Announcement

Collapse
No announcement yet.

Weber 38/38 DGMS sopivat suutimet m10b18:ta...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nusse
    Newbiemmer
    • Sep 2007
    • 16

    Weber 38/38 DGMS sopivat suutimet m10b18:ta...

    Olis tollanen kaasari ja tollanen kone ja tällä hetkellä molemmat pääsuuttimet on 150 ja tyhjäkäyntisuuttimet 45. Kone on vakio tällä hetkellä vaidelaatikko on 4lovinen ja kulutus on sellasta 10-12litraa sadalla melkein kokonaan matka ajoa ehkä vähän taajamaa myös, mutta suurimmakosaks matkaa. Tuntuu vähän siltä että suuttimet olis turhan suuret se tulee myös ilmi siinä kun kierrokset on 2500 ja siitäku painaa kaasun ei ees pohjaan mutta reilusti ni auto rupee röpöttää ja miettii hetken enen ku "liikahtaa" . Eli omasta mielestä käy liian rikkaalla ja meinaa tukehtua kaasua painettaessa. Minkä kokosia suutimia suositellaan? Onko sillä merkitystä jos pääsuutimet olis eri kokoset? Vaikka molemmat läpät aukeekin samaan aikaa tossa kaasarissa eli ei ole muuttuvakurkkunen kaasari.
  • turisti
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 447
    • Jyväskylä

    #2
    Toi sun kaasari on tarkotettu V-koneeseen. Ei tahdo oikein toimia noi ratas-weberit suorissa neloskoneissa.. Kaasarin kurkuilta katoaa virtausnopeus ku painat kaasun pohjaan --> röpeltää --> kurkut aivan liian suuret.
    Ei saa toimimaan ikinä hyvin tolla kaasarilla!
    Se on tarkotettu toimimaan esim. V6-moottorissa siten et imusarja on "jaettu" ja yks kurkku ruokkii kolmea pyttyä.
    Hommaat korvaus weberin ni rupee bemu toimimaan!
    Last edited by turisti; 17-10-2007, 16:41.
    sigpic
    - Vanha Liitto Powered by M10 -

    Comment

    • nusse
      Newbiemmer
      • Sep 2007
      • 16

      #3
      no sellanen mielikuva mulla kans on mutta aatelin silti koittaa jos suutimia vaihtais ni että toimisko paremmin...? Vai onko ihan toivoton tapaus aattelin vaan et sitteku rupee konetta virittää ni kuinka pitkälle toi kaasari riittä...?

      Comment

      • turisti
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 447
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by nusse View Post
        no sellanen mielikuva mulla kans on mutta aatelin silti koittaa jos suutimia vaihtais ni että toimisko paremmin...? Vai onko ihan toivoton tapaus aattelin vaan et sitteku rupee konetta virittää ni kuinka pitkälle toi kaasari riittä...?
        Ei auta suuttimienkaan vaihto. Homma kusee ku ton kaasarin toimintaperiaate on vääränlainen suoriin nelosiin.
        Ainut keino miten vois saada toimimaan järkevästi, ois jakaa imusarja silleen et yks kurkku ruokkis kahta pyttyä. Tosin aika mahdoton toteuttaa kun pitäs rakentaa imusarja kokonaan uusiks, eli suosittelen että hommaat oikean mallisen weberin pellin alle, esim. weber dgv on todella hyvä kaasari. dgv piisaa jonnekin 130-140 hv asti, edellyttäen että kaikki muutkin osa-alueet ovat kunnossa.
        Eli minun mielestä on toivoton tapaus!
        Joskus itsekin noiden kanssa pelannu ja perse edellä puuhun kiivenny..
        Ei se vaan nii mee et mitä isompi kaasari ja enemmän soppaa = vitusti löylyä!
        sigpic
        - Vanha Liitto Powered by M10 -

        Comment

        • nusse
          Newbiemmer
          • Sep 2007
          • 16

          #5
          asia on sitte sitä myöta selvä... ei siinä parane ku ostaa tollanen dgv... tossa justiinsa kyselin freeteknikiltä että mitä maksaa dgv ni sieltä sanottiin että 330 euroo uus ja tosta dgms saa 80-200 euroo vaihdossa riipuen kunnosta... vähän se on hintava ku itellä on nyt vähän rahapussi tiukalla... mutta jos se pensankulutukseen auttaa ni ei siinä parane jossitella auto on kumminki joka päiväisessä ajossa ja vie sitä pensaa, ei siinäkään säästä.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎