No joo, kyseessä on siis Omega, mutta samapa sille, M51 mottihan siinä on. Eli, katsastussetä alkoi vittuilemaan jarrutehostuksesta, ja siitäpä minulla nyt olisi kysymys. Onko yleistä että ko.moottorin alipainepumpusta alkaa loppua alipaineen tuottokyky n.10-vuoden ja 300tkm kohdalla?
En oikein jaksa uskoa että jarrutehostin itsessään olisi rikki, koska mitään sihinöitä ja suhinoita ei kuulu, ja polkimen liikevara on "normaali" eikä ole muuttunut minun mielestäni miksikään vajaan 2-vuoden omistuksen aikana. Poljin siis kovettuu joskus jopa toisella jarrupedaalin painalluksella, eikä tehostu ennen kuin käyttää reippaasti kierroksia moottorissa. Tämä korostuu oikeastaan vain parkkiksella veivatessa, kun poljinta pitää polkea paljon vähillä kierroksilla.
Tehostusta piisaa ihan normaali käytössä koko ajan kun autolla ajetaan, mutta loppuuhan se kun poljinta poletaan kuin tulpatonta Helkama Raisua otsasuoni pullottaen.
Ja jos pumppu on sökönä, saako siihen korjaussarjaa? Jos ei, paljonkohan tuo kapistus maksanee, jos vaikka joku sattuisi tietämään.
Ihmetteleepi Tero
En oikein jaksa uskoa että jarrutehostin itsessään olisi rikki, koska mitään sihinöitä ja suhinoita ei kuulu, ja polkimen liikevara on "normaali" eikä ole muuttunut minun mielestäni miksikään vajaan 2-vuoden omistuksen aikana. Poljin siis kovettuu joskus jopa toisella jarrupedaalin painalluksella, eikä tehostu ennen kuin käyttää reippaasti kierroksia moottorissa. Tämä korostuu oikeastaan vain parkkiksella veivatessa, kun poljinta pitää polkea paljon vähillä kierroksilla.
Tehostusta piisaa ihan normaali käytössä koko ajan kun autolla ajetaan, mutta loppuuhan se kun poljinta poletaan kuin tulpatonta Helkama Raisua otsasuoni pullottaen.
Ja jos pumppu on sökönä, saako siihen korjaussarjaa? Jos ei, paljonkohan tuo kapistus maksanee, jos vaikka joku sattuisi tietämään.
Ihmetteleepi Tero
Comment