Announcement

Collapse
No announcement yet.

530 d suutin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KATKU
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 230
    • Vaasa

    #16
    [quote=Pihviini;1076971]
    Originally posted by KATKU View Post
    Eli autossa on ollut havaittavissa erittäin pieni "hummaaminen" tyhjäkäynnissä eritoten kylmällä koneella.
    Kävin eilen syyshuollossa, jossa tehtiin samalla suuttimien balanse testi.
    Suuttimien korjausarvot pytyissä 1, 3, 4, 5 ja 6 pyöri -1:stä -0,5:teen. Sallitut raja-arvot -4...+5. Kakkospytyn arvo +1,7. Eli tua kakkosen arvo hieman poikkeava muista. Läpivutotesti tehtiin myös. Kakkonen vuoti eniten läpi. Paljonko suuttimet saavat vuotaa läpi ?. Vai saavatko vuotaa ollenkaan ?.


    Itselläni kone ei enään hummannut vaan kävi tutisemaan oikein kunnolla tyhjäkäynnillä. Isommilla kierroksilla (yli 2000) ongelmia ei suuremmin ollut, vaikka joku suutin tuntui jotain ääntä päästävän. Auto meni huoltoon ja soitto tuli parin tunnin päästä: kakkos ja kuutospytyn suuttimet paskana, hinta-arvio 1000-1500€, voi vittu...
    Selailin aikani nettiä ja löytyihän sieltä vaihtoehto tehdaskorjatuille suuttimille (á460e). Jkylässä Hiomo Kantanen korjaa suuttimia eli vaihtaa niihin päitä, mikä on yleisin vika suuttimessa (tai liittimen hapettuminen). Kustannusarvio nyt 350-500e. Palaan asiaan kun tiedän toimiiko 530da remontin jälkeen...
    Onnea matkaan. Oma kärry käy edelleen tasaisesti forte-käsittelyn jälkeen.

    Comment

    • Pihviini
      Newbiemmer
      • Oct 2007
      • 5
      • Mikkeli

      #17
      [quote=KATKU;1077002]
      Originally posted by Pihviini View Post

      Onnea matkaan. Oma kärry käy edelleen tasaisesti forte-käsittelyn jälkeen.
      Jepjep,,,

      ei ole ihan projekti edennyt niinkuin pitää. Päädyin tilailemaan käytettyjä suuttimia netistä ja MD Mobil GmbH:sta löytyi sopivat tarkan tuotenumeron mukaan. Paketti kolahti postiin ja VÄÄRÄNLAISET suuttimethan sieltä... Tästä on sitten tapeltu huolella joten EN SUOSITTELE kyseistä yritystä. Eivät tiedä mitä myyvät, vaikka väittävät olevan BMW spesialisteja.

      Uutta putkeen ja nyt on tilattu Diesel Levantesta Italiasta tehdaskunnostetut Bosh-suuttimet 12kk takuulla. Hintaa per suutin on vain 210e. Toimitus kahdessa päivässä. Raportoin kun asia etenee..

      Jos joku tarvii suutinnumeroinfoa 530d:hen niin täältä löytyy. On tullut vähän opiskeltua...
      535Da Touring M-sport

      Comment

      • th2376
        Bimmer Rookie
        • Apr 2006
        • 154

        #18
        Jokos olet nuo suuttimet Italiasta saanut ja paikalle laittanut? Lähtikö toimimaan?

        Miten nuo suutinten osanumerot vaihtelevat, miten montaa versiota niitä on ollut esim. E39 530d -pirsseissä??
        Ex BMW:

        E12 520/528i -78/80, E24 633Csi 3.5 -77, E21 323i -79, E28 528i -84, E28 524tdA -84, E34 524td -91, E34 524td -90, E32 735iA -87, E39 535i -97, K100 -83, E39 530dA -99, E39 530d -02, E60 530d -04, E60 530dA -06, E60 530d -08, F10 530dA X-drive -11, F10 525dA X-drive, G30 530e X-drive -20, G30 530e -17.

        Comment

        • MakeJ
          BTCF Member
          • Jun 2005
          • 323
          • Hml

          #19
          Vaihdoin kans 2. sylinterin suuttimen kesällä. Uusi suutin oli eri numerolla kuin vanha, mutta tuntuu pelittävän hyvin. Suutin oli hiukan uudemmasta mallista. Korjausarvo näyttää eroavan edelleen hiukan muista, mutta ei ole sentään tapissa niinkuin ennen. Ostin uuden suuttimen ebay:stä ja hintaa tuli noin 220 egee. Suutin oli siis käyttämätön. Mukava tietää, että Italiasta diesel levantesta saa kohtuu hintaan suuttimiakin. Ostin aikoinaan sieltä turbon.
          E60 535dA LCI -07 M-sport
          E39 530dAT -99 "M-sport"

          Comment

          • th2376
            Bimmer Rookie
            • Apr 2006
            • 154

            #20
            Miten tuo suuttimien korjausarvojen lukeminen onnistuu, pitääkö konehuonetta purkaa vai onnistuuko suoraan töpselin välityksellä?

            Onnistuuko ko. homma vain merkkiliikkeessä vai myös muualla? Jos onnistuu myös muualla niin onko tipsejä hommaan soveltuvasta liikkeestä Turun seudulla?

            Mitä tuo operaatio on tyypillisesti maksanut?
            Ex BMW:

            E12 520/528i -78/80, E24 633Csi 3.5 -77, E21 323i -79, E28 528i -84, E28 524tdA -84, E34 524td -91, E34 524td -90, E32 735iA -87, E39 535i -97, K100 -83, E39 530dA -99, E39 530d -02, E60 530d -04, E60 530dA -06, E60 530d -08, F10 530dA X-drive -11, F10 525dA X-drive, G30 530e X-drive -20, G30 530e -17.

            Comment

            • docjones
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 127

              #21
              suuttimien diagnosointi

              ASD Häkkinen Turussa tekee kaikkea näihin liittyen. Suuttimien korjausarvot voidaan lukea suoraan heidän laitteillaan OBD-liittimen kautta ja pari vuotta sitten maksoi 50e kun katsottiin samalla muutakin.

              -
              JN

              Comment

              • th2376
                Bimmer Rookie
                • Apr 2006
                • 154

                #22
                Paljonko tuolle suuttimen/suuttimien korjaukselle tulee Häkkisellä hintaa, Saksan ebaysta kun näyttää saavan tehdaskorjattuja suuttimia 2 vuoden takuulla hintaan 149 euroa.....??
                Ex BMW:

                E12 520/528i -78/80, E24 633Csi 3.5 -77, E21 323i -79, E28 528i -84, E28 524tdA -84, E34 524td -91, E34 524td -90, E32 735iA -87, E39 535i -97, K100 -83, E39 530dA -99, E39 530d -02, E60 530d -04, E60 530dA -06, E60 530d -08, F10 530dA X-drive -11, F10 525dA X-drive, G30 530e X-drive -20, G30 530e -17.

                Comment

                • tabasco
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 851
                  • fin

                  #23
                  Originally posted by KATKU View Post
                  Noniin. Päätin sitte aloittaa tolla halvimmalla, eli fortet tankkiin ja kovaa kierrättämistä. Nyt autolla ajettu forten jälkeen noin 400 km.
                  Voisi itsekin ajaa Forte-käsittelyn koneesta läpi ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä. Oliko se tuo "Diesel Fuel Conditioner" ja löitkö vaan yhden pullollisen tankkiin ja sillä selvä?

                  Comment

                  • docjones
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2005
                    • 127

                    #24
                    Originally posted by th2376 View Post
                    Paljonko tuolle suuttimen/suuttimien korjaukselle tulee Häkkisellä hintaa, Saksan ebaysta kun näyttää saavan tehdaskorjattuja suuttimia 2 vuoden takuulla hintaan 149 euroa.....??
                    En osaa sanoa. Soittamalla selviää. Minulle ei katsottu kuin korjausarvot ja arvottiin maffia edellisessä autossa.

                    -
                    JN

                    Comment

                    • KATKU
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 230
                      • Vaasa

                      #25
                      Originally posted by tabasco View Post
                      Voisi itsekin ajaa Forte-käsittelyn koneesta läpi ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä. Oliko se tuo "Diesel Fuel Conditioner" ja löitkö vaan yhden pullollisen tankkiin ja sillä selvä?

                      Diesel fuel conditioneria laitoin. Annostus pullon kyljessä yksi pullo/100 litraa.
                      Suutin puhdistui noin 400 km:n ajon jälkeen. Laitoin "varmuudenvuoksi" vielä toisen pullollisen. Nyt ajettu noin 5000 km toimenpiteen jälkeen, eikä
                      kylmänkoneen humpaaminen ainakaan vielä ole tullut takaisin.

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9142
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by tabasco View Post
                        Voisi itsekin ajaa Forte-käsittelyn koneesta läpi ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä. Oliko se tuo "Diesel Fuel Conditioner" ja löitkö vaan yhden pullollisen tankkiin ja sillä selvä?
                        Tai vahvempi liuos suoraan PA-suodattimeen, vajaalla tankilla käyttöä. Sitten tankki täyteen ennen liikenteeseen lähtöä. KLIK
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • zimbmw
                          Newbiemmer
                          • Apr 2008
                          • 5

                          #27
                          Häkkisen hinnat 17.9.2008:
                          - suuttimen huolto (=kärjen vaihto) 160 e + asennukset 120 e (jos vie koko auton eikä pelkkää suutinta...)
                          - uusi suutin 350 e + asennukset 120 e

                          Vanhaa suutinta ei vissiin aina pysty huoltamaan vaan se pitää vaihtaa.

                          Itellä käynnistymisongelmia lämpimänä. Metrossa vaihdettiin ensin siirtopumppu (kuskin jalkatilasta) kun paineet oli liian alhaiset. Hinta töineen ~400 e. Eipä auttanut, nyt vaihdetaan 5-pytyn suutin, n. 500 e töineen. Jäin miettimään, että olikohan se vuotava suutin syy liian alhaisiin paineisiin alunperinkin ja siirtopumpun vaihto ihan turha työ?

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9142
                            • Oulu

                            #28
                            Originally posted by zimbmw View Post
                            Itellä käynnistymisongelmia lämpimänä. Metrossa vaihdettiin ensin siirtopumppu (kuskin jalkatilasta) kun paineet oli liian alhaiset. Hinta töineen ~400 e. Eipä auttanut, nyt vaihdetaan 5-pytyn suutin, n. 500 e töineen. Jäin miettimään, että olikohan se vuotava suutin syy liian alhaisiin paineisiin alunperinkin ja siirtopumpun vaihto ihan turha työ?
                            Viallisella siirtopumpulla siirtopaine ja lopulta myös rail-paine jäävät alle speksien. Vuotavalla suuttimella yleensä vain rail-paine tippuu. Toisaalta turha tuota on tässä vaiheessa pohtia, kun siirtopumppu on joka tapauksessa täysin kulutusosa näissä.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • bemeuve
                              Newbiemmer
                              • Jan 2011
                              • 1
                              • espoo

                              #29
                              [QUOTE=Pihviini;1100858]
                              Originally posted by KATKU View Post

                              Jepjep,,,

                              ei ole ihan projekti edennyt niinkuin pitää. Päädyin tilailemaan käytettyjä suuttimia netistä ja MD Mobil GmbH:sta löytyi sopivat tarkan tuotenumeron mukaan. Paketti kolahti postiin ja VÄÄRÄNLAISET suuttimethan sieltä... Tästä on sitten tapeltu huolella joten EN SUOSITTELE kyseistä yritystä. Eivät tiedä mitä myyvät, vaikka väittävät olevan BMW spesialisteja.

                              Uutta putkeen ja nyt on tilattu Diesel Levantesta Italiasta tehdaskunnostetut Bosh-suuttimet 12kk takuulla. Hintaa per suutin on vain 210e. Toimitus kahdessa päivässä. Raportoin kun asia etenee..

                              Jos joku tarvii suutinnumeroinfoa 530d:hen niin täältä löytyy. On tullut vähän opiskeltua...


                              Moi, Kiinnostaisi tilata suutin Italiasta. Voisitko jeesaa?

                              Comment

                              • Metalgod
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2009
                                • 201
                                • Helsinki

                                #30
                                Ja se suutin irti kone kuumana. Esim Herttoniemen Laakkosella eivät tätä tienneet ja näinollen paukuttelivat 2 vuorokautta erästä suutinta.

                                Kuumana lähti kuin neekeri savimajasta.
                                -530dA 600 Nm
                                - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎