Announcement

Collapse
No announcement yet.

M51 loppuu jarrutehostus tyhjäkäynnillä..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocker
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1023
    • Suburb of SUUR-Oulu

    M51 loppuu jarrutehostus tyhjäkäynnillä..

    No joo, kyseessä on siis Omega, mutta samapa sille, M51 mottihan siinä on. Eli, katsastussetä alkoi vittuilemaan jarrutehostuksesta, ja siitäpä minulla nyt olisi kysymys. Onko yleistä että ko.moottorin alipainepumpusta alkaa loppua alipaineen tuottokyky n.10-vuoden ja 300tkm kohdalla?
    En oikein jaksa uskoa että jarrutehostin itsessään olisi rikki, koska mitään sihinöitä ja suhinoita ei kuulu, ja polkimen liikevara on "normaali" eikä ole muuttunut minun mielestäni miksikään vajaan 2-vuoden omistuksen aikana. Poljin siis kovettuu joskus jopa toisella jarrupedaalin painalluksella, eikä tehostu ennen kuin käyttää reippaasti kierroksia moottorissa. Tämä korostuu oikeastaan vain parkkiksella veivatessa, kun poljinta pitää polkea paljon vähillä kierroksilla.
    Tehostusta piisaa ihan normaali käytössä koko ajan kun autolla ajetaan, mutta loppuuhan se kun poljinta poletaan kuin tulpatonta Helkama Raisua otsasuoni pullottaen.
    Ja jos pumppu on sökönä, saako siihen korjaussarjaa? Jos ei, paljonkohan tuo kapistus maksanee, jos vaikka joku sattuisi tietämään.
    Ihmetteleepi Tero
    2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
    Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
    EX: 524Tda, 324TdicT
    Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
    ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...
  • Make540M60
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 94
    • Kouvola

    #2
    Onko takaiskuventtiilin kunto tarkastettu? Letkujen kunto kannattaa myös tarkastaa, itselläni liitoksesta nuhjaantunut letku vuoteli paineet ulos, suhinaa ei ollut kuultavissa.
    *E34 540 -94 ia.*
    *E34 525 -91*
    *E60 530d -03*
    *F10 525d -10*

    Comment

    • Rocker
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 1023
      • Suburb of SUUR-Oulu

      #3
      Niin, onhan se sekin yksi mahdollisuus... Mutta huomenissa asia selviää kun könyän illalla hallille kattelemaan, paineistan sen letkun ja tsekkailen takaiskuvenan.
      --Tero--
      2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
      Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
      EX: 524Tda, 324TdicT
      Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
      ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

      Comment

      • Rocker
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 1023
        • Suburb of SUUR-Oulu

        #4
        Ok, nyt on nuhjattu tunti jos toinen hallilla, ja eipä ongelma ota ratketakseen. Ensiksi alipainepumpusta: pumppu pumppaa heti alipainetta, tyhjäkäynnillä tarttuu sormi letkun päähän kiinni, ja imun tunne toki kovenee kierrosten mukaan. Tämä siis todettua kun letku on irti jarrutehostajasta, eli takaiskuventtiilin jälkeen.
        Sitten jarrutehostajasta: Kun käytön jälkeen, olipa moottori ollut tyhjäkäynnillä tai käynyt kierroksilla, letkun kun vetäsee irti tehostajasta, kuuluu aika reilu "humps" kun säiliöön virtaa ilmaa, eli kalvolla on siis alipaine. Letkustosta ei löytynyt mitään vikoja, tiivistin kaikki liitokset ja muut mahdolliset huullokset, ei vaikutusta.
        Olisiko tuo perhana tehostajan kalvossa jokin pieni vuoto, tai "lysmy" ettei tyhjäkäynnillä riitä pumpun tuottama alipaine tehostukseen...
        Ja sivupointtina vielä, tehostus siis alkaa kuin tyhjästä 1500rpm jälkeen, poljin pehmenee heti kerralla. Letkun päästä ei ko.kierroksilla ole "näppituntumalla" huomattavissa mitään alipaineen äkillistä kasvua.
        Kertokaapa mielipiteitä ennenkuin teen jotakin peruuttamatonta ja tilaan uuden jarrutehostajan
        --Tero--
        Last edited by Rocker; 17-10-2007, 20:00. Reason: typot..
        2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
        Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
        EX: 524Tda, 324TdicT
        Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
        ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

        Comment

        • Rocker
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1023
          • Suburb of SUUR-Oulu

          #5
          Alipaineet mitattu, tyhjäkäynnillä -0,5bar, ja 1200rpm melkeen -1bar. Onkohan tuo sitten niin ettei sitä vikaa sitten olekaan, vaan se on ominaisuus. Onko kukaan mittaillu M51D25 koneesta vertailun vuoksi niitä alipaineita?
          --Tero--
          2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
          Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
          EX: 524Tda, 324TdicT
          Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
          ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎