuen (johon taas syynä esim. pikeentynyt voiteluputki) ja tämän seurauksena keinuvipujen kuormitus on kasvanut ja kovassa kiihdytyksessä kestoraja on ylittynyt ja yksi tai useampi keinuvipu on katkennut.

    Comment

    • Juubi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 999

      #3
      SledgeHammer82:n kanssa samoilla linjoilla. Venttiilikoppa auki niin sieltä se vika luultavimmin löytyy.

      Keinuvivut KL-varaosissa 13e/kpl (varaosatiskillä muistaakseni 24e/kpl)
      Epäkeskosäätösarja keinuvipuun KL:ssä ja motonetissä 4e/kpl

      Tarvittavat kappalemäärät (hajonneet) selviää venttiilikopan alta.

      Comment

      • nojoo
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 102
        • KPO

        #4
        Itselläni ihan samat oireet m30b34 koneen kanssa. Syy löytyi kannen aukaisulla, eli yksi venttiili oli mennyt poikki.
        Pyöriin 3000rpm asti viidellä, mutta sen jälkeen lähtee kuudes mukaan ja ajo tasaantuu.
        Tesla Model S
        Z3 2.8 roadster
        E32 730i V8

        Comment

        • Grohe
          Bimmer Rookie
          • Aug 2007
          • 49

          #5
          Kaikki johdot varmasti kiinni? Itsellä oli kaasuläpille menevä letku puoliksi irti ja samainen kone teki juuri samanlailla.

          Comment

          • Jamppu_83
            Bimmer Rookie
            • Mar 2006
            • 40

            #6
            Kiitoksia vastauksista, tänään pitäisi aloittaa tutkiminen, ilmoittelen mitä venttiilikopan kannen alta löytyy kuvien kera.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎