Announcement

Collapse
No announcement yet.

Catcams nokat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    Catcams nokat

    Minkäslaisia kokemuksia porukalla on noista nokista? Siis viriviri käytössä?
    Itselle olis tulossa m20 2,6 koneeseen 283°/283° 11,9mm nostolla oleva keppi.
    Schrickin nokista olen kuullut hyvää, mutta kun tuon cat camssin saa vähän reiluun 300€:n uutena niin kiinnostais tietää että tekeekö noilla mitään, kun on noin paljon halvempia.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia
  • Alpina E34
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1122
    • Masku

    #2
    M30 maamoottorissa oli Catcams 1300720 keppi ja ei ole mitään pahaa sanottavaa.
    E34 Lenz 536ds -89

    E34 osille tarve:
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

    Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
    Originally posted by T3
    BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
    'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

    Comment

    • Juhi$
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2009
      • 1268
      • Laukaa

      #3
      Mistä saa Catcams nokkia halvimmalla b34:een? Pääseekö 284 tai alle 300 asteisella nokalla vielä päästöistä läpi megasquirtin avulla helpostikkin? Heitetään nyt samaan onko uudet vakiokeinut miten kestävät jos huippukierroksia joutuu jossainvaiheessa nostamaan? Jäykemmät venajouset myös tulossa.

      Comment

      • Juhi$
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2009
        • 1268
        • Laukaa

        #4
        Originally posted by Juhi$ View Post
        Mistä saa Catcams nokkia halvimmalla b34:een? Pääseekö 284 tai alle 300 asteisella nokalla vielä päästöistä läpi megasquirtin avulla helpostikkin? Heitetään nyt samaan onko uudet vakiokeinut miten kestävät jos huippukierroksia joutuu jossainvaiheessa nostamaan? Jäykemmät venajouset myös tulossa.
        Kellään tietoa?:think

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Originally posted by Juhi$ View Post
          Kellään tietoa?:think
          No samat keinut on M10:ssä ja napsuu kuulemma/näemmä järjestäi kun nostat kierrokset yli orign. rajoittimen.
          Toisaalta vaikuttaa että ne kestää vetää vaikka aamusta iltaan sitä alkuperäistä 6400rpm rajaa vasten.

          Ireland Engineeringin ja / tai Febin keinuja olen itselle miettinyt. Kukaan ei vaan oikein kerro onko ne hyviä.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • PeteS
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 2766
            • Ylivieska

            #6
            Originally posted by petrolhead View Post
            Ireland Engineeringin ja / tai Febin keinuja olen itselle miettinyt. Kukaan ei vaan oikein kerro onko ne hyviä.
            Muistaakseni bmw2002:sen turbossa oli Febit.:think Ja poikkihan ne meni aika äkkiä mutten muista kyllä tarkemmin juttua. Varmaan projekti topicista löytyy loppupäästä jotain juttua.
            Originally posted by EGoman
            on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
            Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
            E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

            Comment

            • V W
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2009
              • 335
              • Salo

              #7
              Eikös noi febin keinut oo hiukan niinkun alkuperäiset? :think

              Rajottaja noi keinut tupaa hajottamaan,kyllähän ne muuten kestää runtua yli 9000 ahdetussa nelosessa.

              Kaverin entisessä,mun nykyisessä hartgessa meni aikanaan pari keinua startatessa,ois voinu syntyy isompaakin vahinkoa jos ois sama käynyt täydessä laulussa.

              Tohon samaseen hartgeen vaihtu samassa remontissa uus nokka kuluneen tilalle. Nihilistisestä budjetista johtuen sinne päätyi jokin catcams,nyt ei vaan ajoitukset ole ihan kohdillaan. Käy raskaasti ja polleja on laitumilla,schrickillä samaa ongelmaa ei nyt olis.
              Säädettävällä ruiskulla saadaan tietenkin poissuljettua moinen pulma...
              Ford 4500 :think Nuffield
              Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

              Kawasaki ZX-12R
              Borat

              Comment

              • Juhi$
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2009
                • 1268
                • Laukaa

                #8
                Originally posted by V W View Post
                Eikös noi febin keinut oo hiukan niinkun alkuperäiset? :think

                Rajottaja noi keinut tupaa hajottamaan,kyllähän ne muuten kestää runtua yli 9000 ahdetussa nelosessa.

                Kaverin entisessä,mun nykyisessä hartgessa meni aikanaan pari keinua startatessa,ois voinu syntyy isompaakin vahinkoa jos ois sama käynyt täydessä laulussa.

                Tohon samaseen hartgeen vaihtu samassa remontissa uus nokka kuluneen tilalle. Nihilistisestä budjetista johtuen sinne päätyi jokin catcams,nyt ei vaan ajoitukset ole ihan kohdillaan. Käy raskaasti ja polleja on laitumilla,schrickillä samaa ongelmaa ei nyt olis.
                Säädettävällä ruiskulla saadaan tietenkin poissuljettua moinen pulma...
                Mistä oli nokka ostettu ja mitä oli hintaa? US parts näyttää olevan catcamssin virallinen jälleenmyyjä mutta sieltäkin hinnan saa vain kysymällä, täytynee laittaa postia. Itsellä megaruutta jo käytössä ja muutakin kohellusta on mottiin tuloillaan. Mikä niistä tekee huonomman kuin schrickin nokista? Onko ero suurikin, kun mietitään hintaeroa ja pystyykö säädettävällä ruiskulla eliminoimaan "huonoudet" schrickiin nähden?

                Comment

                • V W
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 335
                  • Salo

                  #9
                  Originally posted by Juhi$ View Post
                  Mistä oli nokka ostettu ja mitä oli hintaa? US parts näyttää olevan catcamssin virallinen jälleenmyyjä mutta sieltäkin hinnan saa vain kysymällä, täytynee laittaa postia. Itsellä megaruutta jo käytössä ja muutakin kohellusta on mottiin tuloillaan. Mikä niistä tekee huonomman kuin schrickin nokista? Onko ero suurikin, kun mietitään hintaeroa ja pystyykö säädettävällä ruiskulla eliminoimaan "huonoudet" schrickiin nähden?
                  Lähinnä meinasin tota sytkää siihen samaan pakettiin,ajotusmerkki kun ei ole kohdallaan ja ei oikeen mee leimalla päästöistä lävitse.

                  En muista hintaa,enkä ostopaikkaa,mut oisko schrick ollu luokkaa 150€ kalliimpi
                  Ford 4500 :think Nuffield
                  Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                  Kawasaki ZX-12R
                  Borat

                  Comment

                  • bmw2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 669
                    • Ylivieska

                    #10
                    Originally posted by petrolhead View Post
                    No samat keinut on M10:ssä ja napsuu kuulemma/näemmä järjestäi kun nostat kierrokset yli orign. rajoittimen.
                    Toisaalta vaikuttaa että ne kestää vetää vaikka aamusta iltaan sitä alkuperäistä 6400rpm rajaa vasten.

                    Ireland Engineeringin ja / tai Febin keinuja olen itselle miettinyt. Kukaan ei vaan oikein kerro onko ne hyviä.
                    Originally posted by PeteS View Post
                    Muistaakseni bmw2002:sen turbossa oli Febit.:think Ja poikkihan ne meni aika äkkiä mutten muista kyllä tarkemmin juttua. Varmaan projekti topicista löytyy loppupäästä jotain juttua.
                    Juu, eli febit löytyy täältä. Rajotin oli 6800rpm ja nokkana schrick 304, jousina vakiot+m30 lisäjouset. Noin kuukauden kesti tuolla setupilla, ennen ku napsahti. Ens kesänä kokeillaan uudestaan noilla febeillä, mutta jouset vaihtuu schrick:n single jousiin. Spekulointia asiasta tosiaan löytyy tuolta mun projekti-topicin loppupäästä, niinku PeteS mainitsi.
                    f11 520d -11
                    e10 2002 2.0 turbo -75
                    e46 320i sedan -00 "projektiaihio"
                    ex: 2 x e39, 2 x e34, 2 x e46, 2 x e30, e32, e28

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎