Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10b18 tyhjäkäynti ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arosuzi
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1200
    • -

    m10b18 tyhjäkäynti ongelma

    Eli mulla auto sammuilee tyhjäkäynnillä, kun kone on "kylmä". Hetken aikaa kun ajelee ja moottori hieman lämpenee se pysyy tyhjäkäynnillä vaivalloisesti käynnissä. Jos esim nostaa nopeesti kierroksia enempi ja päästää tyhjälle se sammuu varmasti. Jossain säädöissä vissiin on ongelma(?) mutta missä? Itse kun en hirveästi kaasareihin ole ehtinyt perehtymään, en ole uskaltanut alkaa tutkimaan itse ongelmaa sen paremmin..

    voiko se vaikuttaa myös, että olen poistanut sen putken joka tulee pakosarjan päältä ilmanotto putkeen?

    Kiitoksia etukäteen!
  • mika.h
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 799
    • haukipudas

    #2
    voisin ehdottaa kaasarin alla olevan kumilaipan tarkistamista...sikäli kun sellainen siellä on.


    Comment

    • arosuzi
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1200
      • -

      #3
      Hei muuten mistäs tuota tyhjäkäyntiä säädetään??

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #4
        Onkos tuossa orkkiskaasari vai onko vaihdettu esim. weberiin?
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • arosuzi
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1200
          • -

          #5
          Originally posted by kaol
          Onkos tuossa orkkiskaasari vai onko vaihdettu esim. weberiin?
          kyllä siellä se orkkis pierupurkki on

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            #6
            Originally posted by arosuzi
            Originally posted by kaol
            Onkos tuossa orkkiskaasari vai onko vaihdettu esim. weberiin?
            kyllä siellä se orkkis pierupurkki on
            AIAIAI! Vaihda pois.
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            • J.L
              Minimi-Jakke
              • Oct 2002
              • 846
              • .

              #7
              Originally posted by arosuzi
              Hei muuten mistäs tuota tyhjäkäyntiä säädetään??
              Pierburgissa ei pysty tyhjäkäyntiä säätämään. Tyhjäkäyntikierroslukua saa nostettua joku 50rpm liittämällä pari johtoa yhteen.

              Tohon vikaan ratkaisuksi vois heittää taas tän klassisen jutun eli heitä se 2BE järveen ja osta Weber tilalle, nimittäin toi kone kylmänä sammuminen on aika kinkkinen vika ratkaistavaksi, itse ratkaisin sen vaihtamalla auton Tietty voisit koittaa vaihtaa sen automaattisen tyhjäkäynninsäätimen mut en usko et toi korjaantuu sillä.

              Comment

              • arosuzi
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1200
                • -

                #8
                Originally posted by J.L
                Originally posted by arosuzi
                Hei muuten mistäs tuota tyhjäkäyntiä säädetään??
                Pierburgissa ei pysty tyhjäkäyntiä säätämään. Tyhjäkäyntikierroslukua saa nostettua joku 50rpm liittämällä pari johtoa yhteen.

                Tohon vikaan ratkaisuksi vois heittää taas tän klassisen jutun eli heitä se 2BE järveen ja osta Weber tilalle, nimittäin toi kone kylmänä sammuminen on aika kinkkinen vika ratkaistavaksi, itse ratkaisin sen vaihtamalla auton Tietty voisit koittaa vaihtaa sen automaattisen tyhjäkäynninsäätimen mut en usko et toi korjaantuu sillä.
                Jahas, eli se siitä autosta. Mä en kyl tohon enä rupee panostamaan. Jos vaikka vihdoin pääsis nauttimaan kutosesta :wink: Mutta kiitoksia paljon vielä vastauksista!

                Comment

                • heijaju
                  Newbiemmer
                  • Jul 2004
                  • 14

                  #9
                  Haet merkkiliikkeestä tiivisteen kaasarinrungon ja läppärungon väliin ja
                  lisäksi perussäätöruuvin. Vaihtamalla nämä pierupurkki toimii.
                  Kokemusta siitä 330 000 km

                  Comment

                  • ton1-87
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2006
                    • 99

                    #10
                    sanonpahan ohimennen että kaikki viat ei johdu aina siitä että autossa on pierburg 2be.itselläkin bemarin ostaessa tyhjäkäynti heijasi ja välillä jopa sammu.no alipaineletkut pitää ensimmäiseksi tarkistaa onko kunnossa.sitten sytytysennakko kohdalleen ja pakokaasutesteriin seokset kohdalleen ja sitten kaasuttimen ohjausboksi säätää kyllä tyhjäkäynnin itse täysin kohdalleen.

                    kokemusta on sen verran että kun kaikki on kunnossa niin kaasutin kyllä pelittää niinkuin pitääkin eikä ole mikään paska.voittaa kyllä jokaikisen korvauskaasarin.

                    Comment

                    • superfast
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 567
                      • Kurikka

                      #11
                      Eikö se vanhojen kaivelu jo riittäisi
                      E60 525 Msport
                      E36 318ti compact

                      Comment

                      • JKaunisto
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2005
                        • 60
                        • Raisio

                        #12
                        Voisin ite esittää pikku ropleeman tähän väliin: Tasakaasulla ajettaessa nykii tasaisin väliajoin, ja jos kaasun lyö pohjaan, niin auto kiihtyy erittäin vaivalloisesti+nykii aivan helvetisti. Välillä myös kun valoista lähtee reippaammalla kiihdytyksellä, nykäsee aivan kuin meinaisi sammua..samassa yhteydessä kuuluu vaimea poksahdus konehuoneen puolelta. Kulutus on myös jotain aivan uskomatonta(lähellä 15 litraa/100 km)

                        Tämä juttu ei ehkä kuulu ihan tyhjäkäyntiongelmiin, mutta samasta koneesta ja kaasarista puhutaan
                        Current:
                        Nissan Skyline R32 Gts-T -92
                        BMW 316i -90 M40B16

                        Ex:
                        Volkswagen Golf Variant 1,8 CL -97
                        Mazda 323 BG 1,6i 16V -90
                        BMW 316 -84

                        Comment

                        • TheLoial
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 1109
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by JKaunisto
                          Voisin ite esittää pikku ropleeman tähän väliin: Tasakaasulla ajettaessa nykii tasaisin väliajoin, ja jos kaasun lyö pohjaan, niin auto kiihtyy erittäin vaivalloisesti+nykii aivan helvetisti. Välillä myös kun valoista lähtee reippaammalla kiihdytyksellä, nykäsee aivan kuin meinaisi sammua..samassa yhteydessä kuuluu vaimea poksahdus konehuoneen puolelta. Kulutus on myös jotain aivan uskomatonta(lähellä 15 litraa/100 km)

                          Tämä juttu ei ehkä kuulu ihan tyhjäkäyntiongelmiin, mutta samasta koneesta ja kaasarista puhutaan
                          Jos se kiihdyttäessä nykii koko kierroslukualueen niin virranjakajan alipainerasian säätämä lisäennakko ei toimi. Tarkista kalvo ja letku ainakin näin ekaksi. Tietysti sytytyksen pitää olla kohdallaan.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎