Tuossa pari viikkoa sitten yhden ohituksen jäljiltä auto alkoi käydä viidellä, jonka takia nykäisin tänään kannen pois. Aikaisemmin oli ongelmaa päästöjen kanssa (HC 140) ja jotain outoa ääntä kuului, joka pistettiin vuotavan putken piikkiin (yksi liitos löysällä ja sitä kiristämällä ääni hävisikin lähes kokonaan). No, syy selvisi aika äkkiä kun kannen nykäisi pois, kannentiiviste palanut kolmesta kohtaa, eli neljä sylinteriä yhdessä. Palanut siis ainoastaan sylinterien välistä, eli öljy ja vesi olivat pysyneet kauniisti erillään. Palotilat ja männät on niin hyvän näköset ja puhtaat, että säädöt on kyllä ollut kohdallaan. Koneella on ajattu kasaamisen jälkeen n. 1000km.
Puristuksia on 10-11:1 (rakentajalta aikoinaan saatu tieto, mitataan tarkemmin nyt kun ei ole tarkkaa lukua enää muistissa). Moottorinohjaus megalla. Ei mitään merkkejä nakutuksesta.
Syy olisi nyt hyvä saada selville, itse veikkaisin että kansi ollut kiero (napattiin irti toimivasta koneesta, pohdinnan jälkeen jätettiin plaanaamatta, ehkä väärässä paikassa säästetty, ehkä ei?) ja siksi pahvi palanut. Ideoita?
Puristuksia on 10-11:1 (rakentajalta aikoinaan saatu tieto, mitataan tarkemmin nyt kun ei ole tarkkaa lukua enää muistissa). Moottorinohjaus megalla. Ei mitään merkkejä nakutuksesta.
Syy olisi nyt hyvä saada selville, itse veikkaisin että kansi ollut kiero (napattiin irti toimivasta koneesta, pohdinnan jälkeen jätettiin plaanaamatta, ehkä väärässä paikassa säästetty, ehkä ei?) ja siksi pahvi palanut. Ideoita?
Comment