tere,
Muun muassa Bentleyn manuska sanoo, että tyhjäkäyntimoottorin johdossa tulee virrat päällä ollessa näkyä n. 10 volttia keskinavan ja molempien reuna-napojen välillä. Mulla toisen reunan ja keskinavan väliin tulee 9,5 V(ok), mutta toiseen vain about 4 V. Onko tämä nyt sitä, että ECU on sökö? Onko jossain vielä jemmassa johto/liitinnippu, jossa hukkuu jännitettä? Kaikki päälle näkyvät johdot ja liittimet konehuoneessa on läpikäyty, eikä mitään vaikutusta.
Tämä ilmeni, kun metsästin sitä vanhaa iänikuista vikaa, että miksi kone hetken aikaa tukehtuu ja epäröi kun polkasee tyhjäkäynniltä reilusti kaasua
. Auto kulkee mutta ärsyttävästi nielaisee aina tuossa kohtaa. Ajattelin että olisko tyhjäkäynniltä kaasulle siirtymisessä osaa tk-moottorin toiminnalla, ja onhan sillä. Itse tk-moottorin käämien mittaustulokset ja toiminta tuntuu olevan toleransseissa, mutta manuaalien tietoihin verrattuna sinne tosiaan tulee väärää ohjearvoa. Mutta miksi?
Bentley sanoo, että tuohon jännitearvoon vaikuttavat mm. lämpötilasensorit ja TPS:n säätö. Se on outoa kuitenkin, että mulla tulee sinne aina se 4 volttia, vaikka repisin irti TPS:n, antureiden ja imm-mittarin johdotkin. Mitä hittoa? Sanokaas tietäjät, voiko toi ECU olla jossain virhetilassa, jossa se antaa sinne aina tuota idioottivarmaa 4 volttia, jolla auto saadaan liikkumaan? Melkoista arpomista, mutten muuta keksi...
Muun muassa Bentleyn manuska sanoo, että tyhjäkäyntimoottorin johdossa tulee virrat päällä ollessa näkyä n. 10 volttia keskinavan ja molempien reuna-napojen välillä. Mulla toisen reunan ja keskinavan väliin tulee 9,5 V(ok), mutta toiseen vain about 4 V. Onko tämä nyt sitä, että ECU on sökö? Onko jossain vielä jemmassa johto/liitinnippu, jossa hukkuu jännitettä? Kaikki päälle näkyvät johdot ja liittimet konehuoneessa on läpikäyty, eikä mitään vaikutusta.
Tämä ilmeni, kun metsästin sitä vanhaa iänikuista vikaa, että miksi kone hetken aikaa tukehtuu ja epäröi kun polkasee tyhjäkäynniltä reilusti kaasua
. Auto kulkee mutta ärsyttävästi nielaisee aina tuossa kohtaa. Ajattelin että olisko tyhjäkäynniltä kaasulle siirtymisessä osaa tk-moottorin toiminnalla, ja onhan sillä. Itse tk-moottorin käämien mittaustulokset ja toiminta tuntuu olevan toleransseissa, mutta manuaalien tietoihin verrattuna sinne tosiaan tulee väärää ohjearvoa. Mutta miksi?
Bentley sanoo, että tuohon jännitearvoon vaikuttavat mm. lämpötilasensorit ja TPS:n säätö. Se on outoa kuitenkin, että mulla tulee sinne aina se 4 volttia, vaikka repisin irti TPS:n, antureiden ja imm-mittarin johdotkin. Mitä hittoa? Sanokaas tietäjät, voiko toi ECU olla jossain virhetilassa, jossa se antaa sinne aina tuota idioottivarmaa 4 volttia, jolla auto saadaan liikkumaan? Melkoista arpomista, mutten muuta keksi...
Comment